واکنش‌های جامعه به هتک حرمت قرآن و افتتاح مجمع قاریان ممتاز نوجوان
کد خبر: 4153202
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
مروری بر اهم رویدادهای قرآنی هفته

واکنش‌های جامعه به هتک حرمت قرآن و افتتاح مجمع قاریان ممتاز نوجوان

درخواست از وزیر امور خارجه برای پیگیری جدی هتک حرمت قرآن، آغاز مرحله سراسری جشنواره قرآنی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، تشکیل شبکه قرآنیان دانشگاه فرهنگیان، برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن جهاد کشاورزی، ارائه اطلاعات ۱۰ هزار مربی قرآن به مؤسسات قرآنی، برگزاری دو یادواره ویژه شهدای قرآنی، ازجمله رویدادهای مهم قرآنی در طول این هفته‌ بودند.

به گزارش ایکنا، هفته دوم تیرماه با آغاز دهه امامت و ولایت و سالروز ولادت با سعادت امام هادی(ع) مقارن بود که همین موضوعات بر روی اخبار قرآنی هم اثر گذاشته بود و شاهد خبرهای متنوعی در این حول این موضوعات همچون برگزاری کرسی‌های تلاوت و محافل انس با قرآن در سراسر کشور بودیم. در کنار این رویدادها خبر تلخی در ادامه اهانت به مقدسات مسلمانان در سوئد به بهانه آزادی بیان رسانه‌ای شد. پلیس این کشور در هفته گذشته اعلام کرد مجوز برگزاری اعتراضی را صادر کرده که سازمان‌دهنده آن قصد دارد در آغاز تعطیلات سه روزه عید قربان، در بیرون از مسجد اصلی استکهلم قرآن کریم را بسوزاند. پس از آن بود که عصر روز چهارشنبه یک سوئدی عراقی‌الاصل به نام «سلوان مومیکا» در استکهلم و در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید. این هتک حرمت قرآن واکنش‌های جهانی بسیاری داشت و نه تنها مسلمانان بلکه غیر مسلمانان نیز آن را محکوم و درخواست رسیدگی و مجازات عاملان آن را داشتند. با این اتفاق در کشور ما نیز اقشار مختلف ازجمله جامعه قرآنی واکنش‌های بسیاری به این موضوع داشتند و اقدامات و برنامه‌هایی را حول آن انجام دادند.

برهمین اساس این هفته با خبرهایی ازجمله درخواست از وزیر امور خارجه برای پیگیری جدی هتک حرمت قرآن، حواشی بخش خبر قرآنی سیما، آغاز مرحله سراسری جشنواره قرآنی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، تشکیل شبکه قرآنیان دانشگاه فرهنگیان، اجرای طرح «من قرآن را دوست دارم»، تجمع اعتراضی جامعه قرآنی، برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن جهاد کشاورزی، همایش «۳۰ هزار نفره غدیر قرآنی»؛ رویدادی برای ترویج حفظ، ارائه اطلاعات ۱۰ هزار مربی قرآن به مؤسسات قرآنی، برگزاری دو یادواره ویژه شهدای قرآنی، همراه بود. در ادامه نگاهی به مهمترین رویدادهای قرآنی این هفته خواهیم داشت؛

درخواست از وزیر امور خارجه برای پیگیری جدی هتک حرمت قرآن

حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم طی نامه‌ای به وزیر امور خارجه، خواستار پیگیری جدی و فعالانه موضوع هتک حرمت قرآن کریم در سوئد شد. 

در بخشی از این نامه آمده است: «نظر به اتفاق تأسف‌آور اخیر که منجر به توهین به کتاب مقدس مسلمین، آن هم با مجوز دولتی و اعلام از قبل و محافظت پلیس که در کشور سوئد گردید، پیشنهاد می‌شود مراتب مقابله به صورت هماهنگ با دیگر ملت‌ها و دولت‌های مسلمان و بلکه پیشاهنگ آنان انجام گیرد.

