سه موج دشمنی علیه ملت ایران در سال جاری
کد خبر: 4128634
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری مطرح کرد:

سه موج دشمنی علیه ملت ایران در سال جاری

خطیب جمعه تهران با اشاره به سه موجی که دشمن در سال جاری علیه ملت ایران بکار گرفته بود، گفت: دلار 100 هزار تومانی، منزوی ساختن ایران در مجامع بین‌المللی و تحقق برجام‌های دو و سه خواست دشمن بود که با ایستادگی ملت ایران همه اینها خنثی شدند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، امروز 26 اسفند، در خطبه اول نماز جمعه تهران، با دعوت نمازگزاران به در پیش گرفتن مسیر تقوا اظهار کرد: برای درک عظمت تقوا همین کفایت می‌کند که تقوا مقصد نهایی همه برنامه‌های خودسازی است و ماه‌های بزرگ خداوند مخصوصاً ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی است. ماه معظم شعبان، ماه رحمت و رضوان الهی، ماه پیامبر اعظم(ص)، ماه مناجات شعبانیه و ماه ولادت اولیای خداوند است که به آخرین روزهای خود رسیده است.

وی افزود: می‌شود اکنون صدای آمدن ماه مبارک رمضان را شنید. بشارت بزرگ پیامبر اعظم(ص) حکایت نزدیک شدن ماه خداست که جامعه مؤمنان باید با تمام قلب و فکر و عمل خودشان از این حقیقت بزرگ استقبال کنند.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: ماه شعبان فرصت بزرگ الهی بود که دارد از دسترس ما خارج می‌شود و لذا در این فرصت باقیمانده از ماه شعبان باید کوتاهی‌ها را جبران کرد و این فرصت کوتاه را مغتنم شمرد. در این ماه باید فراوان استغفار کرد و بدانیم استغفار کلید ورود به بهشت است.

حاج‌علی‌اکبری در ادامه افزود: این مدت اندک، بهترین فرصت برای انس با قرآن کریم قبل از رسیدن به ماه مبارک رمضان است. اگر امانتی برعهده ماست خودمان را از این امانت سبک کنیم و اگر حق‌الناس بر عهده ماست آن را پرداخت کنیم یا اینکه اگر کینه‌ای در دل است، آن کینه را از بین ببریم و اگر گناهی داریم ضرورت دارد رابطه خود را با آن گناه قطع کنیم و از آن فاصله بگیریم. انسان باید پیش از ورود به ماه مبارک رمضان خود را پاک و تمیز سازد.

وی گفت: باید در درگاه خداوند شکر نعمت کرد و از او خواست دست ما را برای ورود به ماه مبارک رمضان بگیرد. در این ماه، جمعی دعا کنید و از خداوند بخواهید همه ما را ببخشد. انسان‌های مؤمن باید تلاش کنند ماه مبارک رمضان به ویژه برکات آن را بیشتر بشناسند. حضرت علی(ع) فرموده‌اند: «این فرصت را آخرین فرصت خود فرض کنید.» لذا این فرصت را نباید از دست داد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری در خطبه دوم با اشاره به فرا رسیدن بهار طبیعت و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان و تبریک دهه تکریم مساجد گفت: امروز و فردای ما با مسجد است که تعریف می‌شود و فاصله زیادی با فراگیری مسجد تراز داریم و باید راه را برای فراگیری آن فراهم کرد و در این زمینه رسانه‌ها نقش مهمی دارند.

وی از فرزند امام راحل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خمینی نام برد و او را غمخوار و مشاور امین و یار دیرین امام راحل دانست و یادآور شد: ایشان نقشی بی‌بدیل در حفاظت از سلامت جسم و آرامش روح امام خمینی(ره) داشتند و همچنین بعد از رحلت امام راحل به مدت 6 سال پا به پای رهبر معظم انقلاب حضور داشتند و از ایشان حمایت به عمل آوردند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به حوادث تلخ و شیرین سال 1401 گفت: در این سال خسارت جانی اندک بود، ولی خسارت مالی فراوانی وجود داشت و لذا این حوادث الزام می‌کند مدیریت بحران در سطح بالاتر فعال شود و قرارگاهی بالاتر از مدیریت ستادی فعلی تأسیس شود تا در مواقع بروز حوادث طبیعی مدیریت بحران را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درباره فتنه‌انگیزی دشمن در نیمه دوم سال جاری یادآور شد: دشمن در یک جنگ شناختی تلاش کرد چهره مخدوشی از انقلاب و نظام اسلامی نشان دهد تا در میز مذاکره میوه آن را بچیند و به سراغ برجام‌های دو و سه برود ولی ملت و رهبر مظلوم و مقتدر ما در برابر امواج بزرگ فتنه ایستادند. مقابله با شعارهای دشمن، مقابله با خشونت بسیار و رفتارهای وحشیانه و ترورهایی که در نیمه دوم سال اتفاق افتاد، موج اول اقدامات مقابله‌جویانه ملت ایران محسوب می‌شود. موج دوم مربوط به عملیات‌های دیپلماتیک و اخراج ایران از برخی اجلاس‌ها و نشست‌ها بود که هدف این بود که تا از این طریق ایران را منزوی سازند ولی در برابر این موج هم ایستادیم و موج سوم مربوط به تشدید جنگ اقتصادی و فشارهای ارزی است که تلاش کردند اوضاع اقتصادی را برهم بریزند. دشمن به دنبال دلار 100 هزار تومانی بود و می‌خواست زیست عمومی را مختل کند و هرچند برنامه‌ریزی‌های دشمن دقیق بود ولی دچار خطای محاسباتی شد، چون رهبر انقلاب و ملت ایران را نشناخته بودند و درکی از نصرت الهی نداشتند.

