راه‌اندازی 30 هزار واحد قرآنی در کشور از سوی بسیج
کد خبر: 4122341
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
سردار غلامرضا سلیمانی بیان کرد:

راه‌اندازی 30 هزار واحد قرآنی در کشور از سوی بسیج

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم اختتامیه بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج با اشاره به طرح اعتلای بسیج که بر اساس منویات مقام معظم رهبری تنظیم شده است، گفت: در این طرح باید 30 هزار واحد قرآنی، 50 دارالقرآن و 32 دارالتحفیظ در مجموعه بسیج دایر شود.

راه‌اندازی 30 هزار واحد قرآنی در کشور از سوی بسیج

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم اختتامیه بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج صبح امروز 26 بهمن‌ماه با حضور سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، جمعی از فرماندهان سپاه و بسیج و نیز مدیران حوزه فعالیت‌های قرآنی کشورمان به منظور معرفی و تجلیل از نفرات برتر این رویداد در مجتمع پنجم آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

در ابتدای این مراسم نفر اول رشته قرائت تحقیق به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و در ادامه کلیپی از فعالیت‌های قرآنی سازمان بسیج و دستاوردهایی که دارالقرآن این سازمان از بدو تأسیس تاکنون داشته است به اطلاع حاضران در محل برگزاری مراسم اختتامیه رسید.

در بخش دیگری از این مراسم که اجرای آن را سیدوحید مرتضوی، از مجریان شبکه قرآن و معارف سیما، برعهده داشت، کلیپی از حاشیه‌های این دو روز برگزاری رقابت‌های این دوره در سه بخش انفرادی، گروهی و خانوادگی پخش شد.

اجرای اعضای گروه سرود «فرزندان ایران» که اثری از سوی «مدرسه احسان» است بخش دیگری از برنامه‌های مراسم اختتامیه بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج بود.

در ادامه این مراسم که با پخش زنده از شبکه قرآن و معارف سیما همراه بود، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی به حضور بیش از 118 هزار نفر از بسیجیان در این دوره اشاره و اظهار کرد: از فرمانده قرآنی کل سپاه به واسطه راهنمایی و هدایت‌های مستمر در مسائل مختلف به خصوص نقش‌آفرینی در فعالیت‌های قرآنی بسیج که این رویداد هم در این جهت تحقق پیدا کرده است، تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی افزود: براساس فرمان اعتلای بسیج و تدابیر رهبر معظم انقلاب در خصوص قرآن و عترت، رویکردهای مفصلی از سوی بسیج طراحی شده است که این رویکردها در سال آینده و سال‌های پیش رو به خصوص در قالب برنامه پنج‌ساله هفتم بسیج توسعه و تعمیم پیدا خواهد کرد. در این رویکردها هم به رویکرد تبلیغی و ترویج و هم به فعالیت‌های عمومی توجه شده است. در بحث رویکرد عمومی تلاش خواهد شد تا تعداد واحدهای قرآنی در سراسر کشور را به 30 هزار واحد برسانیم و همچنین در زمینه تربیت حافظ و متربی قرآن که مقام معظم رهبری مطالبه دیرینه‌ای در این زمینه دارند، نیز اقداماتی را انجام دهیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: ارتقای طرح‌های مربوط به گروه‌های جهادی قرآنی و فعالیت‌های تخصصی قرآن که مبتنی بر ایجاد دارالقرآن‌های شهرستانی است نیز در دستور کار قرار گرفته است. برنامه‌ریزی شده است تا در بیش از 500 شهرستان حداقل یک دارالقرآن ایجاد شود. همچنین در تلاش هستیم تا طی یک برنامه زمانی 32 دارالتحفیظ در سراسر کشور داشته باشیم.

سردار سلیمانی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی تحقیقاً یک انقلاب قرآنی بود، گفت: در طول 44 سال گذشته روند اعتلای قرآن در جامعه مشهود بوده و به صورت قابل اندازه‌گیری می‌بینیم، ولی این ضرورت وجود دارد که به صورت هدفمند و هوشمند برای نسل جوان و دانش‌آموز در سطوح مختلف تحصیلی و همچنین دانشجویان در دانشگاه‌ها و در سطح محلات فعالیت قرآنی به بهترین شکل رقم بخورد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حضور بیش از 118 هزار نفر در مسابقات بیست و نهم بسیج گفت: در این دوره شاهد استقبال کم‌نظیری از سوی عامه بسیجیان بودیم و همین امر نشان می‌دهد که بستر برای فعالیت‌های قرآنی و شناسایی استعدادها در بسیج فراهم است.

سردار سلیمانی اظهار کرد: بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج در بخش‌های خانوادگی، گروهی، انفرادی و ایده‌پردازی و با حضور 304 شرکت‌کننده برگزار شد و در مراسم اختتامیه از 66 نفر تجلیل خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: از همه کسانی که در برگزاری این رویداد همکاری کردند، نهایت قدردانی را دارم. این شرکت‌کنندگان هستند که این رویداد را تحقق می‌بخشند و لذا در درجه اول باید از این افراد تشکر و قدردانی کرد.

