آغاز و پایان مسابقات بین‌المللی قرآن ایران با حضور رؤسای قوا + فیلم
کد خبر: 4119299
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
طی نشست خبری مطرح شد

آغاز و پایان مسابقات بین‌المللی قرآن ایران با حضور رؤسای قوا + فیلم

طی نشست خبری از آغاز سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران طی یک هفته با حضور رئیس مجلس و رئیس‌جمهور در مراسم آغازین و پایانی این رویداد خبر داده شد.

سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش خبرنگار ایکنا، جزئیات بیشتری از اجرای سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، امروز 25 بهمن‌ماه طی نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه در ساختمان شهید سلیمانی سازمان اوقاف و امور خیریه مطرح شد. رویداد سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران همزمان با سالروز مبعث پیامبر مهربانی محمد مصطفی(ص) طی مراسمی از شنبه، 29 بهمن آغاز و تا چهارشنبه سوم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

مراسم افتتاحیه این رویداد با شعار یک کتاب یک امت از ساعت 15:30 به مدت دو ساعت با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران برگزار می‌شود.

رقابت‌های بخش بانوان این رویداد بزرگ قرآنی ایران اسلامی در حوزه مسابقات، طی روزهای یکشنبه، 30 بهمن تا دوم اسفند هر روز از ساعت 8:30 تا 12 و بخش آقایان در همان روز از ساعت 15 تا 21 در حضور اعضای هیئت داوران این دوره برپا می‌شود. ورود عموم علاقه‌مندان به ساحت قرآن کریم در سالن اجلاس سران آزاد است.

مراسم اختتامیه با حضور حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به تاریخ سوم اسفند از ساعت 18:30 تا 20:30 اجرا خواهد شد.

اتحادیه رادیوتلویزیون‌های کشورهای اسلامی، امسال نیز همچون سال قبل، فرکانس آزاد را در اختیار 175 شبکه ماهواره‌ای تلویزیونی و 57 شبکه رادیویی قرار می‌دهد. مراسم آغاز و پایان، رقابت‌های بخش آقایان به صورت زنده و مستقیم از شبکه‌های تخصصی قرآنی صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی از جمله آپارات پخش می‌شود. 

یادآور می‌شود، مرحله مقدماتی این مسابقات به صورت ارتباط تصویری با هیئت داورانِ مستقر در مشهد مقدس، با شرکت نمایندگانی از ۸۲ کشور برپا شد و در نهایت اسامی 52 نفر از ایران و 33 کشور برای حضور در سالن مسابقات اعلام شد. بخش آقایان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل قرآن و بخش بانوان در رشته‌های حفظ کل و قرائت ترتیل برگزار می‌شود.

همچنین دراین نشست مطرح شد که به دلیل غربالگری و نگاه سخت‌گیرانه‌ در مرحله مقدماتی این رویداد، امسال تلاوت‌هایی با کیفیت نسبت به ادوار قبل استماع خواهد شد و نیز درباره حذف یا حضور دائم رشته قرائت ترتیل در ادوار بعد، پس از پایان این دوره تصمیم‌گیری می‌شود.  

میزان جوایز نفرات اول تا سوم نیز بدین شرح اعلام شد؛ رشته حفظ کل و قرائت تحقیق نفر اول یک میلیارد و 500 میلیون ریال، نفر دوم یک میلیارد و 200 میلیون ریال و نفر سوم 900 میلیون ریال و رشته قرائت ترتیل نفرات اول تا سوم به ترتیب 900، 700 و 600 میلیون ریال اعطا می‌شود و برای نخستین بار اهدای جوایز به صورت ریال و با حذف ارز خارجی انجام می‌شود.

بازدید متسابقان و داوران خارجی  از مکان‌های فرهنگی و مؤسسات قرآنی مطرح کشورمان از برنامه‌های این رویداد است و برای دیدار متسابقان با مقام معظم رهبری نیز هماهنگی و مکاتبات انجام شده است و امیدواریم این دیدار محقق شود.

از همکاری وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جامعة‌المصطفی(س) العالمیه، سپاه پاسداران، شهرداری تهران، فراجا و مؤسسات معتبر قرآنی و دینی خارجی قدردانی و بر بهره‌مندی از این ظرفیت و انجام دیپلماسی فرهنگی و قرآنی تأکید شد تا در آتی تعداد کشورها به 90 کشور برسد.

 

 

انتهای پیام
captcha