گمشده بشر امروز مبارزه با فساد و ایجاد عدالت است
کد خبر: 4163198
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۳
آیت‌الله دژکام:

گمشده بشر امروز مبارزه با فساد و ایجاد عدالت است

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه باید تلاش کنیم به عنوان فرهنگ انقلاب اسلامی بر مبارزه با فساد و ایجاد عدالت تأکید کنیم، گفت: گمشده بشریت اینجاست و عمده انقلاب‌ها از وقتی شروع می‌شود که بی‌عدالتی و فساد دیده می‌شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس عصر پنج‌شنبه، 26 مردادماه در دیدار با جمعی از آزادگان سرافراز استان که به‌مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به مهین اسلامی برگزار شد، گفت: امروزه در بین مجموعه‌های کشور رسمی باب شده است که نقاط ضعف حاکمیت خود را شناخته‌ایم و این نقاط ضعف را زیاد می‌گوییم.

وی افزود: کدام مجموعه حکومتی است که ضعف نداشته باشد و هر یک از جهتی قوی‌تر و از جهت دیگر ضعف دارند اما عادت کرده‌ایم که نقاط ضعف را زیاد می‌گوییم؛ باید نقاط قوت را هم بگوییم.

آیت‌الله دژکام با اشاره به آیه 7 سوره ابراهیم «لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ» تصریح کرد: طبیعتاً با همه مشکلاتی که وجود دارد روحیه شکرگزاری داریم و این شامل اکثریت می‌شود و آزادگان که جای خود، بقیه مردم نیز از همین سنخ هستند و کسانی که شکرگزارند از نظر واقعی اکثریت هستند اما طوری به ناسپاسی‌ها ضریب داده شده که گویی همه چیز خراب شده است. شما در پیشگاه خدا آبرو دارید و دعا کنید که این رفتار زیاد نشود وگرنه هرچه که زحمت کشیده شده ممکن است با ناسپاسی از بین برود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در تاریخ اسلام تلاش‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) کم نبوده است، افزود: در سال 61 فرزندان پیامبر(ص) به اسارت رفتند و حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در شام خطبه خواندند. آنها ذی‌القربی پیامبر بودند که اسیرشان کردند؛ این موضوع برای جامعه ما نیز ممکن است پیش بیاید، این یک امتحان است، بنابراین تلاش کنیم تا این زحماتی که کشیده شده است را هم درست توضیح دهیم و هم قدم بعدی خود را درست انتخاب کنیم.

وی با اشاره به اینکه در روایت آمده است برای خالص ماندن عمل، پايدارى سخت‌تر از خود عمل است، اظهار کرد: وقتی کاری انجام می‌دهیم آن‌قدر آن کار را حفظ کنیم و ادامه دهیم تا خالص به درگاه الهی تقدیم شود و این از خود اقدام مهم‌تر است. اینکه چه کردیم لازم است توضیح داده شود چون کار بسیار بزرگی بوده است و شما جان ملائکه داشته‌اید که زیر شکنجه در اسارت ایستادگی کردید و این کار بزرگ بوده است.کاری که آنجا انجام دادیم برای که بوده است؟ اگر کار و ایستادگی ما برای خدا بوده است، حیف است که آن را ضایع کنیم.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: مسلماً عمده عزیزان کار برای خدا را تجربه کرده‌اند و حال قدم بعدی باید چه کار کنیم؟ رهبر معظم انقلاب نگران برخی موارد هستند و در سخنرانی‌های اخیر خود در چند مورد اظهار نگرانی کردند و اگر بناست ما ارزش‌های دینی خود را حفظ کنیم چه کاری باید انجام دهیم؟ امروز سی و چند سال بعد از حضرت امام همان مسیر را می‌رویم و خیلی‌ها تلاش کردند ‌مسیر را عوض کنند و مثلاً با آمریکا سازش کنیم و زیر بار ذلت برویم اما این اتفاق نیفتاد چون نوع دین‌شناسی که امام ارائه فرمود با اینکه زیر بار ذلت برویم، جور نیست و امروز رهبر معظم انقلاب همان مسیر را ادامه داده‌اند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: همه می‌دانند از نظر علمی، فنی، نظامی و خدمات در کشور پیشرفت کرده‌ایم و از جنوب تا شمال خدمات‌رسانی مانند برق، گاز و... ارائه شده است اما عده‌ای این را نمی‌خواهند و به دنبال چیز دیگری هستند. همه به یاد داریم در سفر کارتر رئیس‌جمهور آمریکا به ایران چه اتفاقاتی افتاد و همه چیزهایی که عده‌ای می‌خواهند همین بوده و این ذلت است.

وی با بیان اینکه به رئیس‌جمهور گفته‌ام در نداشته‌ها هم مردم صبور هستند اما تبعیض و فساد برای مردم بسیار ناراحت‌کننده است و جلوی آن را باید سرسختانه بگیرید، گفت: اگر این کار را توانستیم انجام دهیم، می‌توانیم بگوییم که حیف است دینمان ضایع شود اما کسی که سهم دیگران را خورده و فساد کرده است حرفش تأثیر ندارد. باید تلاش کنیم به عنوان فرهنگ انقلاب اسلامی روی مبارزه با فساد و ایجاد عدالت تأکید کنیم، گمشده بشریت اینجاست و عمده انقلاب‌ها از وقتی شروع می‌شود که بی‌عدالتی و فساد دیده می‌شود.

آیت‌الله دژکام با تأکید براینکه باید نگاه شهدا و سالها ایستادگی آزادگان را رواج دهیم زیرا مؤمنین باید این‌گونه فکر کنند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند اژدهای هفت سر فساد مردم را اذیت می‌کند و باید جلوی آن گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس خواستار همفکری در این موضوع شد و از آزادگان خواست افق آینده را مشخص کنند که امروز چه باید انجام دهیم و سپس افزود: حیف است خون شهدا ضایع شود و چه کسی بهتر از آزادگان این پیام را می‌توانند منتقل کنند؟

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: مشکلات معیشتی مردم را ناراحت می‌کند ولی ضریب فساد بیشتر است و مردم را ناامید و ناراحت می‌کند. مردم ما عظیم هستند و دیدید با دست خالی در حرم شاهچراغ(ع) تروریست داعشی را خلع سلاح می‌کنند ولی همین مردم از بی‌عدالتی ناراحت و اذیت می‌شوند. ما عاشق امیرالمؤمنین علی(ع) هستیم و تصور ملت عدل علی(ع) است و دشمنان نمی‌توانند این عشق به اهل بیت(ع) را از ما بگیرند و باید از این ارزش‌ها دفاع کنیم.

امام جمعه شیراز در پایان با بیان اینکه حلقه‌ای اهل فضل از ایثارگران در راستای سالروز ورود آزادگان فکر کنند و به آن بپردازند تا این تجدید بیعت با ارزش‌های انقلاب اسلامی آنها به خوبی انعکاس پیدا کند، گفت: تثبیت نظام و جلوه کردن آن در دنیا هنری می‌خواهد که بنیاد شهید فارس و مجموعه آزادگان و ایثارگران در این راستا ظرفیت بسیار خوبی دارند.

انتهای پیام
captcha