نمایش نسخ خطی در کتابخانه مسجدالحرام
کد خبر: 4153506
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸

نمایش نسخ خطی در کتابخانه مسجدالحرام

تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی از نمایش 7 نسخه خطی نادر در نمایشگاه کتابخانه بانوان در مسجدالحرام خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از یوم السابع، اداره کل امور فرهنگی، فعالیت‌ها و رویدادهای ویژه بانوان وابسته به تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی از نمایش 7 نسخه خطی نادر در کتابخانه بانوان مسجدالحرام خبر داد.

این مجموعه شامل نسخه از مصحف عثمانی، یک لوح منحصربه‌فرد که شامل آیات قرآن کریم به خط محمدابراهیم خطاط، تنها نسخه مسند در جهان و مجموعه‌ای از روزنامه‌های قدیمی متعلق به 60 سال گذشته و همچنین نسخه‌ای از کتاب‌های «ذروة الوفا باخبار دارالمصطفی» و «بلوغ القری فی ذیل اتحاف الوری بأخبار ام القری» می‌شود.

مدیر اداره کل امور فرهنگی، فعالیت‌ها و رویدادهای ویژه بانوان با اعلام این خیر تصریح کرد: افتتاح این نمایشگاه به منظور ایجاد بستری تاریخی و فرهنگی در خدمت به توسعه افق دانش تاریخی در جامعه است. وی خاطرنشان کرد: کتابخانه بانوان در حرم مکی دریچه‌ای فرهنگی برای نمایش برجسته‌ترین گنجینه‌های موجود در مجموعه حرم مکی و کانونی برای غنی‌سازی تجربه فرهنگی زائران و مراجعه‌کنندگان به این کتابخانه است.

وی افزود: این نمایشگاه شامل یک نقاشی دیواری است که مراحل توسعه کتابخانه را طی کرده است و چند نسخه خطی گران‌بها، نسخه‌های قرآن کریم، روزنامه‌های قدیمی، عکس‌های قدیمی و مدرن مسجد جامع و مکه مکرمه و تصاویری از دیگر نسخه‌های خطی را نیز به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام
captcha