راهپیمایی پرچم ساکنان غزه / درخواست اردن و امارات برای توقف تنش‌ در مسجدالاقصی
کد خبر: 4141651
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸

راهپیمایی پرچم ساکنان غزه / درخواست اردن و امارات برای توقف تنش‌ در مسجدالاقصی

فلسطینیان ساکن نوار غزه عصر امروز، 28 اردیبهشت‌ماه، همزمان با راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست در شهر قدس، در شرق غزه راهپیمایی پرچم برگزار می‌کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، قرار است هزاران نفر در این راهپیمایی شرکت کنند و طی آن پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورند.

این راهپیمایی به منظور پایبندی فلسطینیان به سرزمین و مقدسات خود و تاکید بر مخالفت با هرگونه اقدام جنایتکارانه شهرک‌نشینان اشغالگر برگزار می‌شود.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که نبرد ما با دشمن صهیونیستی بر سر هویت مسجدالاقصی همچنان ادامه دارد.

عبداللطیف قانوع در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که جنبش متبوعش هرگز اجازه اجرای طرح‌های شوم دشمن صهیونیستی برای سیطره بر مسجدالاقصی از رهگذر برگزاری راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم یا تعرض مکرر شهرک‌نشینان به این مسجد را نخواهد داد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت حضور گسترده و یکپارچه فلسطینیان در مسجدالاقصی برای به شکست کشاندن طرح‌های شوم اشغالگران، امت اسلامی و عربی را هم به حمایت یکپارچه از ملت فلسطین و دفاع از مسجدالاقصی و جلوگیری از تقسیم زمانی و مکانی آن بین مسلمانان و یهودیان فراخواند.

فراخوان حماس برای استقرار فلسطینیان در مسجدالاقصی
 
سخنگوی حماس گفت نبرد ما با رژیم صهیونیستی بر سر هویت مسجدالاقصی است و همچنان ادامه دارد.

عبداللطیف قانوع، سخنگوی حماس در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد: «به رژیم صهیونیستی اجازه نمی‌دهیم به بهانه راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان یا حملات مکرر آنها، نقشه‌های خود را برای دست‌اندازی بر مسجدالاقصی عملی کند».

وی اظهار کرد که حمایت رژیم صهیونیستی از تحرکات گروه‌های افراطی صهیونیست و راه انداختن راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان و حملات مکرر به مسجدالاقصی به خصوص در صبح امروز باید انگیزه‌های برای قیام همه عرب‌ها و مسلمانان باشد.
 
سخنگوی حماس همه فلسطینی‌ها را به آماده‌باش و استقرار در مسجدالاقصی و محوطه‌های اطراف آن و تشدید درگیری با اشغالگران در مناطق مختلف کرانه باختری فرا خواند.
 
او همچنین خواستار بسیج تمام توان و امکانات ملت‌های مسلمان برای یاری قدس و پاسداری از هویت آن و شکست نقشه‌های اشغالگران برای تقسیم یا تصاحب قدس شد.
 
گفتنی است، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست از نخستین ساعات صبح امروز برای ادای مراسم تلمودی به سمت مسجدالاقصی هجوم بردند. همزمان، ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به ارسال گسترده تجهیزات نظامی به قدس اشغالی کرده است.

استقرار 3500 نظامی صهیونیست برای حفاظت از راهپیمایی پرچم 
 
به گزارش العالم؛ رژیم صهیونیستی 3500 نفر از نیروهای نظامی خود را برای محافظت از صهیونیست‌های مشارکت‌کننده در راهپیمایی پرچم صهیونیستی در نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی مستقر کرده است.
 
بیش از 3500 پلیس و همچنین اعضای یگان ویژه و نیروهای «شین بت» در نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی مستقر هستند تا تحت تدابیر امنیتی این نیروها راهپیمایی پرچم و یورش صهیونیست‌ها به صحن‌های مسجدالاقصی برگزار شود.
 
راهپیمایی پرچم صهیونیستی در مسیر مورد توافق در سال گذشته، برگزار خواهد شد.
 
راهپیمایی پرچم از بیت‌المقدس غربی آغاز می‌شود و از خیابان یافا تا باب الجدید ادامه می‌یابد و در پایان به باب‌العامود (دروازه دمشق) و منطقه شرقی بیت‌المقدس خواهد رسید.
 
همانطور که طی سال گذشته بر سر مسیر راهپیمایی توافق شده است، راهپیمایی پرچم برای پرهیز از اقدامات تحریک‌آمیز در مسیر قبلی انجام خواهد شد و تنها در دروازه دمشق به پایان خواهد رسید. سخنگوی پلیس رژیم اشغالگر اعلام کرده که هیچ مسیر دیگری وجود نخواهد داشت.

