تولیدات هنری پویش «ستاره‌های زمین» در قم رونمایی شد
کد خبر: 4128484
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۳
با حضور فعالان جلسات خانگی قرآن

تولیدات هنری پویش «ستاره‌های زمین» در قم رونمایی شد

مراسم دورهمی قرآنی فعالان جلسات خانگی قرآن کریم برگزار و طی آن از تولیدات هنری پویش «ستاره‌های زمین» رونمایی شد.

دورهمی فعالان جلسه خانگی قرآن کریمبه گزارش ایکنا از قم، در آستانه ماه مبارک رمضان، فعالان جلسات خانگی قرآن کریم شامگاه ۲۴ اسفندماه، با حضور در ساختمان پلاک 313 مسجد مقدس جمکران گرد هم آمدند و ساعاتی را میهمان محفل قرآنی بودند.

در این مراسم فعالان قرآنی با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، به بیان خاطراتی از جلسات خانگی قرآن کریم و چگونگی تشکیل این جلسات پرداختند.

در این نشست که با هدف تقویت جلسات خانگی قرآن کریم برگزار شد، حاضران بر برگزاری حداکثری این جلسات در ماه مبارک رمضان تأکید کردند.

در بخش پایانی نشست نیز فعالان قرآنی، از تولیدات هنری پویش «ستاره‌های زمین» با شعار «همه با هم هر افطار سوره (قدر) بخونیم» و شامل ۶ طرح گرافیکی با عناوین «همین (قدر) ساده»، «همین (قدر) همدل»، «همین (قدر) شیرین»، «همین (قدر) راحت»، «همین (قدر) صمیمی» و «همین (قدر) آسان» طراحی شده بود رونمایی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی، دبیر پویش  ستاره‌های زمین در این مراسم به تشریح این پویش پرداخت و گفت: قرار است در این پویش همه خانواده‌های ایرانی سر سفره افطار، به صورت جمعی سوره «قدر» بخوانند و این یک جلسه خانگی قرآن کریم است که در نهایت سادگی، همدلی، شیرینی، راحتی، آسانی و با صمیمیت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در رمضان سال ۹۸ در دیدار با قاریان و حافظان قرآن بر این موضوع که باید جلسات خانگی احیا شود اشاراتی داشتند و بیان فرمودند که از این موضوع غفلت شده است. پس از فرمایشات معظم له نسبت به احیای جلسات خانگی قرآن کریم حرکت و نهضتی در کشور آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه جلسات خانگی قرآن آسان‌ترین و در دسترس‌ترین روش انس با قرآن کریم است که هیچ محدودیتی هم ندارد، گفت: جلسات خانگی قرآن اینگونه نیست که حتماً به حضور استاد و یا سبک و سیاق خاص آموزشی متوقف باشد.

حسینی بیان کرد: در لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب یک مجموعه مردمی وارد عرصه شده است تا از فرصت ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است برای گسترش جلسات خانگی و ترویج این جلسات استفاده کند. بسیاری از ما خاطراتی از جلسات خانگی قرآن کریم داریم که بدون هیچ تشریفاتی جلسه قرآن برگزار می‌کردند.

یادآور می‌شود، پویش ستاره‌های زمین در ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۱ در راستای ترویج سنت حسنه جلسات خانگی قرآن کریم برگزار شد و در فروردین و اردیبهشت پیش‌رو برای دومین سال پیاپی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha