ترس رسانه‌ صهیونیستی: پیام قرآنی حزب‌الله جنگ روانی است + فیلم و تفسیر آیه
کد خبر: 4178652
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲

ترس رسانه‌ صهیونیستی: پیام قرآنی حزب‌الله جنگ روانی است + فیلم و تفسیر آیه

رسانه عبری‌زبان «معاریو» در تحلیلی، کلیپ چندثانیه‌ای اما معنادار حزب‌الله لبنان را که روز گذشته مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است، جنگ روانی جنبش مقاومت اسلامی لبنان علیه اسرائیل تلقی کرد.

به گزارش ایکنا، این کلیپ 12 ثانیه‌ای به انضمام آیه شریفه 5 سوره اسراء از سوی دفتر رسانه‌ای جنبش مقاومت اسلامی لبنان(حز‌ب‌الله) منتشر شده است.

در این ویدئو دبیرکل حزب الله لبنان دیده می‌شود که در حال عبور از مقابل پرچم حزب‌الله با شعار «حزب‌الله هم الغالبون»(حزب و جمعیّت خدا پیروز است) است.

 

معنای شعار قرآنی حزب الله لبنان

این شعار نیز آیه 56 سوره مبارکه مائده بوده و این آیه تکمیلی برای مضمون آیه پیشین است «وَ مَنْ یَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ» و هدف آن را تأکید و تعقیب می‏‌کند و به مسلمانان اعلام می‏‌دارد که «کسانی که ولایت و سرپرستی و رهبری خدا و پیامبر صلّی اللّه علیه و آله و افراد با ایمانی را که در آیه قبل به آنها اشاره شد بپذیرند پیروز خواهند شد، زیرا آن‌ها در حزب خدا خواهند بود و حزب خدا پیروز است».

در این آیه قرینه دیگری بر معنی ولایت که در آیه پیش اشاره شد دیده می‏‌شود، زیرا تعبیر به «حزب اللّه» و «غلبه آن» مربوط به حکومت اسلامی است، نه یک دوستی ساده و عادی و این خود می‏‌رساند که ولایت در آیه به معنی سرپرستی و حکومت و زمامداری اسلام و مسلمین است، زیرا در معنی حزب، یک نوع تشکل و همبستگی و اجتماع برای تأمین اهداف مشترک است.

دفتر رسانه‌ای حزب الله لبنان این کلیپ چند ثانیه‌ای را به انضمام آیه ۵ سوره اسراء «إِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَیْکُمْ عِبَادًا لَّنَا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّیَارِ وَکَانَ وَعْدًا مَّفْعُولًا: پس هنگامی که زمانِ وعده نخستین آن دو [برتری‌جویی] فرا رسد، برخی از بندگان خود را که سخت جنگجویند بر ضدِّ شما برمی‌انگیزیم تا [بر شما چیره شده و برای پیدا کردنتان] درون خانه‌هایتان را جستجو کنند [که هیچ‌کس را باقی نگذارند] و این وعده‌ای انجام شدنی است» منتشر کرده است.

تفسیر هشدار قرآنی حزب الله از آیه 5 سوره اسراء

حجت‌الاسلام قرائتی در تفسیر پیام‌های موجود در آیه 5 سوره مبارکه اسراء به نکته‌ای مهم اشاره کرده و آن اینکه قرآن، براى آن گروهى كه فسادگران بنى‌اسرائيل را سركوب مى‌كنند، مصداقى بيان نكرده است. امّا در تفاسير، آن را به بخت‌النصّر، طالوت، پادشاه‌ روم، هيتلر و ... تطبيق داده‌اند، ولى هيچ كدام از آنان، با كلمه‌ى مقدّس‌ «بَعَثْنا» كه براى قيامت و بعثت انبيا آمده، و «عِباداً لَنا» كه براى افرادى همچون پيامبران بكار رفته است، سازگار نيست. بنابراين شايد نظر آيه به آينده‌اى باشد كه هنوز نيامده است. 

انتشار این آیه در شرایط فعلی و درست پس از عملیات طوفان الاقصی مصداقی دیگر از مفهوم این آیه و مؤید نبرد  رزمندگان حماس در رویارویی با دشمن صهیونیست در حمله روز  7 اکتبر(15 مهر) است.

حجت‌الاسلام قرائتی همچنین درباره پیام‌های این آیه به موارد ذیل اشاره می‌کند:

1- از سنّت‌هاى الهى، نابودى مستكبران طغيان‌گر است. «بَعَثْنا عَلَيْكُمْ»

2- تحقّق وعده‌هاى الهى، به معناى كنار بودن انسان از وظيفه‌ جهاد نيست. «بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً»

3- جهاد و مبارزه با مستكبران، مخصوص اسلام نيست. بَعَثْنا ... أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ

4- دست بالاى دست بسيار است. بنى‌اسرائيل طغيان كردند، خدا هم برتر از آنان را برايشان مسلطّ مى‌سازد. بَعَثْنا ... أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ

5- فراهم آوردن قدرت براى سركوبى فتنه‌گران و سلب امنيّت از آنان، حتّى از طريق گشت خانه به خانه، كارى نيكو است. «فَجاسُوا خِلالَ الدِّيارِ»

6- پيشگويى‌هاى آسمانى، حتماً به وقوع مى‌پيوندد. «وَعْداً مَفْعُولًا» 

انتشار این ویدئو در رسانه‌های خبری عرب‌زبان و نیز رسانه‌های صهیونیستی بازتاب گسترده‌ای داشت.

رسانه‌های دشمن اسرائیلی این پیام  را هشدار تلقی کرده و با تبعات جنگ ادامه‌دار علیه باریکه غزه مرتبط دانستند.

ویدئوی هشدار حزب‌الله به دشمن اسرائیلی را در ادامه مشاهده می‌کنید.

 

شبکه خبری المیادین در گزارشی به تحلیل رسانه عبری‌زبان معاریو اشاره و تصریح کرد: سایت خبری معاریو در تحلیلی این پیام قرآنی جنبش حزب‌الله را جنگ روانی نصرالله علیه اسرائیل توصیف کردند.

حزب‌الله لبنان طی روزهای اخیر و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این منطقه، در کنار هدف قرار دادن تعداد زیادی از تانک ها و خودروهای نظامی اسراییل، دهها سایت، پایگاه نظامی و جاسوسی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک نشین در این مناطق شده است. ارتش رژیم صهیونیستی نیز طی روزهای گذشته چندین بار مناطق مرزی لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت لبنان از شهرک‌های صهیونیست نشین نزدیک مرزهای لبنان فرار کرده‌اند.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. 

خبرنگار: اشرف بصیری

انتهای پیام
captcha