واضح است که این اعمال، زیر پوشش آزادی بیان، طرحی شیطانی و با طراحی گام به گام، با هدف «حساسیت‌زدایی» از مسلمین است؛ لذا عدم برخورد با هر کدام از این گام‌ها، قطعاً هزینه‌های بیشتری را در پی خواهد داشت. آن پیر سفر کرده و رهبر حکیم‌مان چه خوب اصل طراحی را در خشت خام دید و خواست تا سرِ چشمه به یک فتوا ببندد و سلمان رشدی‌ها را به همراه اربابانشان از این پروژه پشیمان نماید.»

شبکه قرآنیان دانشگاه فرهنگیان تشکیل می‌شود 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی مبشری، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد اقداماتی که برای برگزاری بهتر سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در نظر گرفته شده است، گفت: خدا را شاکریم که این توفیق را به ما داد تا در خدمت قرآن باشیم و بتوانیم در مورد دانشجویان خودمان که علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی هستند کار فاخری را انجام دهیم. 

قائم مقام ستاد عالی سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور افزود: بعد از اینکه میزبانی جشنواره به دانشگاه فرهنگیان اعطا شد کارگروه‌هایی متشکل از مسئولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی تشکیل شد تا از این طریق بتوانیم کارها را به بهترین و شایسته‌ترین نحو ممکن پیش ببریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به برنامه‌ریزی برای تشکیل شبکه قرآنیان این دانشگاه گفت: از طریق این شبکه امکان برنامه‌ریزی برای اجرای فعالیت‌ها بهتر از قبل فراهم می‌شود.

حواشی بخش خبر قرآنی سیما و مهجوریت ادامه‌دار برنامه‌های قرآنی

این هفته گزارشی پیرامون بخش اخبار قرآنی سیما منتشر شد که در آن به حواشی تغییر ساعت این برنامه پرداخته شده بود. بخش خبر قرآنی تا هفته گذشته هر روز از ساعت ۱۰ به مدت ۱۵ دقیقه، پخش می‌شد و در روز‌های جمعه این زمان ۳۰ دقیقه، شامل ۵ دقیقه خبر و ۲۵ دقیقه گفت‌وگو را به خود اختصاص می‌داد که با عنوان گفت‌وگوی جمعه روی آنتن می‌رفت، اما به تازگی ساعت پخش این برنامه از ساعت ۱۰ به ۲۳ تغییر داده‌ شده و گفت‌وگوی ویژه خبری را نیز حذف کرده‌اند.

تغییر ساعت پخش این برنامه باتوجه به تغییر ساعات کار ادارات قطعا موجب ریزش بسیاری از مخاطبان آن خواهد شد و از طرفی پاسخگویی و حضور مدیران و مسئولان به این برنامه را بدون شک کاهش داده و در نهایت موجب به حاشیه رفتن و مهجوریت بیش از پیش امور قرآنی در میان سایر بخش‌های خبری می‌شود.

طرح حفظ تلفنی قرآن ویژه جامعه کارگری آغاز شد

پیرو مصوبه شورای آموزش دارالقرآن خانه کارگر ثبت‌نام دوره آموزش کوتاه‌مدت علوم قرآنی با محوریت آموزش‌های تلفنی ویژه جامعه کارگری در سراسر کشور آغاز شد.

این دوره‌های آموزشی به صورت دوره‌های کوتاه‌مدت یک‌ماهه و در رشته‌های روخوانی، مفاهیم و تفسیر، حفظ و احکام به صورت کاملا غیر حضوری و به شکل تلفنی و رایگان و بدون هزینه تلفن برگزار می‌شود.

آغاز مرحله سراسری جشنواره قرآنی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

مرحله سراسری سی‌اُمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فنی و حرفه‌ای از یکشنبه یازدهم تیرماه با حضور ۳۰۰ شرکت‌کننده در دو گروه بانوان و آقایان برگزار شد. این جشنواره به مدت سه روز و به میزبانی دانشکده شهید محمد مرتضوی، مشهد برگزار شد.  

