خانواده شهدای جهادگر همچنان منتظر اقدام مجلس انقلابی هستند
کد خبر: 4159904
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۴
حجت‌الاسلام درستکار:

خانواده شهدای جهادگر همچنان منتظر اقدام مجلس انقلابی هستند

دبیر مجمع عالی جهادگران کشور با اشاره به معطلی طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی در مجلس شورای اسلامی گفت: خانواده شهدای جهادگر همچنان منتظر اقدام مجلس انقلابی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن درستکار، دبیر مجمع عالی جهادگران کشور در گفتگو با ایکنا اظهار کرد: پنجمین یادواره شهدای جهادگر کشور به مناسبت صدور فرمان ۹ ماده‌ای مقام معظم رهبری در سال ۹۸ و با حضور ۵۶ خانواده شهدای جهادگر از ۱۹ استان و جمعی از جهادگران و پیشکسوتان عرصه جهاد و خدمت همراه با سخنرانی سردار فدوی جانشین فرماندهی سپاه در شیراز برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه از خانواده‌های شهدای جهادگر تجلیل شد. نکته قابل توجه اینکه چرا بعد از چهار سال، هنوز اصلاحیه قانون بسیج سازندگی که یکی از ماده‌های آن موضوع شهادت و ایثارگری جهادگران است، حل نشده و به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسیده است.

حجت‌الاسلام درستکار بیان کرد: سال ۷۹ بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، بسیج سازندگی تشکیل شده است و تا امروز که ۲۳ سال از عمر بابرکت این سازمان می‌گذرد، طی این سال‌ها ۵۶ جهادگر به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.

وی تصریح کرد: قریب به ۲۳ سال است که از فرمان ولی امر مسلمین می‌گذرد، ولی جهادگران عرصه تلاش و خدمت به دلیل اینکه قانون مصوب در مجلس انقلابی ندارند، دچار آسیب جدی شده‌اند، اما از سوی دیگر سمن‌ها و NGO ها‌یی که در مجلس مصوب شده است، قانون دارند و حمایت می‌شوند.

دبیر مجمع عالی جهادگران کشور افزود: جای بسی تاسف است که در دولت و مجلس انقلابی کلام گهربار، ولی امر مسلمین بر روی زمین مانده است و به آن توجه نمی‌شود. بنده به کرات از تریبون‌های مختلف اعلام کرده‌ام که کجای کار مشکل دارد؟ اگر این طور نیست، پس چرا اصلاحیه‌ای که در کمسیون شورای امنیت ملی رای آورده و دو مرحله با رای نمایندگان در قالب طرح‌های دوفوریتی و در صف مجلس قرار گرفته، بدون دلیل به صحن علنی مجلس نمی‌رود؟

حجت‌الاسلام درستکار اظهار کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی مستحضر باشند که ۵۶ خانواده داغدار شهدای جهادگر بی‌صبرانه در انتظار ورود اصلاحیه قانون بسیج به صحن علنی مجلس هستند. انتظار ما از مجلس انقلابی حداقل در مورد شهدای جهادگر، چیز دیگری بود. آخرین سال مجلس در حال سپری شدن است و از نمایندگان مجلس انقلابی انتظار داریم که این مهم را پیگیری کرده و با اقدام انقلابی خود خانواده‌ها شهدای جهادگر را در این زمینه یاری کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد نمایندگان مجلس شورای اسلامی با این اصلاحیه موافق هستند، خواهشمند است که نمایندگان مجلس این مهم را پیگیری کنند.

انتهای پیام
captcha