ایجاد مراکز اشتغال‌زایی بانوان سرپرست خانوار در مناطق شهرداری شیراز
کد خبر: 4121838
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

ایجاد مراکز اشتغال‌زایی بانوان سرپرست خانوار در مناطق شهرداری شیراز

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال برای بانوان سرپرست خانواده از ایجاد مراکز اشتغال در مناطق مختلف شهرداری این کلان‌شهر خبر داد.

سیده مریم حسینی، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیده مریم حسینی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز شب گذشته، 23 بهمن در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا ضمن تقدیر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: حضور دهها میلیون انسان بصیر و پُر انگیزه در جشن چهل و چهارسالگی انقلاب کافی است که معاندان و فریب‌خوردگان داخلی را که گاه ریاکارانه دَم از «مردم» می‌زنند، به خود آورد و راه و خواست مردم را که همان صراط مستقیم اسلام ناب محمدی(ص) ه و راه امام بزرگوار و رهبر عظیم الشانمان در پیروزی حق بر باطل و حکومت محرومان و مستضعفان است، به آنان نشان دهد.

وی افزود: بیست و دو بهمن سرآغاز پیروزی ملت ایران بر مستکبران و غارتگران، 22 بهمن‏‎ ‎‏سرآغاز برچیده شدن دستگاه ستمگری طاغوتیان، 22 بهمن سرآغاز حکومت الله بر‏‎ ‎‏جهان، 22 بهمن سرآغاز برافراشته شدن پرچم عدالت اسلامی و بیداری مستضعفان، بر‏‎ ‎‏کشور و ملت بزرگ ایران و بر جمیع مسلمانان و مستضعفان و محرومان است.

حسینی بیان کرد: بنیان‌گذار انقلاب اسلامیمان حضرت امام خمینی در صیحفه خویش مستضعفان را ولی نعمتانی معرف می‌کنند که انقلاب در مرحله پیروزی و بقای خود مرهون حضور آنان است و خطاب به مجلس و دولت و همه دست‌اندرکاران نظام توصیه می‌کنند از هیچ اقدامی در خدمتگذاری به ملت «خصوصاً مستضعفان و محرومان و ستمدیدگان که نور چشمان ما و اولیای نعم همه هستند و جمهوری اسلامی رهاورد آنان و با فداکاریهای آنان تحقق پیدا کرد و بقای آن نیز مرهون خدمات آنان است، فروگذار[ی]» نکنند.

 رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: شورای ششم با تاسی از فرامین امامین انقلاب، از ابتدای شکل‌گیری، همت به تشکیل کمیسیونی به نام محرومیت‌زدایی گرفت تا گامی عملی برای حل مشلات محرومین بر دارد.

به گفته وی، طرح اجرایی شوق زندگی با همکاری دادگستری استان جهت حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی گروه‌های در معرض آسیب از قبیل بانوان، کودکان و ...، تهیه و از طرفی تدوین سند جامع محرومیت‌زدایی برای نگاه برنامه محور به موضوع محرومیت و حل مشکلات به صورت ریشه‌ای، عقد تفاهم‌نامه با 15 دستگاه و ارگان جهت هم‌افزایی در خدمت‌رسانی به محرومین که با همت تمامی دستگاه‌ها از قبیل سپاه، بسیج، مرکز کارشناسان قوه قضاییه، بهزیستی، کمیته امداد و .... و طی جلسات کارشناسی متعدد جهت تعیین تکلیف وظایف هر دستگاه و ارتقا این مهم اتفاق افتاد که خود گام مهمی از منظر برنامه‌ریزی پایدار و رو به جلو برای محرومیت‌زدایی خواهد بود.

حسینی تصریح کرد: حضور دائمی در متن محلات محروم برای همدلی با شهروندان دلسوز و انقلابی محله‌ها و حل مشکلات ریز و درشت مردم و پیگیری مطالبات به حق شهروندان از جمله فعالیت‌های قابل ذکر کمیسیون و کمیته محرومیت‌زدایی بود که بارها به محضر شهروندان فهیم و گرانقدر و اصحاب رسانه به عنوان چشمان آگاه جامعه ارائه گزارش شد. یکی از مهمترین رسالت‌های کمیته محرومیت‌زدایی توجه به زنان سرپرست خانوار است که همواره مورد مداقه و توجه ویژه کمیته قرار گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: امروزه سرمايه‌گذاری و توجه هرچه بيشتر به  زنان سرپرست خانوار تاثیر مثبتی در رشد و توسعه كيفی خانواده ایشان داشته و در اختيار گذاشتن تسهيلات رفاهی، آموزشي و مشاوره‌ای و همچنین ارتقای سطح بهداشت جسم و روان خانواده، افزايش كيفيت زندگی خانواده‌های این دسته از بانوان را به ارمغان می‌آورد و به گونه‎اي مسلم ارتقای سطح كيفي خانواده، تاثيري مستقيم بر تربيت نسل‌هاي آتي جامعه خواهد داشت.

وی بیان کرد: کمیته محرومیت‌زدایی با انجام کارشناسی‌های متعدد و با همراهی تمامی دستگاه‌ها تفاهم‌نامه‌ای را تهیه کرد تا در زمینه حل مشکلات زنان سرپرست خانوار گامی  مهم، عملی و اساسی بردارد و هم اینک این تفاهم‌نامه‌ها به مرحله سند اجرایی رسیده است.

حسینی تأکید کرد: کمیته محرومیت‌زدایی با همراهی شهردار انقلابی  و عدالت‌محور و مجموعه مدریتی و کارشناسی تحت مدیریت ایشان و همچنین همراهی تمام قد و انقلابی  مجموعه سپاه بقیةالله و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه گام های مهمی در راستای حل عملی محرومیت‌زدایی برداشته است. از جمله برنامه‌ریزی جهت ایجاد مراکز اشتغال در مناطق مختلف شهرداری که با حمایت شهردار، اعضای کمیسیون محرومیت‌زدایی و قرارگاه محرومیت‌زدایی احمدبن موسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال پیگیری و به انجام رسیدن است.

وی گفت: امروز یکی از این مراکز اشتغال‌زایی بانوان سرپرست خانوار در محله کوشک میدان و همزمان با چهل و چهارمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی به مرحله اجرا رسید. هر چند در این راه اندازی فعلا فقط به توانمندسازی اقتصادی پرداخته شده ولی به زودی تمامی مراحل توانمندسازی در این کارگاه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha