برنامه‌های کاروان قرآنی در کرمان
کد خبر: 4192498
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
حجت‌الاسلام حمیدرضا لیمویی بیان کرد:

برنامه‌های کاروان قرآنی در کرمان

بیست نفر از مدیران، پیشکسوتان، اساتید، قاریان و حافظان ملی و بین‌المللی قرآن کریم به همت دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین طی روزهای 14 تا 16 دی‌ماه در شهر کرمان حضور یافتند.

برنامه‌های کاروان قرآنی در کرمان

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا لیمویی، مدیر دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اعزام کاروان قرآنی از سوی این دارالقرآن به استان کرمان طی روزهای گذشته گفت:‌ در چهارمین سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و طی روزهای چهارهم تا شانزدهم دی‌ماه، جمعی از اساتید، قاریان و حافظان ممتاز و بین‌المللی قرآن کریم در شهر کرمان حضور یافتند. 

وی در مورد فعالیت‌های اجرا شده در این ویژه‌برنامه افزود: در این سه روز موفق شدیم مزار حاج قاسم در گلزار شهدای کرمان را زیارت کنیم، همچنین در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی سیزده دی کرمان شرکت کنیم و بر پیکر شهدای این حادثه نماز بخوانیم. زیارت مجموعه ضریح امام حسین(ع) که در شهر کرمان در حال ساخته شدن است بخش دیگری از برنامه‌های این کاروان بود. کارگاه ساخت این ضریح به تربت سیدالشهدا(ع) نیز متبرک شده بود. 

لیمویی با اشاره به اینکه تمام اساتید حاضر در این کاروان به معنویت مراسم و پرفیض بودن آن بسیار تأکید کردند، بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این کاروان طی سه روز گذشته حضور در بیت الزهرا(س) در روز 15 دی ماه و برگزاری محفل انس با قرآن با حضور 19 نفر از اساتید، قاریان و حافظان بین‌المللی و جامعه قرآنی کرمان بود. این محفل به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن پخش شد.

مدیر دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین در ادامه به بیان اهداف این اعزام پرداخت و افزود: هدف ما از اعزام این کاروان این بود که جمعی از اساتید و مشاهیر قرآنی کشور در مزار شهید سلیمانی حضور یابند و فرصتی برای اساتید فراهم شود تا به تبادل نظر و بحث و گفت‌وگو بپردازند. هدف این بود در این سفر در رابطه با فعالیت‌های قرآنی از جمله مسابقات که در کشور برگزار می‌شود، تعاملات هم‌افزایی صورت گیرد و در جهت ارتقا و اعتلای جامعه قرآنی کشور قدمی برداشته شود. 

وی با اشاره به اینکه همه اساتید اذعان داشتند این سفر کار متفاوت و بسیار پرفایده‌ای بوده است، بیان کرد:‌ در نظر داریم این کاروان با حضور مشاهیر قرآنی کشور استمرار داشته باشد تا این جمع قرآنی بیشتر دور هم جمع شوند و برکات این هم‌افزایی را در فعالیت‌های قرآنی کشور بیشتر ببینیم.

لیمویی در مورد محفل روز پانزدهم دی‌ماه در کرمان که به همت این کاروان برگزار شد، گفت: این محفل در بیت‌الزهرا(س) و به یاد سرباز قرآن شهید قاسم سلیمانی و با عنوان «سرباز قرآن» برگزار شد. ضمن اینکه این محفل یادبودی برای شهدای حادثه تروریستی کرمان نیز بود. همزمان با این محفل، محافل دیگری در تمام مراکز استان‌ها و شهرستان‌های مختلف برگزار شد که عمده آنها به صورت قاب به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد.

یادآور می‌شود در این کاروان اساتیدی همچون علی‌اکبر حنیفی، محمد خواجوی، محمدعلی خواجه‌پیری،‌ محمدمهدی بحرالعلوم، محمدرضا پورزرگری، حسن ربیعیان، هادی ربیعی، قاسم رضیعی، حمید شاکرنژاد، علی‌اکبر ملکشاهی، بهروز یاریگل، جواد پناهی، محمدرضا ستوده‌نیا، سیدکریم موسوی، وحید نظریان، سیدمحمود چاووشی، رحیم قربانی و حجج اسلام سیدمصطفی حسینی، محمدرضا شفیعی و حمیدرضا لیمویی حضور داشتند. 

برنامه‌های کاروان قرآنی در کرمان

انتهای پیام
captcha