شهادت 2 فلسطینی و جلسه ختم قرآن با حضور مقامات جهاد اسلامی در کرانه باختری + فیلم
کد خبر: 4138780
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
با تحولات فلسطین

شهادت 2 فلسطینی و جلسه ختم قرآن با حضور مقامات جهاد اسلامی در کرانه باختری + فیلم

شهادت دو فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست، وعده گردان جنین به اسرائیل برای انتقام سخت خون شهدای جهاد اسلامی و جلسه ختم قرآن یادبود شهدا در کرانه باختری از تازه‌ترین تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی صبح امروز، 16 اردیبشهت با یورش به اردوگاه نور شمس در طولکرم کرانه باختری دو فلسطینی را به شهادت رساندند.

ارتش رژیم اشغالگر با تیراندازی به سمت فلسطینیان اردوگاه، شماری از آنها را زخمی کردند و با اجازه ندادن به رسیدن تیم‌های امداد پزشکی باعث شهادت دو نفر از آنها شدند.

حمله نظامیان اشغالگر به اردوگاه نورشمس با واکنش نیروهای مقاومت این منطقه روبرو شد که در نتیجه آن ارتش اشغالگر با اعزام نیرو و تجهیزات نظامی بیشتر به سمت اردوگاه درصدد نجات نیروی اعزامی ویژه خود در اردوگاه شد که هدف تیراندازی رزمندگان مقاومت قرار گرفته بودند.

سامر صلاح الشافعی و حمزه جمیل خریوش دو جوان 22 ساله فلسطینی بودند که در این یورش وحشیانه صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند.

حملات روز پنجشنبه رژیم اشغالگر به مناطق دیگری از کرانه باختری نیز چهار شهید و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

رژیم صهیونیستی از بیم تشدید مقاومت در کرانه باختری یورش‌های خود به مناطق مختلف کرانه باختری را شدت بخشیده است.

 
 
 

ختم قرآن جهت یادبود شهدا

از سوی دیگر جنبش جهاد اسلامی در منطقه المغراقه و انجمن خیریه «اقرأ» در استان الوسطی دیروز جمعه، 15 اردیبهشت جلسه ختم قرآن کریم برای شادی روح شهید خضر عدنان برگزار کردند.

در این جلسه ده‌ها نفر از رده‌های سنی مختلف و حافظان کل یا چند جزء از قرآن حضور داشتند که به تلاوت مستمر جزء‌هایی از قرآن کریم پرداختند و ساعت‌ها ادامه داشت.

طارق سلمی، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و استاد قرآن کریم و همچنین ابوعبدالله، مسئول نهاد فعالیت‌های مساجد در الوسطی و شماری از مسئولین قرآنی و اعضای ارشد از جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری در این مراسم حضور داشتند.

سلمی نیز به نوبه خود در سخنانی بر اهمیت نهادینه کردن ارزش‌های قرآن کریم در سینه کودکان و نوجوانان تأکید کرد و گفت: شیخ عدنان هم با همین ارزش‌های والای قرآنی تربیت شده بود که در نتیجه آن صاحب اراده پولادین است که با تحمل گرسنگی، هیبت رژیم اشغالگر را در هم شکست و به آرزوی خود در شهادت با عزت و کرامت دست یافت.

شیخ محمد سلمه، مسئول بخش مراکز انجمن خیریه قرآن کریم و علوم قرآنی اقرأ بر نقش این انجمن در پرورش نسل قرآنی وطن پرستی که بر سر سفره‌های قرآن پرورش یافته و به حفظ آن در حمایت از مسیر مجاهدان قهرمان پرداخته است، تأکید کرد.

وی این نشست قرآنی را در چارچوب فعالیت‌های انجمن اقرأ در استان الوسطی کرانه باختری برای تحکیم پیوند بین حفظ و درک قرآن کریم با آرمان‌های فلسطین و امت اسلامی توصیف کرد.

گردان جنین: انتقام شهید عدنان حسرت را به چشمان صهیونیست‌ها خواهد آورد

اردوگاه جنین، قلب مقاومت در کرانه باختری شب گذشته صحنه برگزاری مراسمی برای یادبود شهدایی بود که در روزهای اخیر به دست رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسیدند.

در این مراسم که در استادیوم اردوگاه جنین و به یاد شهیدان خضر عدنان، نضال خازم، یوسف شریم، لؤي الصغير عمر عوادين برگزار شد، نیروهای مقاومت گردان جنین شاخه‌ای از سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی و جمع کثیری از مردم و خانواده‌های شهدا و اسرای منطقه حضور داشتند.

سخنگوی گردان جنین طی سخنانی در این مراسم تأکید کرد: رژیم اشغالگر در خاک ما هیچ امنیتی ندارد، حتی اگر به قیمت جان همه ما باشد و گردان‌ها و گروه‌های سرایا القدس در سراسر کرانه باختری در کمین اشغالگران هستند.

این مسئول سرایا القدس افزود: ما به رژیم اشغالگر وعده می‌دهیم که منتظر پاسخ به جنایت ترور شهید عدنان باشد، زیرا مقاومت در قبال حق خود در پاسخ به جرایم رژیم اشغالگر ساکت نخواهد نشست و با گرفتن انتقام رهبرمان شهید عدنان، حسرت و پشیمانی را در چشمان دشمن و شادی را در چشمان مردم خود خواهیم دید.

وی ضمن تأکید بر ادامه راه شهید عدنان در نبرد با اعتصاب‌های غذا گفت: ما با جنبش جهاد اسلامی و زیاد النخاله، دبیر کل آن و خانواده‌های شهدا پیمان می‌بندیم که سلاح ما آماده شلیک است و جهاد ما در همه عرصه‌ها ادامه دارد.

شهادت 2 فلسطینی و جلسه ختم قرآن با حضور مقامات جهاد اسلامی در کرانه باختری/آمادهشهادت 2 فلسطینی و جلسه ختم قرآن با حضور مقامات جهاد اسلامی در کرانه باختری/آماده

نیروهای مقاومت کرانه باختری شامگاه جمعه از تأسیس گردان اردوگاه الجزلون در رام الله خبر دادند.

در بیانیه این گردان آمده است: ما سنگرهای شما را در شهرک‌های اشغالی بیت ایل هدف می‌گیریم، شما را آرام نمی‌گذاریم، لوله‌های تفنگ‌ ما به سرهای شما نزدیک است، منتظر ظهور شیخ عدنان‌های جدید باشید.

انتهای پیام
captcha