حاج علی‌اکبری بیان کرد: ملت ایران علی‌رغم همه فشارها، مقابل دشمن ایستادند و با دشمن مقابله کردند و با عفو پدرانه رهبر معظم انقلاب، ملت ایران استحکام و استقامت خود را نشان داد. سال 1401 سال حضور اعجاب‌انگیز ملت ایران در صحنه‌های مختلف بود؛ حضور در راهپیمایی اربعین، حضور بی‌نظیر در تشییع پیکر شهدای اغتشاشات و در نهایت حضور بی‌نظیر در راهپیمایی 22 بهمن و حضور بانوان در راهپیمایی مقابله با هنجارشکنان و اینها گوشه‌ای از حضور مردم در صحنه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ رسانه‌ای و شناختی تلاش کرد اخبار کامیابی‌ها و موفقیت‌های ملت ایران در مسیر ساخت ایران قوی دیده نشود، افزود: برقراری آرامش پس از سه سال کرونایی با انجام تدابیر مناسب، کاهش بدهی‌های خارجی، راه‌اندازی صدها بنگاه بزرگ و کوچک، کاهش نسبی بیکاری، کاهش وابستگی اقتصادی به برجام، گسترش روابط با کشورهای آسیایی و منطقه و اخیراً با عربستان البته با حفظ اصول و مبتنی بر اصل عزت، حکمت و مصلحت، تقویت موضع ایران در مذاکرات، حفظ دستاوردهای هسته‌ای، توسعه پروژه‌های عمرانی و آبرسانی، بهره‌برداری از بزرگترین تلسکوپ منطقه غرب آسیا، رشد کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان از 6 هزار ابتدای سال 1401 به 9 هزار شرکت در انتهای امسال، کنترل هیجانات ارزی و راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و دیگر اقدامات مهم، منجر به امیدآفرینی شده‌اند. به رغم همه توطئه‌ها ما توانستیم ولی دشمن نمی‌گذارد این موفقیت‌ها دیده شود. ان‌شاءالله سال 1402 را با قدرت و عزت راه کمال را ادامه خواهیم داد.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه در سال 1401 مردم دشواری‌های فراوان ناشی از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها داشته‌اند، یادآور شد: در سال 1401 هواداران و عاشقان واقعی انقلاب از وضعیت اقتصادی به ویژه وضعیت خودرو ناراضی هستند و ضروری است با همت مضاعف مسئولان و حمایت همه‌جانبه مردم در سال 1402 این رویه اشتباه اصلاح شود. مجلس مصوبات خیلی خوبی داشت و رئیس جمهور به صورت جهادی در صحنه‌ها حضور پیدا کرد.

حاج علی‌اکبری با اشاره به وضعیت جبهه مقاومت در سال 1401 گفت: وضعیت جبهه مقاومت در سال 1401 خیلی خوب بود. وضعیت سوریه را مشاهده کنید دولتش بعد از یک دهه تحریم بالاخره به جهان عرب بازگشت و دولت عراق توانست بر تنش‌ها غلبه کند، ملت فلسطین عملیات‌های بی‌نظیری را علیه رژیم صهیونیستی انجام داد، یمن عزیز برروی آرمان‌های خود ایستاده و لبنان هم به همین شکل. بازنده همه این اتفاقات رژیم خبیث، کثیف و کودک‌کش صهیونیستی بود. آنقدر که حال ما و جبهه مقاومت خوب است اما حال رژیم صهیونیستی بد است. امروز صهیونیست‌ها به دلیل وضعیت بد اقتصادی و اجتماعی در حال مهاجرت هستند و از داخل و بیرون حالشان خراب است. کارشان به جایی رسیده که تحلیلگران صهیونیستی احتمال می‌دهند شاید عمرشان به 85 سال نرسد و یک نفر هم گفته بود آقای ما به شما که فرصت بیشتری داده بود!

وی بیان کرد: در اروپا هم وضع خوب نیست. جنگ اوکراین که ادامه پیدا کرده، بسیاری از مناسبات و روندهای جهانی را تحت تأثیر قرار داده است. بحران در اقتصادهای غربی را در پی داشته و اقتصاد بین‌الملل هم تحت تأثیر جدی قرار گرفته است، اما آمریکایی‌های احمق قصد عاقل شدن ندارند و حماقتشان همچنان ادامه دارد. آمریکا از منظر اقتصادی سال گذشته با بدهی‌های نجومی مواجه بوده و با هشدارهای فروپاشی اقتصادی در این روزها مواجه می‌شود. در وضعیت اجتماعی هم شرایط خوبی ندارند و هنوز درگیر کرونا هستند.

خطیب جمعه تهران در پایان سال ۱۴۰۱ را سال ایران، جبهه مقاومت و آسیا دانست و اظهار امیدواری کرد در سال جدید موفقیت‌های بیشتری رقم بخورد.

انتهای پیام
captcha