معلمان نباید دغدغه معیشت داشته باشند
کد خبر: 4114783
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

معلمان نباید دغدغه معیشت داشته باشند

عضو حقوقی مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت حفظ جایگاه معلمان تأکید کرد و گفت: معلمی که بناست در کلاس درس به تعلیم و تربیت بپردازد، نباید دغدغه معیشت داشته باشد.

محمدجواد عسکری، نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، محمدجواد عسکری، نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی امروز، 25 در نشست فرهنگیان منطقه فورگ داراب با معاون وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت حفظ جایگاه معلمان تأکید کرد و گفت: معلمی که بناست در کلاس درس به تعلیم و تربیت بپردازد، نباید دغدغه معیشت داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید شرایط زندگی معلمان به گونه‌ای باشد که فارغ از دغدغه‌های دیگر تنها به آموزش و پرورش دانش‌آموزان بپردازند، افزود: در همین راستا در مجلس شورای اسلامی بحث رتبه‌بندی معلمان را سال‌ها معطل مانده بود، پیگیری کردیم.

عسکری با بیان اینکه کمیسیون آموزش مجلس با جدیت طرح رتبه‌بندی را پیگیری و تصویب کرد، گفت: حفظ شأن و جایگاه معلم در جامعه از اولویت‌های مجلس است به همین دلیل اجرای طرح رتبه‌بندی را با تمام وجود پیگیری کردیم.

عضو حقوقی مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری اینکه وظیفه معلم هدایت جامعه به تعالی و طریق هدایت است، افزود: مدیران آینده کشورمان در آموزش و پرورش تربیت می‌شود بنابراین باید به آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای شود.

وی، نظام آموزشی هر کشوری را عامل توسعه و ترقی کشورها عنوان کرد و گفت: اولین گام این کشورها رفتن به سمت نظام تعلیم و تربیت و تقویت آموزش و پرورش بود بنابراین رشد توسعه و ترقی آن‌ها از آموزش و پرورش آغاز شد.

عسکری در بخش پایانی سخنان خود خواستار تعیین تکلیف پروژه‌های عمرانی نیمه تمام آموزشی در مناطق حوزه انتخابیه خود شد و گفت: با توجه به استعدادهای خوب دانش‌آموزان این منطقه پیشنهاد می شود دو واحد آموزشی شبانه‌روزی در دوره متوسطه دوم در این شهرستان راه‌اندازی شود و یکی از این هنرستان‌ها در رشته کشاورزی در منطقه فورگ ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha