نتیجه وجود حاکمیت اسلامی، برهم خوردن وحدت دشمنان است
کد خبر: 4188047
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

نتیجه وجود حاکمیت اسلامی، برهم خوردن وحدت دشمنان است

امام جمعه همدان گفت: در عرصه سیاسی آنجایی که مسئولی سر کار است و تلاش می‌کند تا صدای حق در جامعه شنیده شود، این حاکمیت اسلامی است و نتیجه وجود حاکمیت اسلامی، برهم خوردن وحدت دشمنان است.

امام جمعه همدان به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان امروز 24 آذرماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: همه مسئولان و سیاستمداران و کسانی که در عرصه سیاسی فعالیت می‌کنند را در ایام انتخابات به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم و رعایت تقوای الهی در زمینه مراقبت از زبان، گفتار و برخی تهمت‌های شکننده و قضاوت‌های بدون دلیل در این ایام ضروری است.

وی با اشاره به اینکه صرف اینکه برخی مسائل را دیگران می‌گویند حجت شرعی نیست که ما نیز آن را بیان و تکرار کنیم، افزود: باید هر لحظه خود را در پیشگاه الهی ببینیم که آیا می‌توانیم جوابگو رفتار و عملکرد خود باشیم یا خیر، امروز باید عملکردها را بر اساس معیارهایی که حضرت زهرا(س) در خطبه‌ فدکیه مطرح کردند مقایسه کنیم.

خطیب جمعه همدان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و در  آستانه  بودن شهادت حضرت زهرا(س) افزود: ایشان دعاهایی زیادی دارند که یکی از مهم‌ترین آن تسبیحات بعد از نماز است، طبق فرموده امام صادق(ع) دو رکعت نماز با تسبیحات ثوابش بیشتر از هزار رکعت بدون تسبیحات حضرت زهرا(س) است.

وی با بیان اینکه از دست دادن دین یکی از بالاترین مصیبت‌ها است و طبق فرموده قرآن کریم دین برخی مردم، بازی است و برخی مردم فریب حیات دنیا را می‌خورند و دین را بازی می‌گیرند، افزود: امروز برخی با شبهاتی که از سوی دشمنان طراحی شده مواجه می‌شوند به جای اینکه تحقیق کرده و از حوزه‌های دینی پاسخ سوال خود را بگیرند به سادگی دین خود را از دست می‌دهند.

امام جمعه همدان با اشاره به خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) این خطبه را یک خطبه سیاسی برشمرد و افزود: نکات اساسی و اصول مسلم دینی که ناظر بر سیاست دینی است در این خطبه مطرح شده است و ایشان در این خطبه معیار تشخیص حق در سیاست دینی را مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌هایی که حضرت برای حاکمیت دینی مطرح کردند این است که در جامعه دینی بستر برای زعامت دینی مهیا است، گفت: چرا که در حاکمیت دینی صداهای شیطانی جایگاهی ندارد و حاکمیت شیطان خاموش است، بیشترین حرفی که در جامعه وجود دارد حرف خدا است و یکی از ویژگی‌های این حاکمیت دینی حذف و کنار رفتن انسان‌های رذل و پست از این جامعه است.

وی اضافه کرد: در عرصه سیاسی آنجایی که مسئولی سر کار است و تلاش می‌کند تا صدای حق در جامعه شنیده شود، این حاکمیت اسلامی است و نتیجه وجود حاکمیت اسلامی، برهم خوردن وحدت دشمنان است.

شعبانی با اشاره به اتفاقات بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) بر سر جانشینی اشاره کرد و گفت: انتخاب حضرت علی(ع) انتخاب شخص نبود بلکه انتخابی بود که خدا فرموده بود اما مردم انتخاب خدا را نادیده گرفته و با توجه به شرایطشان برای خود خلیفه دیگری را برگزیدند و حدف انتخاب خدا مصیبتی است که 1400 سال است نه تنها جامعه اسلامی بلکه جامعه بشری از آن رنج می ‎برد چرا که مردم به انتخاب خدا قانع نشدند.

وی تصریح کرد: ولایت امام علی(ع)، ولایت شخص نیست، بلکه ولایت احکام الهی و آموزه‌های دینی است و زمانی که جامعه ولی خدا را از دست داد، جریان نقاق تقویت شد و پس از رحلت پیامبر(ص) افراد فرصت طلبی که قبل از آن ساکت بودند به میدان آمدند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه افرادی که تا دیروز انقلابی بودند و در جنگ‌ها کنار پیامبر(ص) بودند، پس از رحلت پیامبر(ص) در برابر حذف ولایت اهل تسامح شدند، یادآور شد: حذف ولایت از جامعه به شهادت رسیدن امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و دیگر اهل بیت(ع) و برادر کشی‌ها در این 1400 منجر شد و آنجایی که جامعه باید حرکت و اقدام کند، اما غفلت می‌کند، باید منتظر این مشکلات باشند.

انتهای پیام
captcha