توضیح وزیر آموزش و پرورش برای استقرار پلیس در مدارس
کد خبر: 4126486
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱

توضیح وزیر آموزش و پرورش برای استقرار پلیس در مدارس

یوسف نوری در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا مبنی بر استقرار نیروی پلیس جلوی مدارس گفت: بر اساس قواعدی که داریم اگر موردی رخ دهد به صورت اورژانسی رسیدگی می‌شود و به طور طبیعی همه کنترل‌ها انجام می‌شود. نیروی پلیس معمولاً بوده و هرجایی که ما درخواست کردیم کارهای مربوطه را انجام دادند و مشکلی نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه اولین همایش ملی تجلیل از یاریگران سلامت دانش‌آموزان در جمع خبرنگاران در رابطه با مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان بیان کرد: ما جلسات متعددی در رابطه با این موضوع داریم و بخش اعظم جلسات دستگاه‌های مرتبط به این موضوع اختصاص یافته است. با توجه به بیانات مقام معظم رهبری این موضوع در اولویت قرار گرفته است و امروز دو جلسه بسیار مفصل در این رابطه برگزار شده است. در این جلسات مقرر شد تا هرکدام از این مجموعه‌ها چه کارهایی را انجام دهند.

وی‌ ادامه داد: نگرانی‌ها کم شده است اما از نظر رسانه‌ای نگرانی اولیاء بسیار زیاد است و از ابتدا هرچه مصاحبه کرده‌ام بر منطقی کردن جو روانی خانواده‌ها تأکید کرده‌ام. قرار است تا اساتید به‌نام روانشناسی و پزشکی در این رابطه کنفرانس رسانه‌ای داشته باشند و جامعه را آرام کنند.

نوری در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه آیا تدبیری برای قرار دادن نیروی امنیت محسوس یا غیر محسوس در مدارس گرفته شده است یا خیر، گفت: بر اساس قواعدی که داریم موردی رخ دهد به صورت اورژانسی رسیدگی می‌شود و به طور طبیعی همه کنترل‌ها انجام می‌شود. بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری با عوامل و مسببین این اتفاق که ان‌شاءالله به زودی مشخص ‌می‌شود، حتماً با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی‌ در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ایکنا مبنی بر استقرار نیروی پلیس جلوی مدارس برای ایجاد حس امنیت خانواده‌ها بیان کرد: نیروی پلیس معمولاً بوده و هرجایی که ما درخواست کردیم کارهای مربوطه را انجام دادند و مشکلی نبوده است.

انتهای پیام
captcha