فراخوان پویش ملی «فردوس» منتشر شد
کد خبر: 4129112
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۳
با موضوع قرآن در آیینه هنر

فراخوان پویش ملی «فردوس» منتشر شد

فراخوان پویش ملی «فردوس» (قرآن در آیینه هنر) از سوی دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی خوزستان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و اتحادیه مؤسسات قرآنی استان اعلام شد.

پویش ملی «فردوس»به گزارش ایکنا از خوزستان، فراخوان پویش ملی «فردوس» (قرآن در آیینه هنر) از سوی دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی خوزستان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و اتحادیه مؤسسات قرآنی استان اعلام شد.

در متن فراخوان آمده است: بدون شک کاملترین و کارآمدترین نسخه نجات بشر در تمام ابعاد فردی، اجتماعی و تمدنی، آموزه‌های وحیانی مکتب اسلام است که تجلی آن در آیات قرآن و کلام اهل بیت(ع) در دسترس ماست؛ نسخه‌ای که در صورت پیاده‌سازی، شاهد هیچ معضل و مشکل فردی و اجتماعی نبودیم.

با توجه به اهمیت و جایگاه هنر در ایجاد جذابیت و کمک به انتقال مفاهیم و معانی والای میراث مکتبی و منابع اصیل دینی، همچنین تاکید و تایید این جایگاه و رسالت از سوی امامین انقلاب در بیانات مختلف، لزوم توجه به مقوله هنر اصیل و همچنین ابزارهای هنری روز در راستای کار فرهنگی و مکتبی، پویش ملی «فردوس» با محوریت قرآن در آیینه هنر به همت نهادهای قرآنی خوزستان راه اندازی شد.

اهداف پویش

این طرح برای دعوت از هنرمندان جهت خلق آثار با مضامین دینی و قرآنی آغاز شده با تکیه بر جایگاه هنر متعالی با اهداف زیر تدوین شده است:

فراخوان و شناسایی ظرفیت‌های جامعه قرآنی و هنری

جذب و جهت‌دهی ظرفیت‌های هنری و قرآنی در راستای رسالت‌های قرآنی و مکتبی

استفاده از ظرفیت هنر به عنوان محملی برای رساندن مفاهیم قرآنی و روایی برای ایجاد جذابیت هرچه بیشتر و ارتباط عمیق‌تر با مخاطب

استخراج آثار هنری فاخر از محتوای متنی میراث مکتبی شیعه، به عنوان نمادهای جذاب در بستر رسانه در سطح جهانی

رشته‌ها

در این فراخوان از عموم مردم و هنرمندان دعوت به عمل آمده تا آثار هنری خود را در رشته‌های:

نماهنگ، فیلم و کلیپ، عکس، گرافیک و موشن، وبلاگ نویسی، پوستر، نقاشی، نقاشی دیجیتال، تایپوگرافی، خطاطی و تذهیب، شعر، داستان، خلاقیت در هنرهای آوایی، مناجات خوانی قبل اذان و نیز در بخش آزاد، به دبیرخانه این پویش ارسال کنند.

منابعی که برای تولید آثار هنری مورد توجه است به ترتیب اولویت: قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و موسوعه‌های روایی هستند.

آثار مرتبط با حوزه بانوان و خانواده حائز امتیاز ویژه‌ای در این پویش هستند.

گاه‌شمار

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه پویش تا 11 اردیبهشت بوده و پس از آن آثار رسیده به دبیرخانه توسط هیئت داوران مورد ارزیابی و امتیازدهی قرار می‌گیرد. آثار برگزیده به صورت نمایشگاه و برنامه تلویزیونی پس از ماه مبارک رمضان رونمایی می‌شوند.

در پایان، اختتامیه جشنواره با حضور هنرمندان و مسئولان استانی و کشوری همراه با اهدای جوایز برگزیدگان برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر به شناسه @FERDOS1402 در پیام رسان ایتا پیام ارسال کنید.

گفتنی است، پوستر این پویش، در تاریخ 28 اسفند 1401 به عنوان یادمان اولین سالگرد حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی رونمایی شد. 

فراخوان پویش ملی «فردوس» منتشر شد

انتهای پیام
captcha