استقبال مسلمانان نیویورک از ارائه غذای حلال در مدارس
کد خبر: 4109479
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

استقبال مسلمانان نیویورک از ارائه غذای حلال در مدارس

مسلمانان ساکن نیویورک از تصمیم شهرداری و شورای شهر، برای ارائه گزینه‌های غذایی حلال در منوی ناهار مدارس استقبال کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از ابوت اسلام، مسلمانان مقیم شهر نیویورک، تصمیم شهردار این شهر برای افزودن گزینه‌های حلال در کافه تریاهای مدارس را تحسین کردند. این تصمیم به عنوان بخشی از برنامه «بهبود تجربه کافه تریا» از سوی دفتر شهردار و شورای نیویورک گرفته شده است.

عفاف ناشر، مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی اسلامی شعبه نیویورک در بیانیه‌ای گفت: هر دانش‌آموز، صرف نظر از اعتقاداتش، سزاوار ناهاری است که مطابق با دستورالعمل‌های شرعی او باشد. برای مدت طولانی، دانش‌آموزان مسلمان مجبور شده‌اند که ناهار را حذف کنند یا ناهار غیرمنطبق با اصول دینی خود بخورند.

این شورا از افزودن گزینه‌های ناهار حلال به مدارس و تلاش برای بهبود تجربه ناهار مدرسه استقبال می‌کند.

وی افزود: من به‌عنوان دانش‌آموز مدارس دولتی نیویورک، هرگز غذای حلال نداشتم و تلاش‌های جامعه مسلمانان ما برای مطالبه دسترسی برابر به نیازهای اولیه، مانند غذا برای بچه‌های مدرسه‌مان را تحسین می‌کنم.

در حال حاضر 79 مدرسه دارای گواهی حلال هستند و هر مدرسه‌ای می‌تواند این گواهی را کسب کند. غذاها به وضوح با علامت (H) برچسب‌گذاری شده‌اند که نشان می‌دهد علمای مسلمان غذا را بررسی کرده و کارکنان مدرسه را آموزش داده‌اند تا از منطبق بودن غذا با اصول اسلامی اطمینان حاصل کنند.

اوایل سال جاری، منطقه فری یونیون در برنت‌وود اعلام کرد که به‌طور دائم گزینه‌های غذای حلال را به دانش‌آموزان در تمام مدارس دولتی خود ارائه می‌کند. منطقه مدرسه آتلانتیک سیتی هم سرو غذای حلال را در چندین مدرسه ابتدایی و دبیرستان در مارس 2021 آغاز کرد.

در دسترس قرار گرفتن منوهای جدید غذایی با گزینه‌های حلال نتیجه تلاش سه ساله به رهبری فاروق حسین، از فعالان مسلمان این منطقه است.

انتهای پیام
captcha