تلاوت قرآن؛ محور همگرایی + عکس و فیلم
کد خبر: 4150935
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

تلاوت قرآن؛ محور همگرایی + عکس و فیلم

قاریان جوان ایران، مصر و ترکیه در بیت‌الله الحرام تصویر ماندگاری از خود به یادگار گذاشتند.

تلاوت؛ محور همگرایی + عکس و فیلم

به گزارش ایکنا، سیدجاسم موسوی، قاری مطرح و شناخته شده کشورمان به واسطه حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن عطرالکلام عربستان و کسب رتبه در آن مسابقات امسال عازم بیت‌الله‌الحرام شده است. 

تلاوت در موقعیت‌های مختلف سرزمین وحی در کنار انجام اعمال حج و ثبت تصاویر این لحظات و بازنشر آن در فضای مجازی از جمله فعالیت‌های این قاری جوان کشورمان در ایام حج است.

موسوی در تصویری که از سفر حج خود بازنشر داده است،‌ در کنار دو قاری جوان ترکیه‌ای و مصری در لباس احرام ایستاده است تا نمایی از وحدت و همگرایی مسلمانان را به تصویر بکشد.

سه قاری ایرانی، ترکیه‌ای و مصری که وجه اشتراکشان دو نفر از آنها حضور در مسابقات عطرالکلام عربستان بوده و با دعوت برگزارکنندگان این رویداد، به حج تمتع دعوت شده‌اند، با ثبت این عکس یادگاری نشان دادند که تلاوت قرآن می‌تواند مهم‌ترین محور همگرایی و وحدت مسلمانان باشد.

در کنار سیدجاسم موسوی، احمد حسان از مصر و محسن کارا از ترکیه حضور دارد. برای قاریان ایرانی شاید محسن کارا شناخته‌‌شده‌تر باشد، او امسال در برنامه محفل شبکه سه سیما حضور یافت و آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کرد.

کارا در رشته اذان مسابقات قرآن و اقامه نماز در عربستان مقام اول را کسب کرده است. او پیش از این در مسابقه قرائت قرآن که از سوی سازمان دولتی رادیو و تلویزیون ترکیه (TRT) برگزار می‌شود نیز حائز رتبه دوم شده است. 

این قاری جوان ترک در مسابقاتی که با عنوان «عطر الکلام» در عربستان سعودی برگزار شد حضور یافته و موفق به کسب رتبه اول شده است. 

کارهای رسانه‌ای احمد حسان، قاری مصری بیشتر معروف هست تا تلاوت، این قاری جوان مصری داوری در چندین مسابقه بین‌المللی را در کارنامه خود دارد.

این عکس در صفحه شخصی احمد حسان، قاری مصری منتشر شده و سیدجاسم موسوی نیز آن را در صفحه خود بازنشر داده است. 

سیدجاسم موسوی در بین قاریان جوان ایرانی بیشترین تعامل را با قاریان و فعالان قرآنی غیر ایرانی دارد. 

محسن کارا از ترکیه 
 
احمد حسان از مصر
انتهای پیام
captcha