امید به آینده و ایمان به خدا توصیه همیشگی شهید چمران بود
کد خبر: 4149695
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
مهدی چمران:

امید به آینده و ایمان به خدا توصیه همیشگی شهید چمران بود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ، شهید چمران را از یاران وفادار امام راحل دانست و گفت: او کسی بود که امید به آینده و ایمان به خداوند را توصیه می‌کرد و لحظه‌ای از توکل به خدا و امید دست بر نداشت.

مهدی چمران

به گزارش خبرنگار ایکنا، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و برادر شهید چمران، جمعه دوم تیر، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، شهید چمران را از یاران وفادار امام راحل دانست و گفت: او کسی بود که امید به آینده و ایمان به خداوند را توصیه می‌کرد و لحظه‌ای از توکل به خدا و امید دست بر نداشت.

وی با بیان اینکه شهید چمران در آمریکا فقط درس نمی‌خواند بلکه فعالیت‌های سیاسی هم داشت، یادآور شد: به خاطر فعالیت‌های سیاسی شهید چمران در آمریکا، دولت وقت ایران بورس او را لغو کرد، اما این عمل دولت ایران منجر به ناامیدی او نشد و هم کار کرد، هم درس خواند و هم به مبارزات سیاسی و فعالیت‌های مذهبی خود ادامه داد، طوری که در راستای مبارزات سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی و انجمن دانشجویان مسلمان را تشکیل داد که همه دانشجویان مسلمان جهان عضو آن بودند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این رابطه ادامه داد: بعد از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ هم بود که شهید چمران تصمیم گرفت با وجود اینکه در بالاترین درجه علمی قرار داشت همه مناصب و مراتب را رها و برای آموزش نظامی راهی مصر و الجزایر شود. دو سال در مصر ماند و آموزش‌های نظامی را به صورت اصولی فرا گرفت و بعد از فوت جمال عبدالناصر به دعوت امام موسی صدر به لبنان رفت و هشت سال در کنار امام موسی صدر به لبنانی‌ها کمک کرد و در مقابل اسرائیل جنگید و اسرائیلی‌ها را از جنوب لبنان فراری داد.

وی به نقش شهید چمران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تأکید کرد: شهید چمران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بلافاصله به ایران آمد و به فرمان حضرت امام راحل موظف شد با همکاری دیگران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تأسیس کند و چون او قبلاً تجربه جنگ‌های چریکی را داشت به خوبی توانست سپاه را ساماندهی و پایه‌گذاری کند.

وی بیان کرد: شهید چمران اولین وزیر دفاعی بود که به پاکسازی در ارتش پرداخت و سپس ستاد جنگ‌های نامنظم را پایه‌گذاری کرد و با شروع جنگ تحمیلی به خوزستان رفت و به جرئت می‌توان گفت خوزستان را از خطر سقوط حتمی نجات داد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: شهید چمران در نخستین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی، با بیش از یک میلیون رأی به نمایندگی مردم تهران انتخاب شد و براساس حکم امام خمینی(ه) در اردیبهشت ۱۳۵۹ نماینده و مشاور رهبر انقلاب در شورای عالی دفاع انتخاب شد. وی براساس تجارب نظامی‌اش پیش از شروع جنگ عراق با ایران، با توجه به ناامنی مرز‌ها به ویژه مرز‌های غربی، پیشنهاد تشکیل لشکر‌هایی ۱۰ هزار نفری از نیرو‌های مردمی را داد که به تصویب شورای انقلاب رسید و ارتش نیز موظف به همکاری شد.

انتهای پیام
captcha