صهیونیست‌ها در بدترین روزهای خود به سر می‌برند
کد خبر: 4157745
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲
نصرالله:

صهیونیست‌ها در بدترین روزهای خود به سر می‌برند

دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه دشمن صهیونیستی در بدترین روزهای خود به سرمی‌برد، تأکید کرد که این رژیم در مسیر فروپاشی است.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در هفتمین شب از ماه محرم، با تأکید بر اینکه نبرد بر سر آگاهی، درک و اعتقاد از ابتدای خلقت وجود داشته است، خاطرنشان کرد: این نوع نبرد بر اساس ادعای مردمان منطقه بوده است که ارتش اسرائیل شکست‌ناپذیر است، به ویژه پس از آنکه ارتش‌های عربی در برابر آن شکست خوردند و پس از آن شرایط به گونه‌ای شد که بازپس‌گیری اراضی اشغالی سال 1948 امری به حساب می‌آمد و به همین دلیل می‌بایست از اراضی اشغالی سال 1967 سخن گفته می‌شد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنان خود که در مراسمی در ضاحیه بیروت ایراد می‌شد، تصریح کرد: وقتی آگاهی «تحریف» می‌شود، اعتقاد جدیدی شکل می‌گیرد که منجر به آن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1982، زمانی که دشمن صهیونیستی به لبنان حمله کرد و وارد بیروت شد، نسلی در لبنان وجود داشت که اعتقاد و باور آن‌ها این بود که این ارتش را می‌توان شکست داد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: عقیده ما تبدیل به مقاومت میدانی شد که در سال 1985 دشمن را شکست داد و این وضعیت تا شکست بزرگ دشمن در سال 2000 ادامه یافت و این ارتش در جهان عرب به ارتشی قابل شکست تبدیل شد.

وی افزود: مقاومت در لبنان با توکل به خدا، مقاومت، ایستادگی و تحمل زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها توانست دشمن را شکست دهد و آگاهی و اعتقاد بسیاری از مردم را تغییر دهد.

نصرالله با اشاره به اینکه پس از سال 2000، وضعیت در جهان عرب و همینطور در داخل رژیم صهیونیستی اشغالگر تغییر کرد، به طوری که شهرک‌نشینان با بحران‌های پی درپی شروع به زندگی کردند که منجر به چیزی شد که امروز شاهد آن هستند، تأکید کرد: دشمن این روزها بدترین روزهای خود را می گذراند.

وی تأکید کرد: جنگ فکری و رسانه‌ای شدیدتر و خطرناک‌تر از جنگ‌های نظامی و اقتصادی دیگر است، زیرا ذهن، آگاهی، اعتقادات و هر چیزی که رفتار و موقعیت او را شکل می‌دهد را هدف قرار می‌دهد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: ابزار این نبرد اعم از رسانه، اینترنت، کتاب، دانشگاه، پایان‌نامه و... متفاوت است و ما در همه عرصه‌ها وارد جنگ می‌شویم و این هم یکی از این عرصه‌ها است.

وی افزود: اهل باطل همیشه تلاش کرده‌اند که اهل حق نتوانند صدای خود و منطق خود را به دیگران برسانند، به عنوان مثال هزاران شبکه ماهواره‌ای موجود است، اما کانال‌های خاصی مانند شبکه المنار مسدود شده و سایت‌ها حذف می‌شوند، حتی در وسایل ارتباطی نیز کلماتی وجود دارد که استفاده از آن‌ها ممنوع است.

نصرالله در ادامه گفت: اهل باطل برای پنهان کردن حقایق از مردم، پوشاندن و تغییر آن‌ها تلاش می‌کنند تا مقاومت تبدیل به تروریست و دشمن تبدیل به موجودی دموکراتیک شود که از حقوق بشر در فلسطین مراقبت می‌کند.

وی تأکید کرد: ایالات متحده آمریکا کشوری در جهان است که در طول 200 سال بیشترین جنگ و کشتار را انجام داده و بزرگ‌ترین جنایتکار عصر حاضر است اما مدعی است که حامی صلح و حقوق بشر است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود درباره قلب واقعیت و شایعه‌پراکنی و اتهام‌زنی‌ها گفت: اخبار و اتهامات دروغی به حزب‌الله نسبت داده شده است؛ به عنوان مثال در مورد حادثه انفجار بندر بیروت، حزب‌الله را متهم کردند که عامل این انفجار است. درحالی که حزب‌الله و سلاح مقاومت، عامل عزت و سربلندی مردم لبنان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: وعده‌های آمریکا به فلسطینی‌ها در توافق اسلو نمونه دیگری از وعده‌های فریبنده و دروغین آمریکایی و اسرائیلی است.

نصرالله گفت: در لبنان سعی کردند مردم را فریب دهند که مشکل شما مقاومت است و اگر آن را رها کنید شرایط شما بهتر و اقتصاد شما شکوفا می‌شود. اگر مردم مقاومت را رها می‌کردند همه چیزمان را از دست می‌دادیم اما مردم با وجود مصیبت‌های اقتصادی و معیشتی از سال 2019 تاکنون مقاومت را رها نکردند و مقاومت پایدار و مستحکم همچنان باقی مانده است. 

وی هشدار داد که ذهن مردان و زنان جوان ما و خانواده‌های ما هدف قرار می‌گیرد و همه ما موظفیم که از امور خود آگاه باشیم و اعتقادات مبتنی بر مبانی داشته باشیم. ما منطق و راهنما داریم و به همین دلیل 40 سال است که نتوانسته‌اند به ما آسیب برسانند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در پایان خاطرنشان کردند: التزام ما به مقاومت و دینمان گاهی سنتی است که از گذشتگانمان به ارث برده‌ایم، گاهی شوق و شور و حماسه دارد و گاهی ناشی از ایمان و اعتقادی است که به ویژه در ماه محرم در وجودمان ثابت می‌شود و باید این ایمان را تقویت کنیم.

انتهای پیام
captcha