سی‌امین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ۳۱ رشته و ۹ بخش شامل بخش‌های آوایی، معارفی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، هنری، ادبی، فناوری، پژوهشی و نوآفرینی قرآنی برگزار می‌شود. از این بین بخش‌های فناوری و پژوهشی و نوآفرینی قرآنی به صورت غیر حضوری است.

بیانیه مدیران فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی در محکومیت هتک حرمت قرآن

مدیران فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی به نمایندگی از جامعه دانشگاهیان علوم پزشکی با صدور بیانیه‌ای سوزاندن قرآن کریم از سوی فردی ملعون که در پشت پرده آن چهره کریه صهیونیسم جهانی آشکار و لکه ننگی بر دامان رهبران مدعی حقوق بشر است، محکوم کردند.

اجرای طرح «من قرآن را دوست دارم» در بقاع متبرکه البرز

حجت‌الاسلام والمسلمین علی دشتکی، مديرکل اوقاف و امور خیریه البرز از اجرای طرح «من قرآن را دوست دارم» و برپایی بیش از ۴۰۰ کلاس رشته‌های هنری، قرآنی و فرهنگی خانواده‌محور ویژه طرح نشاط معنوی «کودک و مادر» در مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه این استان خبر داد.

تجمع اعتراضی جامعه قرآنی

در پی اقدام سوئد و اهانت به ساحت قرآن کریم، تجمع اعتراضی جامعه قرآنی (مدیران، معلمان قرآن، قاریان، حافظان و فعالان قرآنی) و عموم عاشقان به قرآن کریم، ۱۲ تیرماه، ساعت ۱۵ برگزار شد. این تجمع اعتراضی روبروی سفارت سوئد واقع در خیابان پاسداران، بالاتر از فرمانیه، خیابان بوستان، نبش کوچه نسترن انجام شد. 

برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن جهاد کشاورزی

رئیس اداره امور قرآنی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، از برگزاری مرحله کشوری سی‌اُمین دوره مسابقات قرآن کارکنان، فرزندان و خانواده کارکنان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های تابعه خبر داد و گفت: این مسابقات طی روزهای نوزدهم و بیستم تیرماه در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره در بخش آقایان در رشته‌های اذان، قرائت تقلیدی(ویژه نوجوان زیر ۱۸ سال)، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۱۰ جزء و حفظ پنج جزء قرآن کریم برپا می‌شود. 

ثبت‌نام دوازدهمین دوره طرح ملی تلاوت تمدید شد

 بازه زمانی ثبت‌نام دوازدهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا (ع) ویژه دختران ۱۰ تا ۱۵ سال و پسران ۸ تا ۱۵ سال که تا ۱۰ تیرماه اعلام شده بود تا پایان این ماه تمدید شد.

دوره «مقدمات تدبر در قرآن» و «روش‌های تفکر در قرآن» برگزار می‌شود

دوره «مقدمات تدبر در قرآن» که بانی برگزاری آن مدرسه سفیران قرآن وابسته به مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت (ع) دانشگاه تهران است، تابستان سال جاری به دو شکل حضوری و حضوری ـ مجازی برگزار می‌شود.

کلاس‌های حضوری این دوره ویژه خواهران، یکشنبه‌ و دوشنبه‌ هر هفته، ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار می‌شود که به ترتیب ارائه‌دهنده آنها خانم رسولی و خانم هنزایی‌زاده هستند.

طنین خوش تلاوت قرآن در مهدیه اعظم سمنان

مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو، با هدف توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و عمل به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر برپایی جلسات تلاوت و استماع قرآن کریم در سطح جامعه اقدام به برگزاری محافل انس با قرآن در مجموعه‌های وابسته به وزارت نیرو کرده است.

