جوایز پویش قرآنی «آلاءُالرَّحمن» پرداخت شد
کد خبر: 4165910
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲

جوایز پویش قرآنی «آلاءُالرَّحمن» پرداخت شد

طرح ملی حفظ و مفاهیم سوره الرحمن با عنوان «آلاءُالرَّحمن» در دو بخش پیامکی و آزمون شفاهی حفظ، طی تابستان ۱۴۰۲ از سوی خبرگزاری ایکنا برگزار شد که با توجه به اعلام نتایج، جوایز این پویش قرآنی به برگزیدگان پرداخت شد.

به گزارش ایکنا، طرح ملی حفظ و مفاهیم سوره الرحمن با عنوان «آلاءالرحمن» در دو بخش مسابقه پیامکی و آزمون شفاهی حفظ، طی تابستان ۱۴۰۲ از سوی خبرگزاری ایکنا وابسته به جهاددانشگاهی و با همکاری مرکز امور قرانی سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرکت پیشگامان موج تلفن همراه(نرم‌افزار باد صبا) و شبکه اجتماعی روبیکا برگزار شد.

رویداد آلاءالرحمن در دو بخش پیامکی و آزمون حفظ سوره الرحمن برپا و در بخش پیامکی آن روزانه به سه نفر به قید قرعه کارت هدیه پنج میلیون ریالی اهدا شد. همچنین در پایان بخش شفاهی ۱۴ کمک‌ هزینه سفر معنوی اربعین حسینی به مبلغ شصت میلیون ریال بین نفرات برتر، قرعه‌کشی و اهداء شد.

همچنین با کمک معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، بخش ویژه جهادگران و اعضای خانواده ایشان نیز در این پویش گنجانده شد و علاوه بر اهدای روزانه یک کارت هدیه پنج میلیون ریالی، یک کمک‌هزینه سفر اربعین به مبلغ شصت میلیون ریال نیز به قید قرعه، به جهادگران شرکت‌کننده در بخش حفظ اهدا شد.

یادآور می‌شود از اهداف این طرح انگیزه‌بخشی و سوق دادن مخاطبان از مسیر حفظ سوره الرحمن به حفظ کل قرآن کریم بود. این جشنواره تلاش کرد تا نگاه مخاطبان را به مضامین زیبا و اعجاب‌آور سوره الرحمن که به عروس قرآن شناخته می‌شود، جلب کند؛ سوره‌ای که متأسفانه آوای آن در ذهن بیشتر ایرانی‌ها صحنه فوت عزیزان و مراسم ترحیم را متبادر می‌کند در حالی که در دیگر کشورهای اسلامی در مراسم شادی و با نغمه‌ای شعف‌انگیز آیه «فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ» تلاوت می‌شود.

انتهای پیام
captcha