خانه اندیشمندان علوم انسانی میزبان همخوانی «مثنوی بید و رود» می‌شود
کد خبر: 4146758
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

خانه اندیشمندان علوم انسانی میزبان همخوانی «مثنوی بید و رود» می‌شود

نشست همخوانی «مثنوی بید و رود» با حضور اسماعیل منصوری لاریجانی و میرکمال میرنصیری دوشنبه 22 خردادماه در سالن خیام خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، نشست همخوانی «مثنوی بید و رود» با حضور اسماعیل منصوری لاریجانی و میرکمال میرنصیری دوشنبه 22 خردادماه در سالن خیام خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود. عطیه مشاهری فرد، دبیری این نشست همخوانی را برعهده دارد.

بنابر این‌گزارش، این جلسه به همت گروه زبان و ادبیان فارسی خانه ادیشمندان علوم انسانی برگزار شد و در آن ابیات از مثنوی مولانا خوانده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منصوری لاریجانی در سال 1356 وارد مجتمع علوم بیمارستانی شد و در رشته علوم آزمایشگاهی به تحصیل پرداخت. وی در سال 1362 به دانشکده الهیات دانشگاه تهران راه یافت و به‏ تحصیل در رشته الهیات مشغول شد و سپس به‌عنوان بورسیه دانشگاه امام حسین(ع)، در سال‏ 1371 موفق به اخذ درجه دکتری در رشته روابط بین‌الملل از آن دانشگاه شد. وی سه سال‏ بعد به دلیل گرایش به زمینه‌‏های ادبی - عرفانی، از دانشگاه آزاد اسلامی دکترای عرفان گرفت.  منصوری لاریجانی در کنار تحصیلات دانشگاهی از تحصیل علوم حوزوی نیز غافل نشد، وی‏ فقه و اصول را نزد ابوالقاسم گرجی، عرفان را نزد علامه آیت‌الله حسن‌زاده آملی و حجت‌الاسلام‏ شیخ‌الاسلامی و فلسفه را نزد غلامحسین دینانی فراگرفت و سپس در محضر درس خارج فقه حضرت آیت‌الله خامنه‌‏ای حضور یافت.

میركمال میرنصیری، فارغ‌التحصیل رشته كارگردانی فیلم و مدرس انجمن سینمای جوانان ایران است. وی از سال 1370 به عنوان مستندساز، تهیه‌كننده و كارگردان، چندین فیلم و برنامه تلویزیونی و غیرتلویزیونی را تهیه كرده است. فیلم مستند «بربادرفته» درخصوص خانواده‌های معلول‌دار، برنده دو دیپلم افتخار از جشنواره بین‌المللی رشد از جمله فیلم‌های مستند او به شمار می‌رود. او در سال 1380 از سوی انجمن روانپزشكان ایران موفق به اخذ گواهی بین‌المللی 101 در خصوص تحلیل رفتار مقابل (TA) زیرنظر پروفسور ایزابل كریسپل شد. او در حال حاضر مدیرعامل مؤسسه تصویر اندیشه، عضو انجمن تهیه‌كنندگان سینمای مستند ایران است.

سیدضیاءالدین موسوی

انتهای پیام
captcha