استان قم میزبان بخش معارفی مسابقات بین‌المللی قرآن می‌شود
کد خبر: 4136030
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

استان قم میزبان بخش معارفی مسابقات بین‌المللی قرآن می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری از میزبانی بخش معارفی چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در شهر مقدس قم خبر داد.

عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این اداره کل در ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: اداره اوقاف استان امسال شاهد برگزاری دو طرح موفق «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی» در سطح استان بود، اما امسال تقارن با ماه مبارک رمضان موجب شد که هم بخشی از بحث آرامش بهاری در ماه مبارک رمضان واقع شود و یک بخشی هم از طرح «ضیافت الهی» در نوروز قرار گیرد که آثار و برکات خاص خود را داشت.

وی به تشریح ویژه برنامه‌های قرآنی این اداره کل در ایام ماه مبارک رمضان پرداخت و افزود: ما در ماه مبارک بحث‌های قرآنی به اصطلاح مقطعی‌ خود را همانند طرح آرامش بهاری یا ضیافت الهی دنبال کرده‌ایم، هم اینکه در طول سال در بقاع متبرکه، یکی از فعالیت‌های محوری ما بحث قرآن همراه با روخوانی، روان‌خوانی و تفسیر قرآن کریم بود.

اسکندری ادامه داد: کار ویژه‌ای که امسال قرار است دنبال کنیم و اجرایی شود، اختصاص یک روز به مباحث تفسیر، تدبیر، تدبر و آشنایی با مفاهیم قرآن کریم است که در بقاع و امامزادگان منتخب برپا خواهد شد.

مشاور رئیس سازمان تبلیغات به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی و نقش قم در این مسابقات پرداخت و تصریح کرد: در طول سال‌ها برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن، بحث مفاهیم قرآن کریم چندان مستقل نبود و ذیل این مسابقات در قالب صوت، لحن و تجوید دنبال نمی‌شد، سال گذشته که ما به صورت کشوری در قم برگزار کردیم، قرار بر این شد، ان‌شاءالله در سال ۱۴۰۲ بخش معارفی را به صورت بین‌المللی با مرکزیت شهر مقدس قم دنبال و برگزار کنیم.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم به مرکز افق سازمان متبوعش اشاره کرد و گفت: در همین راستا ما در بحث مرکز افق که «الف» آن مربوط به مسائل اجتماعی، «ف» مربوط به مسائل فرهنگی و «ق» مربوط به قرآن است، مسائل فرهنگی، اجتماعی و قرآنی را در امامزادگان و بقاع متبرکه دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha