برگزاری مراسم «روز نکبت» برای نخستین بار در سازمان ملل
کد خبر: 4141243
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

برگزاری مراسم «روز نکبت» برای نخستین بار در سازمان ملل

کشورهای عضو سازمان ملل مراسم یادبود هفتادو پنجمین سالروز پاکسازی قومی مردم مظلوم فلسطین را برای نخستین بار در سازمان ملل برگزار کردند تا این روز را که «روز نکبت » (روز تأسیس رژیم صهیونیستی) نامگذاری شده است، به رسمیت بشناسند.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، علی‌رغم فشارها و رایزنی‌های فشرده رژیم صهیونیستی و آمریکا، اعضای سازمان ملل دیروز دوشنبه برای نخستین بار مراسم یادبود هفتادو پنجمین سالروز پاکسازی قومی مردم مظلوم فلسطین و روز تأسیس رژیم صهیونیستی (روز نکبت) را برگزار کردند.

بنا بر گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی «گیلعاد آردان» نماینده این رژیم در سازمان ملل تلاش زیادی کرده بود تا سفرا و نمایندگان کشورها در این مراسم شرکت نکنند.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۲۷ (۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی) روزی است که از آن تحت عنوان «روز نکبت» (یوم النکبة) یاد می‌شود و سرچشمه کشتار وحشیانه و آوارگی شمار بالایی از جمعیت فلسطینی است.

روز نکبت همچنین روزی است که رژیم جعلی صهیونیستی در فلسطین اعلام موجودیت کرد و حدود ۸۰ درصد از خاک این کشور را به اشغال خود درآورد. در این روز مهاجرت اجباری مردم فلسطین و ورود یهودیان از سراسر جهان به سرزمین اشغالی رخ داد و به شهادت ۵۳۱ فلسطینی و آوارگی ۸۵ درصد جمعیت فلسطین انجامید.

با شروع اشغال رسمی فلسطین در بین سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۰ بیش از ۵۳۰ شهر و روستای فلسطینی تخریب شد. بسیاری از این تخریب‌ها به این دلیل رخ می‌داد که فلسطینی‌های آواره نتوانند به خانه‌های خود بازگردند.

انتهای پیام
captcha