باتوجه به این مهم همزمان با دهه ولایت و امامت محافل ویژه‌ای از سوی این مرکز در سراسر کشور در حال برگزاری است که دومین محفل قرآنی این مرکز یکشنبه، یازدهم تیرماه به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان و با حضور مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو، محسن عسکری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان، محمد سعدالهی، دبیر شورای فرهنگی و دینی شرکت آب منطقه‌ای سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین بارانی، امام‌جمعه مهدیشهر و جمعی از پرسنل و جامعه قرآنی سمنان و وحید نظریان، قاری بین‌المللی کشور برپا شد.

همایش «۳۰ هزار نفره غدیر قرآنی»؛ رویدادی برای ترویج حفظ

محمدمهدی عزیززاده، قائم‌مقام معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: معاونت از جمله حمایت‌کنندگان همایش ۳۰ هزار نفره غدیر قرآنی ویژه بانوان است. این مراسم طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه، ۱۹ و ۲۰ تیرماه از سوی مؤسسه قرآن‌پژوهان تهران در مصلای نمازجمعه دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: بانوان با توجه به تحصیلات و رده‌های سنی در قالب گروه‌ها و حلقه‌های آموزشی، تجربه‌ای را در موضوع حفظ قرآن به صورت حضوری خواهند داشت. بانوان متقاضی شرکت در این همایش لزوما نباید حافظ باشند، بلکه می‌توانند با حضور در این همایش علاقه‌مندی به امر حفظ را تجربه کنند.

اسامی برترین‌های آزمون روایات وَرش و قالون اعلام شد

نخستین دوره آموزشی قرائات عشر  تحت نظارت مهدی حسنی، حافظ و مجیز قرائات عشر، با ثبت‌نام ۲۰ نفر از بانوان و آقایان حایز شرایط به صورت مجازی و غیر حضوری (از طریق نرم‌افزار قرار) برگزار شد که ۹ نفر در آزمون نهایی قبول شدند.

دوره فوق طی ۱۰ جلسه، یک‌ساعته و با دو نوبت امتحان شفاهی برگزار شد و پذیرفته‌شدگان در این آزمون اجازه ورود و ثبت‌نام دوره «آموزش قواعد روایات خلف و خلّاد از حمزه کوفی» را یافتند.

ارائه اطلاعات ۱۰ هزار مربی قرآن به مؤسسات قرآنی

حمید مجیدی‌مهر، دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه از سال ۱۳۹۱ با راه‌اندازی مرکز تخصصی تربیت مربی حفظ و قرائت قرآن کریم در کشور بیش از ۱۴ هزار نفر مربی را در رشته‌های مختلف اعم از حفظ موضوعی، حفظ ترتیبی، روخوانی و ... آموزش داده است.  

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: برای فعالیت در راستای جریان‌‌سازی نهضت حفظ قرآن کریم و تلاش جهت تربیت ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن و تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در این زمینه، مهم‌ترین زیرساخت و پیش‌نیاز، داشتن مربیان و معلمان توانمند قرآنی است.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیش از ۳۰۰ دوره آموزشی برای ۱۴۰۰۰ نفر شرکت‌کننده طی سال‌های قبل انجام شد که این دوره‌ها عموماً بر اساس نیاز دستگاه‌های عضو ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم و موسسات قرآنی بوده است. 

اجرای مرحله نخست آزمون طرح «۴ هزار حافظ، ۴ هزار شهید» استان یزد

محمد شایق، قائم‌مقام اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: مرحله نخست آزمون طرح «۴ هزار شهید، ۴ هزار حافظ قرآن کریم یزد» فرا رسیده است.

وی با اشاره به اینکه براساس این امر باید تدابیر لازم برای جوایز حافظان و بودجه‌های مؤسسات مجری طرح به نام مؤسسات اختصاص داده شود، اظهار کرد: از ابتدای اجرای این طرح تا کنون با ریزش‌هایی از سوی تعداد شرکت‌کنندگان روبرو بودیم و اعلام آمار دقیق شرکت‌کنندگان منوط به ارزیابی مجدد از سامانه است.

