اتمام عملیات بهسازی گلزار شهدا تا سال آینده
کد خبر: 4177805
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
تاجیک خبر داد:

اتمام عملیات بهسازی گلزار شهدا تا سال آینده

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) از راه‌اندازی آرامستان‌های جدید تهران و اتمام عملیات بهسازی گلزار شهدا تا سال آینده خبر داد و گفت: ساماندهی یادمان‌های شهدای گمنام تهران به سازمان بهشت زهرا(س) محول شد.

نشست مدیرعامل بهشت زهرابه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س)، نشست خبری جواد تاجیک، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) امروز، سوم آبان‌ماه با حضور اصحاب رسانه در محل این سازمان برگزار و اقدامات صورت گرفته در این سازمان تشریح شد. 

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) طی سخنانی در این نشست، گفت: آرامستان بهشت زهرا(س) در طول ۵۳ گذشته دچار یک فرسودگی شده و از طرفی ظرفیت دفن اموات در این آرامستان روبه اتمام است. با این اوصاف هم برای رفع فرسودگی و توسعه زیرساخت‌های آن و هم برای ایجاد آرامستان‌های جدید اقداماتی در حال انجام است. 

وی به خاکسپاری حدود دو میلیون نفر از مردم مسلمان شهر تهران در ۲۰۰ قطعه واقع در آرامستان بهشت زهرا اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که در دوره مدیریت شهری اخیر صورت گرفته تعیین تکلیف آرامستان‌های جدید تهران است و این در حالی است که در دوره‌های مختلف تلاش‌هایی در این راستا صورت گرفته اما متاسفانه هیچکدام از این تلاش‌ها به نتیجه نرسیده است. 

تاجیک با بیان اینکه ‌ما حدود یک سال فرصت داریم تا آرامستان‌های جدید را تعیین تکلیف کرده و نگرانی مردم تهران را در رابطه با اینکه در آینده فضایی برای دفن متوفیان وجود ندارد، برطرف کنیم، اظهار کرد:‌ طبق تصمیم اتخاذ شده از سوی شهرداری تهران و با توجه به مطالعات صورت گرفته در سال آینده سه آرامستان در اطراف تهران با رعایت شاخص‌ها، احداث خواهند شد. 

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) گفت:‌ احداث آرامستان‌های جدید در تهران از مهمترین اقداماتی است که در این دوره شروع شده و ما امیدواریم بتوانیم تا نیمه اول سال ۱۴۰۳ با کمک شورای شهر تهران و سایر دستگاه های ذی‌ربط به نتیجه برسانیم. 

تاجیک از بهسازی گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به عنوان یکی دیگر از مهمترین اقدامات این سازمان نام برد و تصریح کرد: شهدا مفاخر و هویت ما به شمار می‌روند و مزار آن‌ها گنجینه بزرگی برای آیندگان خواهد بود؛ اما وضعیت فعلی گلزار شهدا به گواه همه دغدغه‌مندان، دلسوزان و خانواده‌های شهدا وضعیت مناسبی نبوده و در شأن شهدا نیست که در این راستا بهسازی گلزار شهدا شروع شده و تا سال آینده به اتمام می‌رسد. 

تاجیک اتصال فیزیکی گلزار شهدا به حرم مطهر امام خمینی(ره) را از دیگر اقدامات بزرگ سازمان بهشت زهرا(س) برشمرد و گفت:‌ امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را با سخنرانی در جوار مزار شهدا شروع کرد و خاکسپاری ایشان در محلی فعلی نیز به این خاطر بوده که در جوار شهدا باشند؛ اما به مرور اتصال فیزکی گلزار شهدا با حرم مطهر امام راحل قطع شده به گونه ای که زائرین شهدا برای زیارت حرم امام راحل باید از بهشت زهرا(س) خارج شوند و از درب دیگری وارد حرم مطهر شوند.

وی با بیان اینکه با اجرای پروژه پیاده راه فرهنگی، گلزار شهدا و حرم امام راحل بدون هیچ مانعی به هم متصل خواهند شد، افزود:‌ اتصال گلزار شهدا از طریق احداث پیاده راه فرهنگی در امتداد بلوار سلام محقق خواهد شد و باز شدن صحن شرقی حرم نیز با موافقت و همراهی تولیت حرم مطهر امام در دستور کار قرار دارد.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به اینکه موانع پیش روی اجرای زیرگذر اتصال گلزار شهدا به حرم مطهر امام راحل(ره) با دستور شهردار تهران و تسهیلات اختصاص یافته برطرف می‌شوند، گفت:‌ بلواری که از سمت حرم مطهر امام راحل به سمت گلزار شهدا امتداد دارد با احداث یک زیرگذر پیاده به قطعه ۵۰ گلزار شهدا متصل می‌شود و در بین مسیر نیز غرفه‌های فرهنگی و نمایشگاهی برپا خواهند شد و این گذرگاه به یک گذرگاه فرهنگی فعال در تهران تبدیل می‌شود.

وی از الکترونیکی کردن خدمات مجتمع عروجیان به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های در دست اقدام سازمان بهشت زهرا(س) خبر داد و تصریح کرد:‌ مقدمات الکترونیکی کردن خدمات مجتمع عروجیان فراهم شده و ما امیدواریم با اجرایی شدن این طرح ظرف شش ماه آینده و انجام سایر امور خاکسپاری متوفیان به صورت مجازی بتوانیم فضای مراجعات حضوری به مجتمع عروجیان را کاهش دهیم. با الکترونیکی شدن خدمات مجتمع عروجیان شاهد افزایش شفافیت و نظارت سازمان و همچنین، تسریع در انجام امور و نهایتا فراهم شدن رفاه خانواده متوفیان خواهیم بود.

وی با بیان حدود دو هزار نفر به صورت مستقیم و هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم با سازمان بهشت زهرا(س) همکاری می‌کنند از این رو سالم‌سازی و شفاف‌سازی یکی از اقداماتی است که باید از سوی سازمان بهشت زهرا(س) صورت بگیرد، افزود:‌ برای صیانت از کارکنان و افزایش فضای خدمت در  سازمان بهشت زهرا(س) علاوه بر توجیه کارکنان، سامانه های نظارتی و پوشش تصویری در سطح این آرامستان افزایش یافته و در آینده نیز تمام این مجموعه تحت پوشش نظارت تصویری قرار می‌گیرد.

وی در پایان بیان کرد:  عملیات بهسازی گلزار شهدا با رعایت ملاحظات رهبر معظم انقلاب و خانواده‌های شهدا و با حفظ نمادهای شهدا اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha