حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن تفسیر آیات الهی بود
کد خبر: 4122331
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
سردار سلامی:

حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن تفسیر آیات الهی بود

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج با اشاره به اینکه حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن تفسیر آیات الهی گفت: هر قدمی که مردم در این روز برداشتند از ده‌ها موشک که بر سرزمین‌های دشمنان فرود می‌آید، اثرگذارتر است.

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه

به گزارش خبرنگار ایکنا، سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز 26 بهمن‌ در مراسم اختتامیه بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج با اشاره به فرارسیدن ایام مبعث پیامبر عظیم‌الشأن اسلام گفت: سالروز طلوع پرفروغ خورشید بر قلب پیامبر اکرم(ص) است، پیامبری که اسوه حسنه عالم هستی بود. «لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا»؛ پیامبر عظیم الشأنی که معیار بودند، میزانِ مطلقِ ارزش‌ها و تجسم همه فضائلِ درخشان الهی در مرتبه انسانی بودند. پیامبری که بشیر، نذیر و سراج منیر بودند و برای تنویر عالم و منور کردن فضای هستی در جهت سعادت همه بشریت آمدند. کسی که بازکننده غل و زنجیرِ اسارتِ انسانیت از بردگی طواغیت بود.

سلامی با اشاره به آیه «الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ الَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوبًا»، افزود: پیامبر عظیم الشأنی که آمد تا انسان‌ها به واسطه او هدایت جویند و از وادی ظلمت به نور هدایت شوند. پیامبر عظم الشأنی که بر امت و بر سعادت امت حریص و برای مومنان رحیم و رئوف بود. خدا را سپاسگزاریم که ما را از امت او قرار داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آیه «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَلِكَ مَثَلُهُمْ...» اشاره و اظهار کرد: امیدواریم ما در کنار این پیامبر راه را ادامه دهیم و با تبعیت از جانشین برحق حضرت صاحب الزمان(عج) که امروز پیامبری این امت را بر عهده داشته و سفینه نجات و سراج روشن این امت و نایبِ حجت خداوند بر ما هستند در این مسیر موفق باشیم. جانشین برحقی که با منطق نورانی قرآن که می‌فرماید: «وَلَدَيْنَا كِتَابٌ يَنْطِقُ بِالْحَقِّ وَهُمْ لَا يُظْلَمُونَ» ما را از لحظات سخت و بحران‌ها و چالش‌ها عبور می‌دهند.

وی بیان کرد: به فضل الهی رهبر معظم انقلاب اسلامی از جنس قرآن بوده و تجلی قرآن هستند. قرآن در روح، اندیشه، فکر و آرزوهای او تجسم و تجلی معنابخشی دارد.

سردار سلامی در ادامه به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال اشاره کرد و افزود: درخشش استثنایی، تماشایی و شگفت‌انگیز و قطعاً معجزه آسای ملت ایران در راهپیمایی با شکوه و تعیین‌کننده در این مقطع حیاتی و سرنوشت‌ساز تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی را تبریک و تهنیت می‌گویم. اعتقاد راسخ دارم که آنچه شنبه 22 بهمن ماه بر روی زمین ایران اسلامی رخ داد یک رخداد آسمانی و تفصیل آیات الهی روی زمین بود.

وی با تأکید بر اینکه راهپیمایی دهه فجر انقلاب اسلامی امسال تفصیل آیه «اسْتِكْبَارًا فِي الْأَرْضِ وَمَكْرَ السَّيِّئِ وَلَا يَحِيقُ الْمَكْرُ السَّيِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ فَهَلْ يَنْظُرُونَ إِلَّا سُنَّتَ الْأَوَّلِينَ فَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِيلًا وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِيلًا» بود، بیان کرد: دشمن از ماه‌ها قبل به ما استکبار می‌ورزید و توطئه شوم طراحی و پیاده می‌کرد. دشمن با غرور بر روی زمین با مردم سخن می‌گفت و با تصورات و رویاهایی شیطانی برای خاموش کردن انوار پرفروغ الهی اسلام که از افق انقلاب ایران با خورشید ولایت سرزده بود و صفحه زمین را منور و روشن کرده بود برنامه‌‌ریزی کرد. این سنت الهی است؛ سنت‌های الهی اینگونه هستند، آنها می‌خواستند خیابان‌ها و کوچه‌ها را مملو از شرارت و جمعیت کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: در مقابل این توطئه، هدایت‌های ولی امر و آرمان‌طلبی یک ملت و یک امت خیابان‌ها را پر کرد تا این مکر دشمنان به آنها بازگردد. خداوند این توطئه را به آنها بازگرداند و خیابان‌ها از قلب‌های مطمئن، روح‌های سرشار، ایمان‌های راسخ، دل‌های استوار، قدم‌های ثابت و شکوه ایمان یک امت پر شد و این یک داستان الهی بود.

