مدارس تنها در موارد بحرانی تعطیل شوند
کد خبر: 4123638
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱
نوری:

مدارس تنها در موارد بحرانی تعطیل شوند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اصل بر آموزش حضوری است، گفت: باید سعی کرد از تعطیل کردن مدارس جلوگیری شود مگر در موارد بحرانی و استثنایی که چاره‌ای جز آموزش مجازی وجود ندارد.

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، در بیست و پنجمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد، از فعالیت‌های این وزارتخانه گزارشی را ارائه کرد و گفت: در جشنواره فیلم فجر دو فیلم از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیمرغ و نشان برتر گرفتند.

وی با تأکید بر اینکه اصل بر آموزش حضوری است، اظهار کرد: باید سعی کرد از تعطیل کردن مدارس جلوگیری شود مگر در موارد بحرانی و استثنایی که راه چاره‌ای جز آموزش مجازی وجود ندارد.

نوری با بیان اینکه دروس دینی و تاریخ در مدارس نیازمند توجه جدی است، افزود: این دروس نقش مؤثری در شکل گیری هویت اسلامی و ایرانی دانش‌آموزان دارد.

نوری با اشاره بر اینکه کار آموزش و پرورش، یک کار حساس و تأثیرگذار در سرنوشت کشور است، گفت: برخی از مسائل آموزشی و پرورشی را باید خوب ریشه‌یابی و بعد اطلاع‌رسانی کرد تا مانعی برای کار آموزش و پرورش کشور ایجاد نکنند.

همچنین در ادامه، محمود امانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به مذاکرات و مباحث مطرح شده در این جلسه، گفت: ماده واحده ایجاد مدرسه مجازی پس از ارائه پیشنهادها و نظرات اعضای شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید.

امانی افزود: بر اساس این ماده واحده؛ به استناد بندهای ۴ و ۷ راهبردهای کلان و راهکارهای ۳-۵، ۲-۱۷، و ۴- ۱۷ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اصل بر آموزش حضوری است مگر در موارد استثنایی و به تشخیص شورای مدرسه از آموزش مجازی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه امتحان مدارس مجازی به صورت حضوری است، ابراز کرد: همچنین دانش‌آموزان لازم‌التعلیم ایرانی بازمانده از تحصیل باید در مدارس روزانه ثبت نام و به صورت حضوری تحصیل کنند اما در صورت عدم امکان تحصیل حضوری، ثبت نام آنان در مدارس مجازی منوط به اخذ مجوز از کمیسیون خاص آموزش و پرورش محل با رعایت شرایط مندرج در این مصوبه است.

وی ادامه داد: بر اساس این ماده واحده به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود مدرسه مجازی را برای سال‌های تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ و ۱۴۰۳ -۱۴۰۲ به صورت آزمایشی و در چارچوب مقررات و ضوابط مدارس آموزش از راه دور و شیوه‌نامه مربوط که توسط وزیر آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود به صورت دولتی یا غیردولتی برای تمامی دوره‌های تحصیلی ایجاد و نسبت به ثبت نام و آموزش دانش‌آموزان و داوطلبان متقاضی اقدام کند.

بر اساس این گزارش، متن کامل این مصوبه بعد از انجام اصلاحات لازم و تأیید رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود.

یادآور می‌شود، در ابتدای این جلسه، گزارشی از برگزاری رویداد چهارسوق ارائه شد و اعضای شورای عالی آموزش و پرورش مسائل مختلف آموزش و پرورش را از جمله لزوم پاسخگویی به سؤالات مذهبی دانش‌آموزان، توجه جدی به آموزش کودکان استثنایی اوتیسم و تدوین کتاب‌های درسی ویژه آنان، توجه به مدارس خیرساز، نظارت دقیق بر شهریه مدارس غیرانتفاعی، توجه به بحث شاداب‌سازی مدارس، تشکیل پرونده سلامت برای دانش‌آموزان و انجام مشاوره‌های لازم در مورد آسیب‌های اجتماعی، توجه به آموزش و پرورش دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده و… مورد بحث و بررسی قرار دادند.

انتهای پیام
captcha