آیین رونمایی از نخستین جشنواره قرآنی «لحافظون» در گرگان برگزار شد
کد خبر: 4184573
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

آیین رونمایی از نخستین جشنواره قرآنی «لحافظون» در گرگان برگزار شد

پوستر نخستین جشنواره قرآنی «لحافظون» با هدف ترسیم مسیر پرنشاط در راستای حفظ قرآن کریم با محوریت خانواده با حضور نماینده ولی‌ فقیه در گلستان روز گذشته، ۶ آذر در مسجد جامع گلشن گرگان رونمایی شد.

نشست جشنواره قرآنی لحافظونبه گزارش ایکنا از گلستان، آیین رونمایی از نخستین جشنواره قرآنی «لحافظون» با هدف ترسیم مسیر پرنشاط در راستای حفظ قرآن کریم با محوریت خانواده با حضور نماینده ولی‌ فقیه در گلستان، مدیرکل آموزش و پرورش استان و سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد گلستان و متولیان فرهنگی و قرآنی شامگاه ۶ آذر در مسجد جامع گلشن گرگان رونمایی شد.

حجت‌الاسلام سید‌محمد جواد محمدزاده، رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان در این مراسم گفت: برگزاری جشنواره‌ها برای تربیت حافظ قرآنی و قاریان زمینه‌ساز جامعه قرآنی بوده و امیدواریم در این مسیر با توکل بر خدا به اهتمام هرچه بیشتر نسل بعدی بپردازیم.

سیدرضا نظری، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، گسترش مباحث قرآنی در سطح استان را اصل کار آموزش و پرورش دانست و افزود: برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت با رویکرد قرآنی برای معلمان اول ابتدایی از جمله اقدامت صورت گرفته برای مهیا کردن بستر قرآنی مورد نیاز در مدارس بود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه ما در سطح استان دانش‌آموزان مستعد در حوزه قرآنی داریم که باید به کشف آنها بپردازیم، بیان کرد: تأسیس قرارگاه قرآنی و تربیت 14 هزار دانش‌آموز قرآنی از اهل‌سنت و اهل‌تشیع یکی دیگر از فعالیت‌های آموزش و پرورش برای ترویج مفاهیم قرآنی بود.

الهام متین، سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به همکاری کانون فرهنگی مسجد جامع گلشن در این طرح گفت: از ابتدایی‌ترین روزهای انقلاب مساجد همواره مأمن امن مؤمنین و گسیل نیرو‌های جوان به سمت جبهه حق بوده، لذا در زمینه قرآنی و تربیت نیروهای قرآنی نیز همواره نقش پررنگی را ایفا کرده است.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه فرزندان آینه رفتاری پدر و مادر هستند، اظهار کرد: حوزه قرآنی یکی دیگر از حوزه‌های زیر مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد بوده که سعی داریم فرهنگ منور قرآنی را در همه سنین و در بین خانواده‌ها رواج دهیم، لذا پیشگام بودن خانواده‌ها در این طرح باعث می‌شود تا فرزندانشان نیز در این مسیر قدم بردارند.

انتهای پیام
captcha