اسامی پذیرفته‌شدگان طرح ملی حافظان نور اعلام شد

اسامی پذیرفته‌شدگان طرح ملی حافظان نور، حفظ شبانه‌روزی قرآن کریم طی ۱۴ ماه، در پایگاه اینترنتی مؤسسه قرآن و عترت حافظان نور آل‌یاسین مشهد به نشانی https://samenoon.com اعلام شد.

دوره اصلی این طرح به صورت رایگان ویژه بانوان و آقایان ۱۴ تا ۲۲ سال به صورت حضوری در مشهد مقدس برگزار می‌شود. این طرح با حال و هوای برپایی برخی از کلاس‌ها در حرم مطهر رضوی و با دوره آزمایشی تابستانه و آزمون پایان ترم برای ورود افراد مستعد به دوره اصلی و برگزاری اردو‌های تفریحی و ورزشی برپا خواهد شد.

برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در شهریار 

مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در شهرستان‌های مختلف کشور از ابتدای تیرماه آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد.مرحله شهرستانی این مسابقات در شهرستان‌های استان تهران به میزبانی سه شهر شهریار، شهرری و شمیران از یازدهم تیرماه آغاز شده و تا ۲۲ این ماه در دو بخش بانوان و آقایان ادامه خواهد داشت. 

بر همین اساس مسابقات این مرحله در مناطق شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان و رباط کریم به میزبانی آستان‌ مقدس امامزاده اسماعیل(ع) شهرستان شهریار طی روزهای یازدهم در بخش بانوان و دوازدهم در بخش آقایان برگزار و به کار خود پایان داد.

بازدید رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف از ایکنا 

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و رئیس ستاد برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، سیزدهم تیرماه، با حضور در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور از بخش‌های مختلف این سازمان از جمله تحریریه‌های فارسی و بین‌المللی خبرگزاری بین‌المللی قرآن بازدید کرد.

در این بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین علی پرهیزکار، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی که میزبانی مرحله نهایی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را بر عهده دارد نیز حضور داشت. 

برگزاری دوره آموزش وقف و ابتدا از سوی معاونت قرآن وزارت ارشاد

سلسله دوره‌های آموزش قرآن کریم به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور اساتید شناخته شده کشورمان برگزار می‌شود. بر همین اساس دومین دوره از این دوره‌ها به آموزش قواعد وقف و ابتدا در قرآن کریم اختصاص یافته است.

در این دوره که از ۱۵ تیرماه و ویژه بانوان و آقایان برپا می‌شود، حمیدرضا مستفید به ارائه نکات آموزشی این موضوع می‌پردازد.این دوره در ۲۰ جلسه و از نیمه تیرماه، روزهای پنجشنبه از ساعت ۷ تا ۸:۱۵ برپا می‌شود.

تولیدات مدرسه دانشجویی قرآن و عترت(ع) رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از فعالیت‌ها و تولیدات مدرسه دانشجویی قرآن و عترت(ع) را هیئت قرآن و عترت (ع)، صبح روز عیدسعید غدیر خم برگزار می‌کند. بر این اساس جمعه ۱۷ تیرماه از ساعت ۷:۳۰ این مراسم برای حضور علاقه‌مندان برگزار و تا اذان ظهر ادامه خواهد داشت که طی آن زیارت امین‌الله قرائت شده و هانی چیت‌چیان از اساتید قرآنی و کارشناس معارف اسلامی به تبیین فرازهایی از خطبه شریف غدیر می‌پردازد.

بازگشت سرپرست کاروان قرآنی حج

احمد ابوالقاسمی، سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع امسال پس از ۴۰ روز انجام مأموریت قرآنی در سرزمین وحی بامداد چهارشنبه ۱۴ تیرماه وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) شد.