سردار سلامی با اشاره به اینکه در تلاقی مکرها مکر خداوند قالب شد، بیان کرد: خداوند مردم را از این فتنه عظیم با صدق خارج کرد و این مخرج صدق که برای ملت باز شد به واسطه رزق الهی بود. رزق از آن خداوند است و ما مطمئن هستیم غیر از خداوند هیچکس رزاق و رازق نیست. «وَ مَنْ یتَوَکلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ» توکل به خداوند کافی بوده و ما را از هر تکیه‌گاهی نجات می‌دهد. به همین دلیل خداوند می فرماید «فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُم مِّن دُونِ اللّهِ مِنْ أَوْلِيَاء ثُمَّ لاَ تُنصَرُونَ» یعنی میل خفیف هم نکنید، تکیه نکنید و این‌ها را رکن قرار ندهید. کسی که به خداوند توکل می‌کند، خدا راه برون‌رفت از سختی‌ها را به او نشان می‌دهد، چرا که خداوند غالب بر امر خویش است.

وی با اشاره به اینکه باطن شجره خبیثه بی‌ثمر است، گفت: اینجا بَلَد طیب است. اینجا سرزمینی نیست که گیاه خبیث در آن کاشته شود، آن گیاه ثمر نمی‌دهد و دشمن به این واقعیت رسید برای همین بود که یأس در قلب‌های دشمنان و امید در قلوب مردمان ما جا گرفت؛ ناگهان امید شکوفا شد، دشمن عقب نشست و خاموش و منجمد شد و ایستاد.

سردار سلامی بیان کرد: هر 22 بهمن در هر سالی همان 22 بهمن 57 و با همان تفسیر است. این حرکات مانند نماز خواندن است، نماز صبح امروز خاص صبح امروز است و برای فردا کفایت نمی‌کند. این جریان حق از بهمن 57 سرچشمه گرفت و باعث آمدن قرآن به صحنه حیات فردی و اجتماعی و فرصت تحقق احکام الهی شد. این انقلاب باعث شد تا اذان بر ماذنه‌ها و عبادت خداوند در زمین جاری شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه این یک نبرد جریان‌دار است، گفت: آن روز، روز اول انقلاب ما بود و این انقلاب الهی تا عصر ظهور و پس از آن تا پر کردن عالم از ارزش‌های زیبای الهی همچون عدالت، آزادگی، حریت، کرامت انسان، اخلاق، طهارتِ روح جاری و ساری است. این نقشه جامع انقلاب ماست. از بین بردن استکبار از روی زمین و درخشش خورشید فضیلت و فضائل هم جزء ارزش‌های اساسی انقلاب ماست.

وی افزود: مردم ما در این ماجراها دانستند که طهارت را نباید با خباثت جابه‌جا کنند. متوجه شدند که نباید آزادی را با دیکتاتوری و استبداد رسانه‌ای جابه‌جا کرد و فهمیدند نمی‌توان جای ولی امر مسلمین که نایب بر حق امام زمان(عج) است با طواغیت جابه‌جا کرد. همه مردم متوجه شدند و عالم به این حقیقت دست یافت.

سلامی با اشاره به اینکه اینجا سرزمین غلبه شیاطین نیست گفت: خداوند نمی‌خواهد و مردم نیز نمی‌خواهند اینجا سرزمین شیاطین شود. در پنج ماه اخیر همه چیز ثابت شد و این جای تشکر و قدردانی عظیمی از این ملت دارد. به عنوان یک سرباز کوچک تک تک قدم‌های آنها را می‌بوسم و بر این بوسه‌ها افتخار می‌کنم. هر قدمی که در راهپیمایی‌ها برداشته شد از ده‌ها موشک که به سرزمین‌هایشان رها می‌شود، موثرتر بود. ما پشت صحنه خباثت‌شان را می‌دانیم و می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما بزرگ‌تر می‌شود، گفت: پس از این پیشروی پیشانی جبهه وسعت می یابد، مسلمانان فوج فوج به آن می‌پیوندند، پیشانی‌بندها بر جبین بسته می‌شود، بیرق‌های جهاد برافراشته و گام‌ها برداشته می‌شود و با برداشتن گام‌ها طول شمشیرها بلندتر می‌شود و شمشیرها چهره دشمنان اسلام را ملاقات خواهند کرد. زمانی که عده‌ای قلیل به عده‌ای کثیر غلبه کرد نسل خداوند جاری می‌شود. پس نگران نیستیم نه از اروپا و نه از امریکا و نه از اتحاد شوم همه این دشمنان بیمی نداریم، چرا که به «فَزَادَهُمْ إِيمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ» ایمان و اعتقاد داریم.

سردار سلامی در پایان با قدردانی از پدران و مادرانی که کانون خانه‌هایشان را با ذکر قرآن گرم می‌کنند، گفت: این خانه‌ها اذن رفعت یافته‌اند چون در آنها ذکر خدا جاری است. خانه‌ای که تجلیگاه روح قرآن است، حتماً از این خانه فرزندانی شایسته به جامعه تحویل داده می‌شود. «رِجَالٌ لَا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءِ الزَّكَاةِ يَخَافُونَ» اینان مردانی خواهند بود که بیع و تجارت اینها را از ذکر خدا باز نمی‌دارد و اقامه نماز و پرداخت زکات می‌کنند و از روز قیامت می‌ترسند و تقوای الهی دارند. این داستان خانه‌هایی است که در آنها قرآن تلاوت می‌شود.

 

الهام وقاری

انتهای پیام
captcha