انتشار فیلم جدیدی از فعالیت‌های مجمع قرآن شارجه
کد خبر: 4161049
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

انتشار فیلم جدیدی از فعالیت‌های مجمع قرآن شارجه

مجمع قرآن کریم در شارجه نسخه انگلیسی فیلم کوتاه «نگهبانان یک پیغام» در مورد فعالیت‌های این مرکز در حفظ و ترویج علوم قرآنی و همچنین گنجینه‌های قرآنی موجود در این مرکز منتشر کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری امارات، مجمع قرآن کریم شارجه با انتشار نسخه انگلیسی فیلم کوتاه «الأوصياء على الرسالة: نگهبانان یک پیغام» به معرفی فعالیت‌های این مرکز در حفظ و ترویج علوم قرآنی و همچنین گنجینه‌های قرآنی موجود در این مرکز شامل نسخ خطی نادر و قرآن‌هایی از دوره‌های مختلف اسلامی، پرداخته است.

انتشار این فیلم در چارچوب تلاش‌های این مجمع مبنی بر رساندن پیام انسانی قرآن کریم و تحکیم ارزش‌ها و هویت اسلامی در سطح جهانی و همچنین خدمت به قرآن کریم و ترویج ارزش‌های انسانی ذکر شده در این کتاب الهی صورت گرفته است.

در این فیلم سیر حفظ نسخ خطی قرآن در ادوار مختلف به شکلی کوتاه تصویر شده است؛ تلاشی از کاتبان وحی که برای ثبت و حفظ پیام الهی در صدر اسلام آغاز شده و تاکنون فعالیت‌های این مرکز برای حفظ نسخه‌های خطی نادر و تلاش برای مرمت آن ادامه پیدا کرده است.

در این مجمع آموزش علوم قرآنی به‌ویژه علوم تلاوت و قرائت قرآن کریم نیز در دستور کار قرار گرفته و دانشجویانی از 166 کشور مختلف در این مرکز به آموزش این علوم مشغول هستند.

علاوه بر این در سایت این مجمع، امکان انجام یک تور مجازی برای بازدید از موزه‌های مختلف جهان نیز فراهم شده است.

سعید عدالت‌جو
انتهای پیام
captcha