«السلیطی»؛ مرکزی پیشرو در آموزش کلام وحی به دختران قطری
کد خبر: 4138529
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷

«السلیطی»؛ مرکزی پیشرو در آموزش کلام وحی به دختران قطری

مرکز آموزش حفظ قرآن «محمد السلیطی» قطر تحت نظارت بخش بانوان اداره تبلیغات و ارشاد دینی وزارت اوقاف قطر فعالیت می‌کند که در منطقه «السلطة الجدیدة» شهر دوحه قرار دارد و مرکزی پیشرو در آموزش کلام وحی و ارزش‌های اسلامی به دختران قطری است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وبگاه روزنامه قطری «العرب»، وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر از مشارکت 539 قرآن‌آموز دختر قطری در حلقه‌های قرآنی مرکز آموزش حفظ قرآن «محمد السلیطی» این کشور خبر داد.

«ندی عبدالرحمن السلیطی»، رئیس این مرکز قرآنی در این باره گفت: دوره‌های قرآنی این مرکز در قالب 41 حلقه آموزشی در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود که 539 قرآن‌آموز قطری از گروه‌های سنی کودکان و دختران در این حلقه‌های آموزشی مشارکت دارند که از این تعداد 36 نفر از اتباع خارجی مقیم این کشور هستند.

وی افزود: این مرکز در سال 2008 میلادی تاسیس شده و دارای بانوان مربی با توانمندی بالا و سابقه طولانی در زمینه آموزش قرآن است که با بهره‌گیری از بهترین روش‌ها به قرآن‌آموزان دختر احکام روخوانی و تجوید قرآن را آموزش می‌دهند.

ندی عبدالرحمن السلیطی با اشاره به این که جذب بیشتر تعداد قرآن‌آموزان دختر و ارتقای سطح حفظ و تجوید آن‌ها یکی از اهداف این مرکز است، گفت: این مرکز تلاش می‌کند این نکته را به قرآن‌آموزان آموزش دهد که قرآن تنها برای حفظ نیست، بله آراسته‌شدن به اخلاق والای قرآنی و ترویج تعالیم و آموزه‌های آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رئیس مرکز آموزش حفظ قرآن «محمد السلیطی» تصریح کرد: این مرکز همچنین تلاش می‌کند که ارزش های اخلاقی و دینی را از طریق برنامه‌هایی که ارائه می‌دهد، در میان کودکان و دختران نهادینه کند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود که 6 حافظ کل قرآن از دوره کنونی این مرکز فارغ‌التحصیل شوند.

انتهای پیام
captcha