ضرورت معرفی ظرفیت‌های حساب 100 امام(ره) به نیکوکاران فارس
کد خبر: 4135219
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸

ضرورت معرفی ظرفیت‌های حساب 100 امام(ره) به نیکوکاران فارس

مدیر حساب 100 امام راحل (ره) در استان فارس با بیان اینکه ظرفیت‌های حساب 100 امام (ره) در استان فارس نباید مغفول بماند، گفت: متأسفانه در بیشتر شهرستان‌های استان فارس خیرین و نیکوکاران و آحاد مردم شناخت کاملی از این حساب و اهداف آن ندارند.

مهدی رنجبر، مدیر حساب 100 امام راحل در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، مهدی رنجبر، مدیر حساب 100 امام راحل در استان فارس امروز، 29 فروردین با بیان اهداف کلی حساب 100 امام راحل و چگونگی فعالیت آن در استان افزود: هدف امام خمینی(ره) از افتتاح حساب 100، تهیه مسکن برای مستضعفین بوده است و  از این طریق برای این قشر در زمان حیات ایشان و پس از آن مسکن مناسب تهیه شده است، استان فارس ظرفیت‌هایی در شهرستان‌های مختلف دارد که می‌توان در این راستا از آن بهره‌گیری کرد.

وی ادامه داد: خیران و نیکوکاران استان فارس در سال گذشته در مجموع حدود  20 میلیارد تومان کمک غیر نقدی و 500 میلیون تومان کمک نقدی به حساب 100 کرده‌اند در حالی که 31 شهرستان استان فارس ده‌ها برابر این میزان ظرفیت برای کمک به نیازمندان دارد.

رنجبر همچنین گفت: سیاست‌های کلی  حساب 100  برای تامین مسکن نیازمندان در استان فارس به وسیله هیئت امنا بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود اما بر اساس یک قانون کلی حساب 100 امام (ره) معادل هرگونه کمک نقدی که خیرین برای خانه‌دار شدن نیازمندان به حساب کنند، حساب 100 هم به همان میزان به محرومان جامعه کمک می‌کند، اگر خیرین 10 میلیارد تومان به این حساب کمک کنند، حساب 100 هم به همین میزان به آن 10 میلیارد تومان می‌افزاید و کمک به خانه‌دار شدن نیازمندان در واقع دو برابر می‌شود.

مدیر حساب 100 امام راحل (ره) در استان فارس بیان کرد: جلوه اصلی کمک حساب 100 در تامین مسکن روستایی نهفته است، بسیاری از روستاییان که حتی با گرفتن تسهیلات کم بهره هم نتوانسته‌اند خانه و مسکن خود را به اتمام برسانند با بهره‌گیری از کمک‌های بلاعوض حساب 100 ، واحدهای ساختمانی را تکمیل می‌کنند، تکمیل شدن واحد مسکونی روستایی و قابل سکونت شدن آن حلاوت و شیرینی را در کام روستاییان می‌نشاند.

وی با بیان اینکه حدود 20 میلیارد تومان کمک خیرین در سال گذشته در استان فارس جذب شده است، گفت: شهرستان خرم‌بید در صدر جذب کمک‌های خیرین به حساب 100 امام راحل در استان فارس است، ارسنجان، کوار، لارستان و شیراز نیز دیگر شهرستان‌های فارس است که حساب 100 در این مناطق فعال است.

رنجبر با تقدیر از کمک‌های نیکوکار شهرستان خرم‌بید، سیدسراج واعظ پور اضافه کرد: طرح احداث 108  واحد مسکونی در شهرستان خرم‌بید آغاز شده و این طرح با کمک خیرین و حساب 100 پیشرفت قابل توجهی دارد.

وی افزود: این نیکوکار شهرستان خرم‌بید 20 هزار متر مربع زمین را به این طرح هبه کرده و با بهره‌گیری از آن واحدهای مسکونی مناسبی برای نیازمندان ساخته خواهد شد. برخی از طرح‌های مسکونی در این شهرستان در مرحله نازک‌کاری است، 32 واحد نیز به تازگی آغاز شده و در مرحله کرسی چینی است و عملیات ساختمانی آن امسال شروع می‌شود، سه سال قبل هم 30 واحد خیرساز در این شهرستان ساخته شده، در سال‌های پیشتر نیز 36 واحد ساخته شده و به متقاضیان تحویل شده است.

مدیر حساب 100 امام راحل در استان فارس با بیان اینکه کل خانوارهای بهره‌مند از کمک‌های حساب 100 در استان فارس 753 خانوار است،‌ گفت: در شهر صدرا شیراز هم طرح‌هایی با مشارکت و همراهی حساب 100 کلید خورده و واحدهایی هم از سال‌های قبل وجود دارند که بدهی‌هایی داشتند  و از منابع حساب 100 این بدهی‌ها پرداخت شده است.

رنجبر خواستار معرفی بیشتر و بهتر حساب 100 در شهرستان‌های استان فارس شد و گفت: علت کمرنگ بودن حساب 100 در برخی شهرستان‌ها عدم شناخت خیرین  در این مناطق است و امید است با فعالیت بیشتر و معرفی بهتر بتوان حساب 100 را همچنان فعال و پویا نگه داشت.

انتهای پیام
captcha