حمله نظامیان صهیونیست به معتکفان فلسطینی در مسجدالاقصی
 
همزمان با تدارکات صهیونیست‌ها برای برگزاری راهپیمایی پرچم، نظامیان اسرائیلی به معتکفان فلسطینی و نگهبانان مسجدالاقصی حمله کردند.
 
منابع فلسطینی از حمله صهیونیست‌ها به فلسطینیان در بخش قدیمی قدس شریف، پیش از شروع راهپیمایی پرچم صهیونیستی خبر دادند.
 
طبق این گزارش، شهرک‌نشینان برای مشارکت در راهپیمایی پرچم، وارد باب العامود یکی از ورودی‌های مسجدالاقصی می شوند.

نظامیان اشغالگر اسرائیلی همچنین به جوانان فلسطینی در باب العامود در قدس اشغالی حمله کردند.

درخواست امارات برای توقف اقدامات تنش‌آفرین اسرائیل در مسجدالاقصی
 
به گزارش میدل ایست نیوز: امارات ورود یکی از وزرای اسرائیل و اعضای کنست به مسجدالاقصی را با حفاظت پلیس اسرائیل به شدت محکوم کرد.
 
وزارت امور خارجه امارات طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور همواره موضع ثابتی در رابطه با حمایت از مسجدالاقصی و توقف کارشکنی‌ها و رفتارهای تحریک‌آمیز اسرائیل دارد.
 
این وزارتخانه بر اهمیت احترام به نقش اردن در حمایت از مقدسات به موجب قانون جهانی و وضعیت تاریخی موجود و همچنین عدم آسیب به اداره اوقاف قدس و امور مسجدالاقصی تاکید کرد.
 
وزارت امور خارجه امارات از مقامات اسرائیلی خواستار توقف تنش‌ها و عدم رفتارهای تحریک‌آمیز شد.
 
همچنین اهمیت حمایت از تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی صورت گرفته در این زمینه برای برقراری صلح در خاورمیانه و مانع شدن از اقدامات غیرقانونی از دیگر مسائلی بود که امارات بر آن تاکید کرد.
 
واکنش اردن به ورود شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی
 
 اردن ورود شهرک‌نشینان و مسئولان اسرائیلی به مسجدالاقصی را محکوم کرد و درباره وخامت اوضاع به دلیل برگزاری راهپیمایی پرچم ها هشدار داد.
 
به گزارش «آناتولی»، اردن ورود شهرک‌نشینان و مسئولان اسرائیلی به مسجدالاقصی را محکوم کرد و درباره وخامت اوضاع به دلیل برگزاری راهپیمایی پرچم ها هشدار داد.
 
«سنان المجالی»، سخنگوی وزارت امور خارجه اردن ورود شهرک‌نشینان و مسئولان اسرائیلی به مسجدالاقصی را با حفاظت پلیس نوعی رفتار تنش آمیز غیرقابل قبول خواند.
 
وی همچنین هشدار داد که با شروع راهپیمایی پرچم‌ها در شهر قدس وخامت اوضاع و تنش در این ناحیه بیشتر می‌شود.
 
المجالی تاکید کرد که ورود به مسجدالاقصی نقض قوانین تاریخی و بین‌المللی است.
 
واکنش هنیه به راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها
 
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) گفت: آماده‌باش رژیم اشغالگر برای حفاظت از راهپیمایی پرچم حاکی از امنیت شکننده این رژیم است.
 
وی افزود: بستن بخش قدیمی قدس اشغالی نشان از رعب و وحشت شهرک‌نشینان از ایستادگی و مقاومت مردم ما در قدس اشغالی است.
 
هنیه اظهار کرد: مقابله با دشمن همچنان ادامه دارد و فقط با آزادی فلسطین و قدس و بازگشت آوارگان به پایان خواهد رسید.
 
رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: آنچه که اینک رخ می‌دهد، ماهیت این درگیری و ابعاد دینی و میهنی آن را نشان می‌دهد. پرچم فلسطین که بر فراز سرزمین ما به اهتزاز در می‌آید، هویت میهنی و صاحبان قانونی آن را تثبیت می‌کند.
 
اسماعیل رضوان: قدس متعلق به فلسطینیان و مسلمانان است
 
اسماعیل رضوان از رهبران برجسته جنبش حماس گفت: در واکنش به هتک حرمت قدس و مسجدالاقصی، خواستار تشدید درگیری‌ها با دشمن در کرانه باختری هستیم.
 
اسماعیل رضوان تاکید کرد: راهپیمایی پرچم به دشمن حقی بر سرزمین ما نمی‌دهد،. قدس عربی اسلامی است و متعلق به فلسطینیان، اعراب و مسلمانان است.
 
شهرک‌نشینان صهیونیست امروز در قدس اشغالی با مشارکت شماری از مسئولان این رژیم اشغالگر، راهپیمایی پرچم برگزار کردند.
 
انتهای پیام
captcha