نوجوانان سبک زندگی خدایی را بیاموزند
کد خبر: 4187614
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۷
امام‌ جمعه شهرکرد:

نوجوانان سبک زندگی خدایی را بیاموزند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام خطاب به نوجوانان حاضر در اردوی کاروان «نسل قاسم» استان، گفت: سفر شما نوجوانان برای برقراری ارتباط با خدا است لذا بکوشید دل‌ها را رنگ و بوی خدایی بدهید و آن‌گونه که خدا می‌خواهد سبک زندگی خدایی را بیاموزید و در سر لوحه کار داشته باشید.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌ فقیه در استان عصر روز گذشته، ۲۱ آذرماه در مراسم استقبال و افتتاحیه اردوی کاروان «نسل قاسم» در مصلی شهرکرد با اشاره به حضور شهدای گمنام در استان همزمان با ایام فاطمیه(س)، اظهار کرد: در محضر شهیدان بودن به معنی در محضر فرشتگان الهی و پیامبران آسمانی و در محضر خدای تبارک و تعالی بودن است زیرا این شهدای والامقام خدایی هستند.

وی با ذکر اینکه اردوی زیارتی و تفریحی نوجوانان حتماً برای آنان برکت دارد، ادامه داد: بُعد زیارتی این سفر قطعاً مهم‌تر است و نوجوانان ما در محضر شهید سلیمانی قرار می‌گیرند که شهیدی برجسته و دارای همه ویژگی‌های والای انسانی است. برکات این شهید باعث تحول ایرانیان و مسلمانان و حتی غیرمسلمانان شد و اینها از برکات ارتباط با خدا است. 

نکونام بیان کرد: سفر شما نوجوانان برای برقراری ارتباط با خدا است لذا بکوشید دل‌ها را رنگ و بوی خدایی بدهید و آن‌گونه که خدا می‌خواهد سبک زندگی خدایی را بیاموزید و در سر لوحه کار داشته باشید. 

امام‌جمعه شهرکرد با نقل حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر رهنمودهای حضرت به عبدالله بن جندب و همه شیعیان، گفت: یکی از این ۲۵ توصیه آن است که حضرت می‌فرمایند: «اِنَّ لِلشَّیطانِ مَصائِدَ یَصطادُ بِها» یعنی بدانید شیطان دام‌هایی گسترده است که با آن شکار می‌کند و از مسیر باز می‌دارد؛ حضرت تصریح می‌فرمایند که این دام‌ها در دو ساحت «اجتماعی» و «دینی» قابل طرح هستند. 

نکونام افزود: شیطان تلاش دارد که مسلمانان را از مسائل و وظایف اجتماعی نسبت به اطرافیان دور کند، مکر شیطان این است که می‌خواهد انسان را نسبت به تکالیفش در قبال پدر و مادر، معلمان، همسایگان، دوستان، آحاد مردم و نیز نسبت به دین و ولی‌ فقیه جامعه بی‌تفاوت و سست کند. تهدیدات فضای مجازی یک مصداق است که آمریکا به‌عنوان شیطان بزرگ دام‌ها را در آن گسترده است تا نوجوانان و جوانان ما را نسبت به تکالیف و وظایف خودشان سست و روحیه انقلابی را از ما سلب کند.

وی خطاب به نوجوانان با بیان اینکه شیاطین و طواغیت می‌خواهند شما را از اسلام و مکتب امام صادق(ع) جدا کنند، توضیح داد: آنان مدام در فضای مجازی القا می‌کنند که جمهوری اسلامی دروغ می‌گوید و هر چه ما می‌گوییم درست است که اینها از مکائر و فریب‌های شیطان است. 

نکونام فریب دیگر دشمن مربوط به ساحت دینی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: شیطان تلاش دارد تا اجازه ندهد جوان و نوجوان به سمت نماز و روزه و تکالیف شرعی گرایش پیدا کند، خواب و تنبلی و بی‌حالی را در مسائل دینی بر او مسلط می‌کند، شیطان انواع شبهات و شک‌ها را به دین وارد می‌کند تا نوجوان و جوان از دین جدا شوند. 

نماینده ولی‌ فقیه در استان در پایان گفت: دشمن‌شناسی یکی از توصیه‌های مهم مقام معظم رهبری است که البته نوجوانان ما دست رد به سینه شیطان می‌زنند و در این اردو با الگوبرداری از شهید سلیمانی دغدغه نسبت به وظایف اجتماعی و دینی را تمرین می‌کنند و می‌آموزند.

انتهای پیام
captcha