گفت‌وگو‌های بین‌الادیانی زمینه‌ای برای توسعه همکاری‌ها‌ی فرهنگی
کد خبر: 4184999
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
حجت‌الاسلام ایمانی‌پور در بازدید از مسجدی در ژاپن تأکید کرد:

گفت‌وگو‌های بین‌الادیانی زمینه‌ای برای توسعه همکاری‌ها‌ی فرهنگی

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات تأکید کرد که گفت‌وگو‌های بین‌الادیانی زمینه‌ای برای گسترش همکاری‌های فرهنگی ایران و ژاپن است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ حجت‌الاسلام ایمانی‌پور در ادامه سفر خود به ژاپن برای شرکت در سومین دوره گفت‌وگو‌های دینی ایران و ژاپن، از مسجد جامی بزرگترین مسجد ژاپن بازدید و با شیخ رفعت امام جماعت این مسجد و جمعی از مسئولان این مجموعه ملاقات کرد.

شیخ رفعت در این دیدار به فعالیت‌های متنوع فرهنگی و دینی در مسجد اشاره و همچنین موضوعات مختلف دینی که به مخاطبان مسلمان ارائه می‌شود را تشریح کرد.

حجت الاسلام ایمانی‌پور ضمن اشاره به برگزاری سومین دور گفت‌وگو‌های دینی اسلام و شینتوئیسم، گفتگو‌های بین‌الادیانی با دین اسلام و ادیان مختلف را زمینه مناسب برای همکاری‌ها دانست.

وی به موضوع فلسطین و مردم مظلوم غزه پرداخت و فعالیت مساجد به ویژه جمع آوری کمک‌های مردمی را مورد اشاره قرار داد.

حجت الاسلام ایمانی‌پور با اعلام آمادگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جهت همکاری با مسجد جامی ابراز امیدواری کرد که این همکاری بتواند زمینه‌های مناسبی را برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی فراهم آورد.

وی در جمع تعدادی از دانش آموزان حاضر در مسجد حضور پیدا کرد و با آنان در خصوص گفت‌وگو‌های دینی اسلام و شینتوئیزم سخن گفت.

انتهای پیام
captcha