بر اساس گزارش ایکنا در ادامه این مراسم از کتاب صراط رونمایی شد. این کتاب زیر نظر حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و جمعی از نویسندگان نوشته شده و محتوای آن شامل بخش هایی از قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است.

در بخش دیگری از این مراسم سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به بیان سخنانی پرداخت.

سردار سلامی بیان کرد: هر ۲۲ بهمن در هر سالی همان ۲۲ بهمن سال ۵۷ و با همان تفسیر است. این حرکات مانند نماز خواندن است، نماز صبح امروز خاص صبح امروز است و برای فردا کفایت نمی‌کند. این جریان حق از بهمن ۵۷ سرچشمه گرفت و باعث آمدن قرآن به صحنه حیات فردی و اجتماعی و فرصت تحقق احکام الهی شد. این انقلاب باعث شد تا اذان بر ماذنه‌ها و عبادت خداوند در زمین جاری شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه این یک نبرد جریان‌دار است، گفت: آن روز، روز اول انقلاب ما بود و این انقلاب الهی تا عصر ظهور و پس از آن تا پر کردن عالم از ارزش‌های زیبای الهی همچون عدالت، آزادگی، حریت، کرامت انسان، اخلاق، طهارتِ روح جاری و ساری است. این نقشه جامع انقلاب ماست. از بین بردن استکبار از روی زمین و درخشش خورشد فضیلت و فضائل هم جزء ارزش‌های اساسی انقلاب ماست.

وی افزود: مردم ما در این ماجراها دانستند که طهارت را نباید با خباثت جابجا کنند. متوجه شدند که نباید آزادی را با دیکتاتوری و استبداد رسانه‌ای جابجا کرد و فهمیدند نمی‌توان جای ولی امر مسلمین که نایب بر حق امام زمان(عج) است با طواغیت جابجا کرد. همه مردم متوجه شدند و عالم به این حقیقت دست یافت.

سلامی با اشاره به اینکه اینجا سرزمین غلبه شیاطین نیست گفت: خداوند نمی‌خواهد و مردم نیز نمی‌خواهند اینجا سرزمین شیاطین شود. در پنج ماه اخیر همه چیز ثابت شد و این جای تشکر و قدردانی عظیمی از این ملت دارد. به عنوان یک سرباز کوچک تک تک قدم‌های آنها را می‌بوسم و بر این بوسه‌ها افتخار می‌کنم. هر قدمی که در راهپیمایی‌ها برداشته شد از ده‌ها موشک که به سرزمین‌هایشان رها می‌شود، موثرتر بود. ما پشت صحنه خباثت‌شان را می‌دانیم و می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما بزرگ‌تر می‌شود، گفت: پس از این پیشروی پیشانی جبهه وسعت می یابد، مسلمانان فوج فوج به آن می‌پیوندند، پیشانی‌بندها بر جبین بسته می‌شود، بیرق‌های جهاد برافراشته و گام‌ها برداشته می‌شود و با برداشتن گام‌ها طول شمشیرها بلندتر می‌شود و شمشیرها چهره دشمنان اسلام را ملاقات خواهند کرد. زمانی که عده‌ای قلیل به عده‌ای کثیر غلبه کرد نسل خداوند جاری می‌شود. پس نگران نیستیم نه از اروپا و نه از امریکا و نه از اتحاد شوم همه این دشمنان بیمی نداریم، چرا که به «فَزَادَهُمْ إِيمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ» ایمان و اعتقاد داریم.

سردار سلامی در پایان با قدردانی از پدران و مادرانی که کانون خانه‌هایشان را با ذکر قرآن گرم می‌کنند، گفت: این خانه‌ها اذن رفعت یافته‌اند چون در آنها ذکر خدا جاری است. خانه‌ای که تجلیگاه روح قرآن است، حتماً از این خانه فرزندانی شایسته به جامعه تحویل داده می‌شود. «رِجَالٌ لَا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءِ الزَّكَاةِ يَخَافُونَ» اینان مردانی خواهند بود که بیع و تجارت اینها را از ذکر خدا باز نمی‌دارد و اقامه نماز و پرداخت زکات می‌کنند و از روز قیامت می‌ترسند و تقوای الهی دارند. این داستان خانه‌هایی است که در آنها قرآن تلاوت می‌شود.

در ادامه این مراسم زینب شیری، حافظ خردسال کل قرآن و فرزند شهید حبیب‌الله شیری، مدافع حرم به اجرای برنامه پرداخت و در ادامه با حضور سرداران سلامی، سلیمانی و دیگر مسئولان حاضر در این مراسم از او تجلیل شد.

تجلیل از برگزیدگان بخش‌ها و رشته‌های مختلف بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج پایان‌بخش این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha