از رسیدن شمار زائران خارجی به 2 میلیون نفر تا خدمات آستان علوی در نجف + فیلم و عکس
کد خبر: 4165788
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
با زائران اربعین؛

از رسیدن شمار زائران خارجی به 2 میلیون نفر تا خدمات آستان علوی در نجف + فیلم و عکس

ورود دو میلیون زائر خارجی به عراق، خدمات‌رسانی متنوع آستان علوی در نجف اشرف و اینترنت پرسرعت به زائران از جمله تازه‌ترین اخبار اربعین است.

به گزارش ایکنا، سیل خروشان جمعیت زائران از مسیرهای مختلف ایران به سمت کربلای معلی بی‌وقفه ادامه دارد.

تعداد زائران خارجی به 2 میلیون نفر نزدیک شد

وزارت کشور عراق امروز سه‌شنبه، 7 شهریور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: کمیته عالی امنیتی ویژه تأمین امنیت مراسم اربعین به ریاست عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق با تمام قوا به مأموریت اربعینی خود مشغول است و یگان‌های امنیتی را در همه مناطق و راه‌های عبوری زائران به سمت کربلای معلی مستقر کرده است؛ همزمان تلاش‌های اطلاعاتی، امنیتی و خدمات‌رسانی هم به طور کامل به کار گرفته شده است.

بر اساس این بیانیه، طرف‌های ذیربط تدابیر خود را برای تسهیل ورود زائران از همه گذرگاه‌ها شامل شلمچه، المنذریه(خسروی)، زرباطیه(مهران)، الشیب(چذابه)، سفوان(مرز با کویت)، مندلی(سومار)، کرکوک(مرز با کردستان عراق)، القائم(مرز با سوریه) و همچنین فرودگاه‌های بغداد، نجف و بصره  به کار گرفته‌اند و تا شب گذشته هفت هزار و 734 دستگاه خودرو وارد خاک عراق شده و تعداد زائران خارجی هم به یک میلیون و 638 هزار و 609 نفر رسیده است.

رسانه‌های عراقی اعلام کردند که تا ظهر امروز این تعداد از دو میلیون نفر فراتر رفته است.

مقامات عراقی امسال شمار زائران خارجی اربعین را بیش‌تر از سال قبل و فراتر از پنج میلیون نفر پیش‌بینی کرده‌اند.

در ادامه به ترتیب دو ویدئو از وضعیت شب گذشته در مرزهای شلمچه و چذابه از سمت عراق را نشان می‌دهد:

 

ورود هیئت بلندپایه امنیتی به کربلا

یک هیئت امنیتی بلندپایه به ریاست عبدالامیر رشید یار الله، رئیس ستاد ارتش عراق امروز سه‌شنبه وارد شهر کربلای معلی شد.

وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سفر به منظور اطلاع از تازه‌ترین آمادگی‌های امنیتی برای تأمین امنیت مراسم اربعین انجام شده است.

سرویس پرسرعت اینترنت در ایام اربعین در کربلا

سازمان رسانه و ارتباطات در کربلا نیز از راه‌اندازی سرویس اینترنت پرسرعت در ایام زیارت اربعین خبر داد و گفت که طرح رسانه‌ای اربعین امسال جهانی خواهد بود.

خدمات آستان علوی

آستان مقدس علوی همچنین در فرودگاه نجف اشرف با برپایی موکبی میزبان زائرانی است که از خارج عراق به شکل هوایی به عتبات عالیات مشرف شده‌اند.

 کرار شاکر، مسئول شعبه روابط عمومی آستان گفت: ما از روز دهم صفر اقدام به توزیع بیش از پنج هزار آب معدنی، آب میوه و میان وعده به زائران اربعین کرده‌ایم.

از خروش زائران در مرزها تا خدمات آستان علوی در نجف اشرف/آماده

از خروش زائران در مرزها تا خدمات آستان علوی در نجف اشرف/آماده

وی افزود: موکب‌های پذیرایی از زائران نیز در داخل و خارج حرم مشغول فعالیت هستند. همچنین هیئت‌های عزاداری هم در داخل و خارج صحن‌های حرم مهیای مراسم عزاداری شده است.

در ادامه ویدئوی صحن تازه افتتاح شده حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف اشرف را مشاهده می‌کنید:

نهاد فرهنگ اسلامی وابسته به معاونت امور فکری و فرهنگی آستان مقدس علوی نیز با هدف ارائه خدمات فرهنگی، ارشادی و آموزشی به زائران اربعین که افتخار زیارت حرم مطهر را داشتند، فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

از خروش زائران در مرزها تا خدمات آستان علوی در نجف اشرف/آماده

از خروش زائران در مرزها تا خدمات آستان علوی در نجف اشرف/آماده

حسین الرحیمی، مسئول شعبه فرهنگ اسلامی درباره فعالیت این موکب گفت: ارائه خدمات فرهنگی به میلیون‌ها زائر اربعینی حرم امام علی(ع) در استراحتگاه یعسوب الدین یکی از ضیافتگاه‌های بزرگ مهیا شده برای زائران در حال انجام است.

الرحیمی از جمله فعالیت‌های ارائه شده در این موکب را فعالیت‌های فرهنگی، تلاوت‌های قرآنی و سخنرانی‌های تربیتی درباره حفظ هویت اسلامی و مقابله با پدیده‌های منفی در جامعه و حفاظت در برابر انحرافات است.

وی از جمله برنامه‌های این هیات را طرح سوال برای زائران و مشارکت آنها در خواندن اشعار حسینی و دیوارنویسی و خوشنویسی عربی و قرآنی است.

مصطفی محبوبه، رئیس بخش امور فنی آستان مقدس علوی نیز اعلام کرد که روزانه 10 هزار پرس غذا و همچنین آب و آب میوه بین زائران در ایستگاه‌های مختلف وابسته به آستان در اطراف حرم امام علی(ع) و راه‌های منتهی به آن توزیع می‌شود.

در ادامه تصاویری از تشرف زائران در صحن حرم مطهر امام علی(ع) و پیاده‌روی زائران را نشان می‌دهد:

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha