تفکر بسیج به سراسر دنیا صادر شده است
کد خبر: 4184146
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
سردار صابری در گفت‌وگو با ایکنا:

تفکر بسیج به سراسر دنیا صادر شده است

جانشین سابق سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ گفت: تفکر و باور بسیج دیگر به داخل ایران محصور نیست و به سایر نقاط دنیا تسری یافته، به نحوی که امروز جمعیت زیادی از مردم در کشورهای غربی بدون اینکه بدانند خاستگاه تفکر بسیج کجاست، برای دفاع از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها برای اعتراض به خیابان‌ها می‌آیند.

سردار صابری

سردار سیروس صابری، جانشین سابق سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، به مناسبت 5 آذر، روز بسیج، درباره توسعه جهانی تفکر بسیج اظهار کرد: زمانی که امام راحل فرمان تشکیل نهاد بسیج را صادر کردند در آن مقطع خیلی درک درستی از این دستور و فرمان نداشتیم، چون ناوهای آمریکایی در خلیج فارس حضور داشتند و نمی‌دانستیم قرار است بسیج با ناوهای آمریکایی چه کند؟ اما چون به حرکت و تصمیم امام خمینی(ره) ایمان راسخ داشتیم از این دستور تبعیت کردیم.

وی افزود: امام(ره) می‌دانستند چه آینده‌ای در انتظار کشور است و به همین دلیل دستور تشکیل بسیج را صادر کردند. کشوری که به‌دنبال دفاع از مظلوم است و از بلوک غرب و شرق پیروی نمی‌کرد قطعاً با دشمنی‌های ابرقدرت‌ها مواجه می‌شد اما تشکیل بسیج، کشور را بیمه کرد و انقلاب را از گزند قدرت‌های غرب و شرق در امان نگاه داشت.

جانشین سابق سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب، قدرت‌های غربی و شرقی جنگ هشت ساله را به ما تحمیل کردند و جمهوری اسلامی ایران مقابل تمام دنیا ایستاد؛ اتفاقی که اصلاً بعد از آن شاهدش نبودیم. اگر بسیج و روحیه بسیجی نبود سرنوشت جنگ در وضعیت ابهام قرار می‌گرفت. تفکر بسیجی اثبات کرد می‌توان در مقابل دنیا ایستاد و در نهایت هم پیروز شد.

رسالت فراگیر بسیج

سردار صابری با بیان اینکه برخی رسالت بسیج و کارکردش را محدود به جنگ می‌دانستند، گفت: امام راحل طوری بسیج را هدایت کردند و مأموریت‌هایی را به آن ابلاغ فرمودند که نه‌تنها کارکردش به دفاع از کشور محدود نشود بلکه در دیگر حوزه‌ها به ایفای نقش بپردازد. امروز با تنوع وظایف و کارکردهای بسیج مواجه هستیم؛ از محرومیت‌زدایی گرفته تا سازندگی و کمک به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان و کمک به پیشرفت علم و فناوری و دیگر موارد که بی‌شمار هستند.

وی اضافه کرد: همه ما دوران کرونا را به یاد داریم، کرونا کل جهان را درگیر خود کرد. تصاویر نشان می‌داد مردم اروپا برای دریافت اقلام غذایی و حتی بنزین صف‌های یک کیلومتری تشکیل می‌دادند تا بتوانند زنده بمانند اما در ایران بسیج طرح کمک‌های مؤمنانه را طرح‌ریزی کرد و کمک‌ها را تا درب منازل می‌برد و تقدیم نیازمندان می‌کرد و همین اقدام بسیج را به الگویی بی‌بدیل برای دنیا تبدیل کرد و کاری کردند که دیگر کشورهای جهان با آن همه ادعا نتوانستند انجام دهند.

این پیشکسوت عرصه دفاع مقدس به گسترش تفکر و روحیه بسیجی در دیگر نقاط دنیا به‌ویژه محور مقاومت اشاره کرد و گفت: اگر زمانی می‌گفتند با جمعیت اندک می‌توان یک ارتش را شکست داد کمتر کسی باور می‌کرد اما امروز در غزه شاهد هستیم جمعیت اندکی، یک ارتش تا بن‌دندان مسلح را از پای درآورده و همه اینها به خاطر گسترش و توسعه تفکر بسیجی است. در اصل تفکر و باور بسیجی به داخل ایران محصور نشده و به دیگر نقاط دنیا تسری یافته و شاهد شکل‌گیری بسیج یمن، بسیج افغانستان، بسیج پاکستان و بسیج غزه و عراق و لبنان هستیم و همه اینها مقابل دشمن ایستادند و داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی را نابود کردند.

عبور بسیج از مرحله نظریه

سردار صابری ادامه داد: بسیج دیگر از مرحله نظریه عبور کرده و در حال اثبات خود در دنیاست. جمعیت گسترده‌ای که برای دفاع از مظلوم و مردم غزه به خیابان‌های لندن آمده‌اند واقعاً خیره‌کننده است و نظیر آن تنها در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی مشاهده شده بود. هرکه به تصاویر تظاهرات مردم لندن نگاه می‌اندازد فکر می‌کند تظاهرات در خیابان انقلاب تهران رخ داده و یا راهپیمایی 22 بهمن است و باور نمی‌کند آنجا انگلیس، فرانسه یا آمریکاست.

به گفته وی، همه مردم دنیا به هر نحوی یا طریقی تفکر بسیجی را شناخته‌اند و بدون اینکه بدانند خاستگاه این تفکر جمهوری اسلامی ایران است ولی چون از مرام و مسلک تفکر بسیج خوششان آمده جذب آن شده‌اند.

جانشین سابق سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ ادامه داد: باید منتظر نتایج بیشتر و اثربخش‌تر گسترش و توسعه تفکر بسیجی بود. مقام معظم رهبری فرمودند ما در دو قدمی قله پیروزی هستیم و پس از کسب این پیروزی همه دشمنی‌ها به اتمام خواهند رسید. زمانی دشمن در رسانه‌های وابسته به خود تصویری مخدوش از ایران نشان می‌داد اما شرایط امروز دنیا طوری رقم خورده این‌گونه تصاویر کمتر منعکس می‌شوند زیرا کل دنیا درگیر شده و مردم دنیا متوجه شده‌اند جمهوری اسلامی هیچ نقشی در بی‌ثباتی دنیا ندارد بلکه دولت‌های غربی و رژیم صهیونیستی عامل بی‌ثباتی هستند.

باور همه ملت‌ها به تفکر بسیجی

سردار صابری تأکید کرد: اکنون همه دنیا به تفکر بسیجی باور دارند و به شکلی و منطبق با فرهنگ خود آن را به کار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه لازم است دستاوردهای بسیج و تفکر بسیجی در جامعه تبلیغ شود و مردم را با این دستاوردها آشنا ساخت گفت: تظاهراتی که در لندن و دیگر شهرهای دنیا به راه افتاد کاملاً جوشش درونی داشت ولی برخی تلاش کردند بگویند ایران عامل راه‌اندازی این‌گونه تظاهرات است. مردم دنیا هوشیار شده‌اند، می‌بینند و انتخاب می‌کنند.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha