استقبال از نسخ خطی قرآنی در نمایشگاه کازابلانکا + عکس
کد خبر: 4189443
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

استقبال از نسخ خطی قرآنی در نمایشگاه کازابلانکا + عکس

نسخه‌های خطی قرآنی و اسلامی عرضه شده در نمایشگاه فرهنگ اسلامی «جُسور»(پل‌ها) در کازبلانکا با استقبال گسترده مردم مواجه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم، نسخه‌های خطی ارائه شده در نمایشگاه فرهنگ اسلامی «جُسور»(پل‌ها)  در کازبلانکا با استقبال گسترده مردم مواجه شده است.

این نمایشگاه از سوی وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد برگزار شده است و در آن نسخه‌های خطی از قرآن کریم و همچنین نسخه‌هایی از علوم اسلامی و تألیفات علمای مسلمان ارائه شده است. این آثار از کتابخانه‌های مکه مکرمه، کتابخانه مجمع چاپ قرآن ملک فهد و مجمع کتابخانه‌های وقفی ملک عبدالعزیز برگزیده شده و در نمایشگاه «جسور» به نمایش درآمده است.

مهم‌ترین نسخه‌های قرآنی ارائه شده در این نمایشگاه عبارت است از: دو نسخه اصلی از قرآن که در سال‌های 1145 هجری قمری و 1270 هجری قمری کتابت شده است و یک نسخه خطی از کتاب مفاتیح العلوم که کتابت آن به سال 626 هجری قمری بازمی‌گردد و همچنین نسخه خطی از کتاب «حرز الامانی و وجه التهانی» با قدمتی از سال 590 هجری قمری، نسخه خطی کتاب مشهور «جبر و مقابله» از سال 230 هجری قمری و نسخه‌ای خطی از کتاب «مسافات و صور الاقالیم» بازمانده از سال 322 هجری قمری.

علاوه بر این فعالیت‌های دیگر برگزار شده در حاشیه این نمایشگاه نیز با استقبال گسترده مردم مواجه شده است.

این نمایشگاه که از سوی وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان سعودی با همکاری وزارت اوقاف مراکش در کازابلانکا برگزار شده هم اکنون در مسجد حسن دوم برپا است.

 

انتهای پیام
captcha