۷۰ اذان مصوب در رسانه ملی داریم
کد خبر: 4125338
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
قاسم‌آبادی:

۷۰ اذان مصوب در رسانه ملی داریم

معاون نظارت شورای عالی قرآن با بیان اینکه ۷۰ اذان مصوب در صداوسیما داریم، گفت: از این تعداد ۳۳ اذان مجوز پخش در شبکه‌های ملی و ۱۵ اذان در شبکه‌های استانی قابلیت پخش دارند.

علی قاسم آبادیبه گزارش ایکنا از خوزستان، علی قاسم‌آبادی، معاون نظارت شورای عالی قرآن در مراسم رونمایی اذان «محمود یزدی» مؤذن و قاری خوزستان که امروز، 10 اسفند به صورت ویدئوکنفرانس در ارتباط با شورای عالی قرآن در صدا و سیمای مرکز استان خوزستان برگزار شد، گفت: 70 اذان مصوب در صدا و سیما داریم که از این تعداد ۳۳ اذان مجوز پخش در شبکه‌های ملی و ۱۵ اذان در شبکه‌های استانی قابلیت پخش دارند. یعنی ما ۱۵ مؤذن استانی داریم که اذان آنها از طریق شبکه استانی پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اذان در شبکه‌های امید و پویا نیز در حال پخش است که به نظرم می‌توانیم در طلیعه ماه مبارک رمضان 10 اذان جدید به شبکه پویا اضافه کنیم. بعد از ماه مبارک رمضان در خوزستان حضور پیدا می‌کنیم و از قاریان استان خوزستان تلاوت ضبط خواهیم کرد که امیدواریم بتوانیم تلاوت ملی نیز ضبط کنیم.

معاون نظارت شورای عالی قرآن گفت: امکانی فراهم شده است که از آثار ابتهال و تواشیح در شبکه‌های ملی استفاده کنیم. استان خوزستان مهد ابتهال و تواشیح است. تقاضای ما این است که فرصتی مهیا شود، کارهایی تولید بشود که در صدا و سیما استان و شبکه‌های ملی بتوان از آنها استفاده کرد. 

وی در پایان گفت: از آقای دبیقی، مدیر کل صدا و سیمای استان که باعث خیر شدند و آقای دغاغله که به عنوان نماینده شورا در استان فعالیت می‌کنند و آقای سلیمانی معاون صدای مرکز استان که ارتباط مستمری با شورای عالی قرآن دارند قدردانی می‌کنم.

گفتنی است این مراسم با حضور حجت‌الاسلام و‌المسلمین موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، داریوش دبیقی، مدیرکل صداوسیمای استان، مهدی دغاغله، نماینده شورای عالی قرآن در استان و محمود یزدی قاری و مؤذن خوزستانی همراه بود.  

انتهای پیام
captcha