بازدید 24 هزار زائر از کتابخانه مسجدالنبی(ص)
کد خبر: 4148836
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

بازدید 24 هزار زائر از کتابخانه مسجدالنبی(ص)

24 هزار زائر بیت‌الله الحرام از ابتدای ماهی ذی‌القعده تاکنون از کتابخانه مسجدالنبی بازدید کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از الریاض، کتابخانه مسجدالنبی از ابتدای ماه ذی‌القعده تاکنون شاهد بازدید بیش از 24 هزار زائر بیت‌الله الحرام بوده است. این کتاب‌خانه یکی از مهم‌ترین اماکنی است که دانشجویان و پژوهشگران علوم اسلامی از کشورهای مختلف جهان اسلام به آن مراجعه می‌کنند، به شکلی که تعداد پژوهشگران مراجعه‌کننده به این کتابخانه به  روزانه 100 پژوهشگر رسیده است. از سویی در این کتابخانه خدمات گسترده‌ای به زائران ارائه می‌شود، بازدیدکنندگان می‌توانند با مراجعه به این کتابخانه از اسناد و کتاب‌های ارزشمند موجود در آن بهره برده و همچنین با شماری از نسخ خطی ، مصحف‌های دست‌نویس و گران‌بها و همچنین شماری از اسناد و آثار موجود در این کتابخانه آشنا شوند.

تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) نیز به طور پیوسته بر توسعه خدمات ارائه شده در این کتابخانه تأکید داشته‌اند.

کتابخانه مسجدالنبی در سال 1352 هجری قمری و به پیشنهاد مدیر وقت اوقاف مدینه در آن زمان تأسیس شد. در این کتابخانه آثاری از موقوفات دیگر کتابخانه‌ها نیز نگهداری می‌شود.

از نظر تاریخ مسجدالنبی(ص) دارای کتابخانه عظیمی بوده است که گفته می‌شود در آتش‌سوزی سال 886 هجری قمری طعمه حریق شده است. برخی از مؤلفان تأکید کرده‌اند گنجینه بزرگی از  قرآن‌ها و آثار ارزشمند اسلامی در این حریق از میان رفته است.

 

انتهای پیام
captcha