ستاره‌های زمین به تلویزیون می‌آید + فیلم
کد خبر: 4128556
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳

ستاره‌های زمین به تلویزیون می‌آید + فیلم

برنامه تلویزیونی ستاره‌های زمین در 30 قسمت در شب‌های ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۰ از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.

به گزارش ایکنا، پویش «ستاره‌های زمین» در راستای ترویج سنت حسنه جلسات خانگی قرآن کریم در فروردین و اردیبهشت پیش‌رو برای دومین سال پیاپی در قالب برنامه تلویزیونی اجرا خواهد شد.

در این پویش که در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد قرار است همه خانواده‌های ایرانی سر سفره افطار، به صورت جمعی سوره «قدر» بخوانند و این یک جلسه خانگی قرآن کریم است که در نهایت سادگی، همدلی، شیرینی، راحتی، آسانی و با صمیمیت برگزار می‌شود.

ایده اصلی این برنامه برگزاری یک جلسه قرآن خانگی و ایجاد تجربه زیستی شرکت در جلسه قرآن خانگی است. بدین شرح که سوژه‌های اصلی برنامه «خانواده‌های عادی» هستند که تجربه جدی شرکت در جلسات قرآن خانگی را ندارند.

در سوی دیگر توسط تیم برنامه‌ساز یک جلسه قرآن خانگی واقعی طراحی شده است. شرکت خانواده‌ها در این جلسه به عنوان نخستین تجربه جدی این جلسات، علاوه بر عینی‌سازی یک جلسه قرآن خانگی برای مخاطبان، ایجاد کننده تجربه زیستی خوبی برای مهمانان برنامه می‌شود.

همچنین با تولیدات گرافیکی و آموزشی همچون تیزر، فیلم‌کوتاه، مستند و... بخش آموزشی این برنامه تکمیل شده است.

برنامه تلویزیونی ستاره‌های زمین در 30 قسمت در شب‌های ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۰ از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.

در این برنامه خانواده‌هایی که تجربه جدی برگزاری جلسه خانگی قرآن ندارند، دعوت شده و در یک جلسه خانگی قرآن قرار می‌گیرند.

این خانواده با کمک مربی و به صورت کاملا ساده و صمیمی با برگزاری یک جلسه خانگی قرآن آشنا شده و در ضمن برگزاری این جلسه نکات تفسیری تلاوت روخوانی و روانخوانی قرآنی را نیز آموزش می‌بینند.

محور این برنامه پویش ستاره‌های زمین است که براساس آن خانواده‌های عادی جامعه تجربه برگزاری جلسه خانگی قرآن را خواهند داشت.

در میان آیتم‌های این برنامه با استفاده از مستند کوتاه، موشن‌گرافیک و تیزر‌های کوتاه داستانی جدای از تجربه زیستی نکات معارفی و حسی درباره جلسات خانگی قرآن نیز به مخاطب عرضه می‌شود.

انتهای پیام
captcha