انتقال مکان شعبه دوم مؤسسه بحرالقرآن شهر قدس
کد خبر: 4181170
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

انتقال مکان شعبه دوم مؤسسه بحرالقرآن شهر قدس

مدیر مؤسسه بحرالقرآن الکریم شهر قدس با اشاره به اینکه شعبه دوم این مرکز با عنوان دارالتحفیظ فعالیت می‌کند، از انتقال این شعبه به مکان جدید خبر داد.

انتقال مکان

نرگس کرمی، مدیر مؤسسه بحرالقرآن الکریم شهرقدس در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: کلاس‌های آموزش ترم پاییز شامل روخوانی، روان‌خوانی، قرائت تحقیق و ترتیل قرآن، حفظ موضوعی و ترتیبی قرآن، چرتکه و نقاشی ویژه گروه مختلف سنی بانوان و پسران تا 12 سال در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه مؤسسه بحرالقرآن از مجریان آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدارک حفظ عمومی قرآن است، افزود: تاکنون قریب به 400 نفر از حافظان مؤسسه در این آزمون شرکت کرده‌اند و 97 درصد موفق به دریافت مدرک حفظ اجزاء، شده‌اند.

کرمی با اشاره به اینکه مرحله جدید این آزمون جمعه، 19 آبان‌ با حضور 50 نفر در آزمون‌های مختلف حفظ 1، 2، 3، 5، 7، 10، 15، 20 و 25 جزء و حفظ کل برگزار شد، ادامه داد: این آزمون نیز با استقبال حفاظ مؤسسه و سایر حافظان علاقه‌مند به دریافت مدرک، برگزار شد.

مدیر مؤسسه بحرالقرآن با اشاره به نقدهایی به این آزمون گفت: گویا هر نفر تنها یک بار می‌تواند در آزمون حفظ یک جزء شرکت کند و حال آن که حفظ آیات قرآن به ویژه حفظ یک جزء برای خردسالان و نوجوانان قرآن‌آموز با وجود تحصیل در مدرسه، سخت است. دریافت مدرک برای عموم، زمینه انگیزشی و تشویقی است.

کرمی در پایان از انتقال شعبه دوم مؤسسه با عنوان دارالتحفیظ از روبه‌روی مسجد جامع به سر قنات (میدان آزادی)، خیابان صاحب الزمان(عج)، نبش کوچه شهید محمدی خبر داد و بیان کرد: برای جابه‌جایی مکان مؤسسه و تهیه مبلغ رهن، مجبور به قرض مبلغ یک میلیارد تومان شدم، این در حالی است که فشار مالی زیادی را متحمل شده‌ام. امیدوارم با کمک خیّرین یا دریافت تسهیلاتی(نه بلاعوض، بلکه با امکان پرداخت قسطی) از فشار مالی رها شوم.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 15 سال مؤسسه ادامه داد: مجموعه دارای 26 مربی با تحصیلات دانشگاهی و تخصصی است و مجموعاً دارای 600 قرآن‌آموز است، اما به دلیل دریافت شهریه اندک، هنوز نتوانستیم مکانی را برای مؤسسه تهیه کنیم و مؤسسه در مکان‌های اجاره‌ای مستقر است.  

مؤسسه بحرالقرآن الکریم در شهرقدس، میدان قدس، خیابان انقلاب اسلامی، نبش کوچه شهید محمدی قرار دارد. 

انتهای پیام
captcha