تمدید مهلت ثبت نام مدرسه تابستانی انعکاس
کد خبر: 4164085
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲

تمدید مهلت ثبت نام مدرسه تابستانی انعکاس

با توجه به استقبال علاقه‌مندان، مهلت ثبت نام در سومین دوره‌ مدرسه تابستانی انعکاس تمدید شد.

به گزارش ایکنا، پایگاه اطلاع‌رسانی انعکاس اعلام کرد با توجه به درخواست‌های فراوان، مهلت ثبت نام مدرسه تابستانی سوم انعکاس تمدید شد. 

در این اطلاعیه آمده است با توجه به درخواست‌ها برای تمدید مهلت ثبت نام، این مهلت، یک روز (تا پایان سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲) تمدید می‌شود.

سومین مدرسه تابستانی انعکاس، شهریور ۱۴۰۲ با عنوان «محمد [ص]: زندگی، جامعه و میراث فرهنگی»  با مشارکت دانشگاه اکستر و مرکز دین‌پژوهی حنیف برگزار می‌شود. 

این دوره شامل ۴۴ ساعت ارائه علمی با پرسش و پاسخ در روزهای ۲، ۳، ۹، ۱۰، ۱۵، ۱۶ و ۱۷ شهریور از ساعت ۱۴ تا ۲۰:۳۰ به وقت تهران خواهد بود. در این دوره ۲۴ استاد از دانشگاه‌های ۹ کشور، ۷ ارائه به زبان فارسی و ۱۷ ارائه به زبان انگلیسی (با ترجمهٔ همزمان فارسی) خواهند داشت.

محورهای اصلی برنامه عبارتند از: جزیرةالعرب و مدینه در عصر نبوی؛ سیره و زندگانی پیامبر(ص)؛ سرگذشت خانواده پیامبر(ص)؛ جایگاه پیامبر در فرهنگ جوامع اسلامی متأخر؛ پیامبر در منابع غیر اسلامی.

این دوره به دنبال مطالعه زندگی پیامبر اسلام و خانواده ایشان، اوضاع اجتماعی و فرهنگی جامعه عربستان و جایگاه فرهنگی پیامبر در جوامع اسلامی، با روش‌های نوین و رویکردهای میان‌رشته‌ای است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول جعفریان سخنران افتتاحیه این دوره است و ایلکا لینستت (هلسینکی) با موضوع وضعیت مذهبی عربستان در حوالی زمان میلاد محمد(ص)، محسن‌حسام مظاهری (مستقل) با موضوع چالش تکریمِ بنیانگذار و مسئله‌ هویت؛ آدام برسی (مستقل) با موضوع یادگارهای محمد(ص) در اسلام متقدم؛ احسان روحی (مستقل) با موضوع مقدمه‌ای بر روش‌های نوین سیره‌پژوهی؛ شاری لوین (استون‌هیل) با موضوع پیامبری همچو موسی، مطالب خود را ارائه خواهند داد.

همچنین در روزهای ۹ و ۱۰ شهریور جاشوا لیتل با موضوع بازسازی حیات محمد(ص) مشکلات و راه‌حل‌ها در مطالعات انتقادی؛ آندریاس گورکه (ادینبرا) با موضوع از تاریخ تا تفسیر: ریشه‌ها و تحول داستان محمد(ص) و زینب‌بنت؛ آیلا سانتی (لندن) با موضوع بیت‌النبی و مسجدالنبی: شهرسازی و معماری در مدینه صدر اسلام؛ مهشید انصاری (چارلز استرت) با موضوع جنبه‌های متافیزیکی نبوت محمد(ص) در مواجهه با نقدهای مدرن؛ عمران البدوی (هیوستون) با موضوع چگونه خدیجه مأموریت پیامبرانه محمد(ص) را شکل داد؟ قاسم درزی (شهید بهشتی) و خوان کول (میشیگان) سخنرانی خواهند کرد.

علی بهرامیان، مهدی شاددل، احمدالجلاد، ابراهیم زین، حلیم رین، گایانه مکرتومیان، احمدالوکیل، شان آنتونی، عبدالله گلدری، ماریون هلمز کتز و محسن گودرزی از دیگر سخنرانان این دوره خواهند بود.

این دوره با تخفیف ویژه دانشجویی و اعطای گواهینامه در بستر Zoom با ترجمهٔ همزمان فارسی برگزار می‌شود و  امکان ثبت نام به صورت روزانه فراهم است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر، مشاهده فهرست ارائه‌کنندگان و عناوین مباحث و مطالعه چکیده مطالب به نشانی inekas.org مراجعه کنند. 

انتهای پیام
captcha