آغاز به کار نخستین شورای مساجد در شهر منچستر انگلیس
کد خبر: 4187086
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

آغاز به کار نخستین شورای مساجد در شهر منچستر انگلیس

نخستین شورای مساجد شهر منچستر با حضور مقامات شورای مسلمانان بریتانیا آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از شورای مسلمانان بریتانیا، اولین شورای مساجد شهر منچستر(GmCoM) با حضور مسئولان شورای مسلمانان انگلیس کار خود را آغاز کرد.

زارا محمد، دبیرکل شورای مسلمانان و  شهزاد امین، دستیار دبیرکل، در این مراسم حضور داشتند.

منطقه منچستر دارای جمعیت مسلمان قابل توجهی است. آمارهای مربوط به آخرین سرشماری نشان می‌دهد که جمعیت مسلمان در این منطقه ۳۷۳ هزار و ۸۷۷ نفر است که نسبت به سرشماری قبلی ۱۳ درصد افزایش یافته است.

با این حال، چالش‌هایی مانند نابرابری‌های اقتصادی ـ اجتماعی و نیاز مبرم به داشتن یک نمایندگی برای مسلمانان در این منطقه در طول همه‌گیری کرونا بیشتر خود را نشان داد. اکنون به همت شورای مسلمانان بریتانیا، شورای مساجد منچستر به عنوان ابتکاری برای توانمندسازی جوامع و تقویت صدای یکپارچه‌تر در جامعه ظاهر می‌شود.

در این مراسم، زارا محمد و هانی، بنیانگذار مؤسسه امداد اسلامی(Islamic Relief) در سخنانی با تاکید بر اهمیت همکاری در این دوران چالش‌برانگیز بر نقش مهمی که شوراهای مساجد می‌توانند در پرداختن به مسائل اجتماعی ـ اقتصادی، چالش‌های استراتژیک منطقه‌ای و حمایت از مشارکت سیاسی ایفا کنند، تاکید کردند.

دبیر کل شورای مسلمانان بریتانیا در سخنان خود گفت: ما به عنوان جوامع مسلمان، چه در سطح محلی و چه در سطح جهانی، در حال عبور از دوران سختی هستیم. برای رسیدگی به چالش‌های فزاینده در مسائل اجتماعی ـ اقتصادی و مشارکت سیاسی، اقدام جمعی ضروری است و شورای مساجد می‌تواند در کنار شورای مسلمانان بریتانیا نقشی مهمی در حمایت از این روند حیاتی ایفا کنند.

وی با تشکر از تیم برگزارکننده برای تلاش استثنایی آنها در میزبانی این رویداد مهم گفت: ما با هم مشتاق توانمندسازی جوامع و ایجاد صدایی قوی‌تر و متحد برای چالش‌های پیش رو هستیم. در حال حاضر 16 مسجد در شهر منچستر فعال هستند.

انتهای پیام
captcha