محفل قرآنی وزارت ارتباطات یادواره شهید چمران برگزار شد + عکس
کد خبر: 4149510
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

محفل قرآنی وزارت ارتباطات یادواره شهید چمران برگزار شد + عکس

نخستین محفل از مجموعه محافل قرآنی وزارت ارتباطات در سال 1402 یادبود شهید مصطفی چمران شامگاه 31 خردادماه برگزار و طی آن از خدمات قرآنی عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشورمان نیز تجلیل شد.

محفل قرآنی وزارت ارتباطات برگزار شد

به گزارش ایکنا، نخستین محفل از مجموعه محافل انس با قرآن کریم از سوی وزارت ارتباطات در سال 1402 یادبود شهید مصطفی چمران، شامگاه چهارشنبه 31 خردادماه با حضور جمعی از خانواده کارکنان وزارت ارتباطات و فعالان قرآنی کشورمان برگزار شد.

این محفل در دو نوبت قبل از اذان و بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد و حسینیه پیامبر اعظم(ص) وزارت ارتباطات و به میزبانی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری برپا شد.

از جمله اهداف این برنامه که با همکاری مرکز مقاومت بسیج وزارت ارتباطات و موسسه فرهنگی رفاهی و ورزشی پیام برگزار شد، محوریت دادن به خانواده و تلاش برای جذابیت‌بخشی به برنامه‌های قرآنی جهت حضور پررنگ خانواده‌ها در عرصه رویدادهای قرآنی بوده است. 

محمدجعفر غفرانی

در بخش اول این مراسم که از ساعت 18 تا 19:30 در جریان بود، برنامه‌های فرهنگی متنوعی همچون کارگاه آموزش سبک زندگی قرآنی برای اولیاء با تدریس محمدجعفر غفرانی، پیشکسوت قرآنی کشورمان برگزار شد. در این کارگاه با استفاده از آیات قرآن نکات مهمی برای زندگی مسئولانه متکی به تعالیم اسلامی مورد اشاره قرار گرفت.


گزارش تصویری محفل انس با قرآن «یادواره شهید چمران»


در ادامه برنامه‌های بخش اول این محفل نورانی به فرزندان کارکنان که با حضور در غرفه‌های مختلف، تلاوت قرآن و نقاشی کردند، هدایای فرهنگی اعطا شد. این افراد در مسابقه تلاوت نور در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن شرکت کردند. همچنین این افراد از اجرای برنامه جذاب فرهنگی و مذهبی حجت‌الاسلام صادق مقدسیان، مجری شبکه پویا بهره‌مند شدند.

عمو روحانی

در بخش دوم این مراسم که با اجرای غلامرضا احمدی همراه بود، چهار برنامه اجرا شد. اولین برنامه بخش دوم این محفل، اجرای رضا و علی‌اکبر بصائری، دو قاری نوجوان کشورمان بود. این دو قاری نوجوان با اجرای زیبای خود حال و هوای زیبایی به محل برگزاری این محفل نورانی بخشیدند. مجری برنامه نیز در پایان اجرای باشکوه این دو افتخار قرآنی کشور با آنها در مورد نحوه تلاش، زحمات پدر و مادر و عوامل موفقیت آنها گفت‌وگو کرد تا پاسخ آنان مورد استفاده خانواده‌ها قرار گیرد.

محفل قرآنی وزارت ارتباطات یادواره شهید چمران برگزار شد + عکس

دومین برنامه این بخش، اجرای فرزندان خانواده بختیاری بود، در این بخش که مورد توجه حاضران در این محفل قرار گرفت از فرزندان خانواده بختیاری(علی، فاطمه و زهرا) که از حافظان خوب و مسلط قرآن کریم هستند برای اجرا دعوت شد تا به پرسش‌های مجری و حضار پاسخ داده و هنر و توانمندی خود را در حفظ ارائه کنند. این سه برادر و خواهران شاخص عرصه حفظ نیز در گفت‌وگو با مجری، تجربیات خود و تلاش لازم برای حفظ قرآن را به حضار منتقل کردند.

خانواده قرآنی بختیاری

در ادامه این محفل با پخش کلیپی برای معرفی عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشورمان که از مستند عقیق شبکه قرآن و معارف سیما اقتباس شده بود، بخش تجلیل از این پیشکسوت قرآنی آغاز شد.

به گزارش ایکنا، بعد از پخش کلیپ، این استاد پیشکسوت با دعوت مجری در جایگاه حضور یافت و طی سخنان کوتاهی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید مصطفی چمران گفت: از وزارت ارتباطات و پژوهشگاه ICT که قرآن را مدار برنامه‌های فرهنگی و خانوادگی خود قرار داده و این محفل را برنامه‌ریزی کرده است تشکر و قدردانی می‌کنم.

عباس سلیمی

این پیشکسوت قرآنی کشورمان با استناد به آیه مبارکه «وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَى»(طه/124)، بیان کرد: عامل مشکلات بشر در زندگی جدا شدن و دوری از قرآن و تعالیم آن است.

وی اقتدار دفاعی و بازدارنده کشور در حال حاضر را نتیجه توجه جدی به قرآن دانست و تأکید کرد: راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور هم بازگشت به تعالیم قرآن در این عرصه است.

در ادامه این محفل، با دعوت از مدیران ارشد وزارت ارتباطات که در این برنامه حاضر شده بودند از تلاش‌های عباس سلیمی قدردانی شد و در ادامه با حضور  وی مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران و شرکت‌کنندگان نخستین دوره تربیت آموزشیار قرآن بسیج وزارت ارتباطات برگزار شد. این دوره به تربیت مربیان روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم اختصاص داشته و از طریق بسیج وزارت ارتباطات، در سه ماهه اخیر، با حضور تعدادی از علاقه‌مندان به قرآن کریم برگزار شده است. 

تجلیل از استاد عباس سلیمی

پس از آن با توجه به ایام ذی‌الحجه و سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) از پنج زوج جوان که سال گذشته در روز اول ذی‌الحجه پیوند آسمانی خود را ثبت کرده‌اند، تجلیل شد.

محفل قرآنی وزارت ارتباطات

بر اساس گزارش ایکنا، در بخش پایانی این مراسم از برگزیدگان مسابقه تلاوت نور در دو رشته حفظ و قرائت تجلیل شد. این مسابقه در بخش حفظ در گروه‌های سنی زیر هفت سال(حفظ سوره‌های حمد، توحید و کوثر)، زیر 10 سال (هفت سوره انتهای قرآن)، زیر 14 سال (14 سوره انتهای قرآن) و بالای 14 سال (20 سوره انتهای قرآن) و در رشته قرائت و ترتیل برگزار شد. 

انتهای پیام
captcha