ابوالقاسمی به همراه محمدمهدی روحانی از قاریان ممتاز شیراز از سفر حج بازگشت و مورد استقبال محمدتقی میرزاجانی، رئیس دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن و علی صالحی‌متین، مدیر آموزش و ارزیابی شورای عالی قرآن قرار گرفت.

برگزاری دو یادواره ویژه شهدای قرآنی

دیدار با خانواده شهدای قرآنی که چهارشنبه هر هفته به همت کمیته شهدای قرآنی سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله (ص) برگزار می‌شود، این هفته چهارشنبه ۱۴ تیرماه اختصاص به خانواده شهیدحسین رضائیان داشت. 

در این برنامه که ولی یاراحمدی، عضو کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن، بهروز یاریگل، علی‌اکبر ملکشاهی، مرتضی یادگاری و محمد ضرغام از اساتید، پیشکسوتان و کارشناسان قرآنی، رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله(ص) را همراهی می‌کردند، با عباس رضائیان، برادر شهید حسین رضائیان دیدار و گفت‌و‌گو شد.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله(ص) در دیدار با خانواده شهید حسین رضائیان از برگزاری دو یادواره ویژه شهدای قرآنی شاگرد مرحوم اربابی و شهدای قرآنی دارالتحفیظ خبر داد.

افتتاح مجمع قاریان ممتاز نوجوان کشور

اولین جلسه مجمع قاریان ممتاز نوجوان کشور صبح روز جمعه ۱۶ تیر همزمان با عید غدیر با حضور جمعی از قاریان نوجوان کشورمان در حسینیه فاطمه‌الزهرا(س) تهران برگزار می‌شود.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید از سوی یونس شاهمرادی، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن عطرالکلام عربستان شروع می‌شود و در ادامه شاهد اجرای مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم از سوی قاریان نوجوان خواهیم بود.

محافل «قرآن و ولایت» وزارت نیرو در مازندران پایان یافت 

مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو، با هدف توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و عمل به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر برپایی جلسات تلاوت و استماع قرآن کریم در سطح جامعه در دهه ولایت و امامت اقدام به برگزاری محافل انس با قرآن کریم با عنوان «محافل قرآن و ولایت» در مجموعه‌های وابسته به وزارت نیرو کرده است.

بر همین اساس آخرین محفل این برنامه‌ها چهارشنبه، ۱۴ تیر با حضور احمد حیدری معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزارت نیرو و رئیس شورای فرهنگی این وزارتخانه، منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو، حسینی و معین فارسانی مدیران کل هماهنگی امور استان‌ها و پشتیبانی وزارت نیرو، کوروش موسوی تاکامی مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان و جمعی از معاونان و کارکنان این شرکت در مجتمع فرهنگی باشگاه برق ساری برگزار شد.

تأکید بر قرآنی شدن تمام پایگاه‌های بسیج در تهران 

مراسم اختتامیه دهمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون و بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج  ۱۵ تیر در حسینیه فاطمه‌الزهرا(س) پادگان ولیعصر (عج) واقع در میدان سپاه برگزار و طی آن برگزیدگان جشنواره قرآنی الحافظون در دهمین دوره و نیز برگزیدگان مرحله استانی(تهران) جشنواره قرآن و عترت بسیج که سال گذشته برپا شده بود، تجلیل شدند. 

در ابتدای این مراسم محسن خیری، از قاریان ممتاز بسیج تهران به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و در ادامه رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ به بیان سخنان کوتاهی پرداخت.

هفتمین دوره مسابقات قرآن وزارت نفت آغاز شد

هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نهج البلاغه وزارت نفت به میزبانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از ۱۴ تیر با حضور معاونین این وزارتخانه در ساختمان غدیر این شرکت در تهران آغاز شد.

این مرحله از مسابقات با حضور ۱۵۰ نفر از برگزیدگان شرکت‌های ملی گاز، ملی صنایع پتروشیمی، ملی نفت ایران و ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و ستاد وزارت نفت همزمان با پانزدهم و شانزدهم تیر در تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha