«العروة الوثقی»؛ میزبان دوشنبه شب‌های قرآنی حمیدیه + فیلم
کد خبر: 4128044
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

«العروة الوثقی»؛ میزبان دوشنبه شب‌های قرآنی حمیدیه + فیلم

«العروة الوثقی» نام جلسه قرآنی دوشنبه شب‌های شهرستان حمیدیه است که در قالب محفلی خانوادگی و دوستانه برگزار می‌شود.

جلسه قرآنی عروه الوثقیحمیدیه یکی از شهرستان‌های استان خوزستان در 25 کیلومتری غرب اهواز قرار دارد. بیشتر ساکنانش عرب‌زبان هستند و پیشه اصلی مردم این شهر، کشاورزی است. در کنار محصولات کشاورزی مرغوب حمیدیه که به نقاط مختلف کشور ارسال می‌شود، یکی از ویژگی‌های خاص و متمایز این شهرستان، جلسات خانگی قرآن متعددی است که در طول هفته برگزار می‌شود. حمیدیه با داشتن جلسات قرآنی متعدد و استقبال خوب اهالی از این فضای قرآنی، نزد قاریان استان و حتی کشور به عنوان یک شهر قرآنی شناخته شده است.  

«العروة الوثقی» نام جلسه قرآنی دوشنبه شب‌های حمیدیه است؛ جلسه‌ای که عبدالکاظم حیدری، قاری پیشکسوت خوزستان تلاوت و آموزش آن را برعهده دارد.

عبدالکاظم حیدری درباره «العروة الوثقی» به ایکنای خوزستان، گفت: این جلسه قرآنی روزهای دوشنبه هر هفته در حمیدیه برگزار می‌شود. آغاز این جلسه قرآنی به شهریور سال 96 برمی‌گردد و تا کنون با استقبال بسیار خوب اهالی حمیدیه ادامه پیدا کرده است.

زمانی که این جلسه تشکیل شد، جلسات قرآنی به شکل کنونی در شهرستان حمیدیه برگزار نمی‌شد. شش سال پیش دوستان از بنده برای حضور در این جلسه دعوت کردند. به علت وقت محدود ابتدا نپذیرفتم. یک سال این دعوت و اصرار ادامه پیدا کرد. بعدها وقتی فکر کردم از قرآن کریم ترسیدم که این نعمت را نپذیرم.

عبدالکاظم حیدری

از اهواز تا حمیدیه حدود 25 کیلومتر فاصله است، اما با لطف خداوند این جلسه به نام «عروة‌ الوثقی» در حمیدیه تشکیل شد. بانی این جلسه قرآنی، حاج محسن غضبان و فرزندشان حاج مجید است. این جلسه به صورت کاملاً مردمی با هزینه این خانواده در حسینیه‌شان به نام شهید عطیه سیاحی برگزار می‌شود.

با توجه به علاقه قلبی‌ام به قرآن و اشتیاق مردم به این جلسه، هر دوشنبه در این جلسه حاضر می‌شوم. برکت قرآن را در زندگیم احساس می‌کنم و این نعمت بزرگی است. خداوند بیش از تصور ما خدمت به قرآن را جبران می‌کند.  

این جلسه باعث شد انقلابی در شهرستان حمیدیه  شکل بگیرد و جلسات متعددی در طول هفته در این شهرستان بوجود آمد. به طوری که در طول هفته هر شب در منازل و مساجد جلسات قرآنی برگزار می‌شود. 

نکته بسیار جالب این است که در کوی شریعتی که از مناطق محروم شهرستان حمیدیه نیز روزهای چهارشنبه جلسات قرآنی تشکیل می‌شود و امروز به گفته قاریان برجسته استان و کشور بهترین برنامه‌های قرآنی در حمیدیه برگزار می‌شود و حمیدیه به شهرستان قرآنی حمیدیه معروف شد.

جلسه عروة الوثقی

نتایج بسیار خوبی از این جلسات حاصل شده است. خواهش من این است که خانواده‌ها و افرادی که می‌توانند جلسه قرآنی برگزار کنند، کوتاهی نکنند، منتظر ارگان‌ها نباشند. با امکانات معمولی نیز می‌توان این جلسات را برگزار کرد و زمینه‌ای برای تفسیر قرآن و بیان اخلاق اهل بیت(ع) در بین خانواده و اطرافیان به وجود آورد.

گزارش تصویری جلسه قرآن «العروه الوثقی»

انتهای پیام
captcha