وزیر امور خارجه روسیه گسترش اسلام‌هراسی در اروپا را محکوم کرد
کد خبر: 4170836
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

وزیر امور خارجه روسیه گسترش اسلام‌هراسی در اروپا را محکوم کرد

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، با انتقاد از تداوم نژادپرستی در غرب، عادی شدن و گسترش اسلام‌هراسی و عدام رواداری نسبت به ادیان و ارزش‌های آن را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المصدر، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه،  روز شنبه در سخنانی نسبت به نژادپرستی در غرب هشدار داد و تصریح کرد: غرب همچنان خود را بالاتر از بقیه بشریت می‌داند.

لاوروف به سخنان توهین‌آمیز رئیس دستگاه دیپلماسی اروپا، جوزپ بورل، اشاره کرد که صراحتاً گفته بود: اروپا یک باغ بوده و اطراف آن را جنگل گرفته است.  

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: بورل از گسترش اسلام‌هراسی و سایر اشکال عدم تحمل نسبت به ارزش‌های دیرینه همه ادیان جهانی در این «باغ» شرم ندارد.

وی افزود: آتش زدن قرآن، توهین به تورات، آزار و اذیت روحانیون ارتدوکس و جریحه‌دار کردن احساسات پیروان ادیان امری عادی و گسترده در اروپا است.

بورل گفته بود: اتحادیه اروپا «یک گیاهخوار در میان شکارچیان» باقی مانده است، اما به دلیل درگیری در اوکراین مجبور شد «از خواب خود بیدار شود».

بورل در 13 اکتبر گذشته در جریان افتتاحیه آکادمی دیپلماتیک اروپا در شهر بروژ بلژیک گفت که اروپای «متمایز» یک «باغ» و دنیای اطراف آن «جنگل» است. امری که واکنش‌های گسترده‌ای را در اروپا و جهان به دنبال داشت و در نهایت بخش خارجی دیپلماسی اروپایی و دیپلمات‌های اروپا را مجبور به عذرخواهی کرد. آنها این اظهارات را خارج از چارچوب سیاست‌های اتحادیه اروپا و ناشی از سوءتفاهم توصیف کردند.  

با این حال با تداوم هتک حرمت قرآن و دیگر مقدسات اسلامی، مقامات مختلف اروپایی اگرچه در ظاهر این اقدامات را محکوم کرده‌اند، اما ادعا می‌کنند به دلیل اهمیت آزادی بیان نمی‌توانند اقدامی در راستای جلوگیری از این اعمال انجام دهند، توهین به قرآن و مقدسات اسلامی در روسیه ممنوع است.

انتهای پیام
captcha