دفتر مسابقات قرآن کریم مشکات بسته شد
کد خبر: 4164168
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
با تجلیل از قهرمانان قرآنی

دفتر مسابقات قرآن کریم مشکات بسته شد

مدیرعامل مؤسسه قرآنی مشکات در آیین اختتامیه وتجلیل از قهرمانان قرآنی پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم مشکات گفت: میزان مشارکت در دوره پنجم این مسابقه نسبت به ادوار گذشته رشد چشمگیری داشته است، و تلاش می‌کنیم هر دوره این پیشرفت و به روزرسانی را شاهد باشیم و آن را توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیین اختتامیه پنجمین دوره مسابقات ملی ـ مردمی قرآن کریم مشکات شب گذشته، دوشنبه ۳۰ مرداد با حضور آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی، امام جمعه شهر کوهسار و مدیرعامل موسسه قرآنی مشکات، جمعی از مدیران استان البرز، چهره‌های قرآنی و قرآن‌دوستان در مجموعه فرهنگی و تفریحی ایثار کوهسار استان البرز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی، مدیرعامل مؤسسه قرآنی مشکات در بخش از این مراسم ضمن قدردانی از حضور مهمانان و متسابقین در این دوره از مسابقات گفت: پنجمین دوره مسابقات مردمی_قرآنی مشکات را درحالی پشت سر می‌گذاریم که امسال کیفیت و کمیت این دوره نسبت به ادوار گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است و تلاش می‌کنیم هر دوره این پیشرفت و به روزرسانی را شاهد باشیم و این مسابقات مردمی را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه شعار این دوره تجلیل از قهرمانان قرآنی بود، گفت: این شعار نیز از بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند «بایستى قهرمانان قرآنى را احترام کنید» برداشت شده است. در این دوره از مسابقات ۱۴ هزار و پانصد نفر در رشته‌های مختلف شرکت کردند و به رقابت پرداختند که ۲۰۰ نفر به ایستگاه پایانی این راه پیدا کردند و از روز شنبه در مجتمع ایثار شهر کوهسار این رقابت‌ها آغاز شد.

محمدی با اشاره به اینکه رقابت و سطح مسابقات بسیار بالا بود و عزیزانی که برای داوری انتخاب شدند همه سطح یک و از داوران مطرح کشوری و بین‌المللی بودند، گفت: همین امر موجب شد تا اختلاف امتیاز برگزیدگان بسیار کم باشد و ما ناگزیر در هر بخش سه نفر را به عنوان برگزیده انتخاب کردیم. البته قطعا همه دوستان و عزیزانی که در این مسابقات حضور پیدا کردند قهرمان قرآنی هستند و از حضور تک تک آن‌ها قدردانی می‌کنم.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی مشکات اظهار کرد: مؤسسه قرآنی مشکات افتخار دارد در این مسابقات دو دوره بین‌المللی را برگزار کند که سال گذشته ۷۳ کشور در این مسابقات شرکت کردند. این مؤسسه توفیق آن را دارد که هر هفته حدود ۴۵ کلاس آموزشی دایر کند که حدود ۲۰ کلاس از این تعداد در تهران و مابقی در سطح استان البرز دایر می‌شوند و در آن‌ها از وجود اساتید بین‌المللی قرآن به عنوان مدرس بهره‌مند می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه میزان مشارکت در دوره پنجم این مسابقه نسبت به ادوار گذشته رشد چشمگیری داشته است، گفت: امسال به این دوره رشته مناجات‌خوانی فارسی را افزودیم و در کنار رشته‌های حفظ ۵ جزء، ۱۵ جزء و حفظ کل و قرائت ترتیل و قرائت تحقیق و مفاهیم قرآن، این بخش را نیز شاهد بودیم.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش ضمن محکومیت اهانت به قرآن کریم، قرآن‌سوزی و هتاکی به قرآن را نشانه ضعف دشمنان در برابر عظمت قرآن و اسلام دانست و گفت: قرآن، کتاب هدایت و رحمت برای تمام انسان‌ها است که سرشار از محبت و آموزه‌های علمی است. قرآن تصدیق‌کننده و تکمیل‌کننده سایر ادیان الهی است و لذا سوزاندن قرآن، سوزاندن تمام کتاب‌های ادیان الهی و سوزاندن عقل‌گرایی و خردمحوری است.

امام جمعه شهر کوهسار البرز تصریح کرد: اهانت وقیحانه به ساحت مقدس قرآن کریم با مجوز مکرر دولت سوئد سیاست عجزآلود غرب در برابر دوره جدی همگرایی و تعامل کشورهای مسلمان با یکدیگر است. اما با این اقدامات نه تنها قرآن کوچک نخواهد شد، بلکه به برکت قرآن روز به روز به عاشقان قرآن کریم افزوده می‌شود؛ ما نیز در این مراسم با این جمعیت چند هزار نفری هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا در بخش دیگری از این مراسم حسین نام‌آور، خیر قرآنی و رئیس کمیته اجرایی این مسابقات گفت: مسابقات قرآن کریم مشکات، یکی از ظرفیت‌های خوب برای ایجاد شور و نشاط قرآنی بین جوانان است و یک پیام بزرگ و روشن برای استکبار جهانی دارد و آن این است که جوانان و نوجوانان کشور ما پای قرآن و دین خود ایستاده‌اند و از آن حمایت می‌کنند و اقدام سخیفانه اهانت به قرآن کریم را محکوم می‌کند.

تلاوت وحید نظریان، قاری بین‌المللی کشور بخش دیگری از این مراسم بود. رقابت این دوره از مسابقات مشکات از شنبه ۲۸ مرداد به مدت سه روز در مجموعه فرهنگی و تفریحی ایثار کوهسار استان البرز برگزار شد. این رقابت‌ها از بین ۲۰۰ نفر که از ۱۴ هزار و پانصد نفر اعم از بانوان و آقایان که در رشته‌های مختلف و در مقاطع سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال متقاضی حضور در این دوره از مسابقه بودند و در مراحل مقدماتی آن شرکت کردند، برگزار شد.

دفتر پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم مشکات بسته شد

در این دوره، متسابقین در رشته‌های حفظ ۵ جزء، ۱۵ جزء، حفظ کل قرآن کریم، ترتیل‌خوانی، قرائت تقلیدی، اذان و مناجاتخوانی فارسی در دو بخش بانوان و آقایان در رشته‌های مختلف و در مقاطع سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال شرکت کردند. این دوره از مسابقات به شکل ترکیبی و مجازی و مرحله نهایی آن به شکل حضوری برگزار شد.

یادآور می‌شود در این مراسم اساتید و چهره‌های قرآنی ازجمله محمدحسین سبزعلی، شهریار پرهیزکار، معتز آقایی، امیر آقایی، محمدحسین سعیدیان، غلامرضا شاه‌میوه، عباس امام‌جمعه، سیدجواد سادات‌فاطمی، مهدی عباسی، احمد ابوالقاسمی، هاشم روغنی، مهدی قره‌شیخلو و سعید رحمانی، الهام ماندگارمهر، نجمه شبانی‌قهرودی، ایمان صحاف، فرشته مسجدی و ... حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha