دستاوردهای جهاددانشگاهی موجب عزت ملی است
کد خبر: 4159483
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ باایمان، امید و اعتماد به جوانان

دستاوردهای جهاددانشگاهی موجب عزت ملی است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی گفت: دستاوردهای جهاددانشگاهی به‌ویژه در حوزه علم و فناوری و سلول‌های بنیادی موجب عزت ملی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد مهدوی‌نسب رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضویحجت‌الاسلام والمسلمین جواد مهدوی‌نسب، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان، در جریان بازدید از سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، یکی از سرمایه‌های ارزشمند جهاددانشگاهی را نیروی انسانی مؤمن، متعهد و انقلابی دانست و اظهار کرد: آنچه این دستاوردها را محقق کرده، ایمان دینی و روحیه جهادی است که امیدواریم این نهاد انقلابی همچنان بازوی نظام، در حل مسائل و چالش‌های موجود به‌ویژه در حوزه علم و فناوری و جلوگیری از وابستگی باشد.

وی با ذکر یاد مرحوم کاظمی آشتیانی و نقش بی‌بدیل ایشان و دستیابی به دانش تولید، تکثیر و انجماد سلول‌های بنیادی، افزود: دستاوردهای جهاددانشگاهی به‌ویژه علم و فناوری و سلول‌های بنیادی موجب عزت ملی است.

مهدوی‌نسب اظهار کرد: ما نیز به پیروی از مقام ولایت، از فعالیت‌های ارزشمند جهاددانشگاهی، در مسیر تقویت نظام، انقلاب و توسعه کشور حمایت می‌کنیم و خواهان همکاری بیشتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و جهاددانشگاهی هستیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی خدمات سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی را متنوع، ارزشمند و گره‌گشا ارزیابی کرد و خواستار نقش‌آفرینی بیشتر این نهاد در عرصه توانمندسازی و مهارت‌افزایی دانشجویان شد.

دستاوردهای جهاددانشگاهی موجب عزت ملی است

در ابتدای این دیدار  حسین امینی مشهدی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، با تشریح فعالیت‌ها و دستاوردهای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی، تصریح کرد: تمرکز اصلی این نهاد در مرحله نخست، کمک به حل چالش‌های اساسی استان با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات موجود است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، ورود در حوزه‌هایی چون امنیت غذایی، بحران کم‌آبی، فرهنگ میزبانی از زائران امام هشتم(ع) و رفع برخی نیازهای حوزه صنعت را از جمله اولویت‌های جهاددانشگاهی در حوزه پژوهش مطرح کرد.

وی ارائه خدمات تخصصی به شهروندان در حوزه پزشکی را از دیگر فعالیت‌های این سازمان ذکر کرد که در راستای کمک به نظام سلامت و حمایت از اقشار مختلف مردم، به‌ویژه اقشار کمتر برخوردار صورت می‌گیرد.

امینی مشهدی توانمندسازی و مهارت‌افزایی جوانان و دانشجویان را از جمله اولویت‌های این نهاد در حوزه فرهنگی و آموزشی، مطرح کرد و ادامه داد: تلاش ما این است که با هویت‌بخشی و انتقال میراث دینی و ملی ارزشمند گذشته ما به نسل جوان این نسل مولد و آینده‌ساز را در برابر هجمه‌های فرهنگ بیگانه صیانت و تقویت کنیم.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در پایان، آمادگی خود را جهت همکاری با دانشگاه‌های استان برای حل مسائل ملی و منطقه‌ای اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha