لزوم ایجاد فضای حمایتی گسترده‌ از بازی‌‌های رایانه‌ای
کد خبر: 4193709
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳
اسماعیلی بیان کرد:

لزوم ایجاد فضای حمایتی گسترده‌ از بازی‌‌های رایانه‌ای

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم ایجاد فضای حمایتی از بازی‌های رایانه‌ای تأکید کرد و گفت: این بازی‌ها به عنوان یکی از راه‌های ایجاد خلاقیت، گشایش در کارها و حل مسائل مورد توجه است.

وزیر ارشادبه گزارش خبرنگار ایکنا، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین اختتامیه نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر با ابراز خرسندی از اینکه بعد از چهارسال این جشنواره مجدداً از سر گرفته شد، گفت: حوزه بازی‌ها جزو بالاترین مصرف فرهنگی در میان همه گونه‌های هنری و فرهنگی است و هر روز هم دایره ان گسترده‌تر می‌شود. اگر زمانی تصور می‌شد این موضوع به رده‌های سنی پایین اختصاص دارد، امروز در نقش‌های مهم شاهد این هستیم که به عنوان یکی از راه‌های ایجاد خلاقیت، گشایش در کارها و حل مسائل به این موضوع توجه می‌شود. 

وزیر ارشاد با اشاره به مسابقات دانشگاه امیرکبیر در این حوزه، گفت: شاهد رقابت خوبی بودیم و نتیجه آن حل بسیاری از مشکلات اجرایی با استفاده از فناوری‌های نوین در این موضوع بود. 

وی افزود: ما نسبت به بحث بازی‌ها باید به عنوان یکی از راه‌های مهم در حوزه مسائل فرهنگی و اقتصاد فرهنگ و هنر توجه کنیم. امروز، بازی‌ها سهم مهمی را در انتقال فرهنگی، تحمیل ارزش‌های فرهنگی و ... ایفا می‌کنند. همه کشورهای توسعه‌یافته در این بخش، در حال گسترش سرمایه‌گذاری هستند و متوجه می‌شویم در گذر زمان یک مجموعه بازی در حوزه‌های مختلف زندگی رسوخ می‌کند. 

اسماعیلی اضافه کرد: ایران فرهنگی بزرگ ما میراث بزرگی در بخش‌های مختلف دارد و استفاده دقیق حتماً برای ما دستاوردهای مهم فرهنگی را در پی خواهد داشت. 

وی ادامه داد: میراث بزرگ ما در ادبیات، شاهنامه، آثار حکیم نظامی، روایت‌های مهم از اسطوره‌های بزرگ ایران و ... وجود دارد و شاهد هستیم در این مجموعه بازی‌ها بخش مهمی به روایت شخصیت‌های فرهنگی و قهرمانان فرهنگی اختصاص پیدا کرده است. 

وزیر ارشاد تصریح کرد: نکته مهم دیگر استفاده از این بخش در بخش اقتصاد هنر است و افراد می‌توانند بازار اقتصادی خوبی ایجاد کنند. باید به تعامل گسترده این بخش با حوزه‌های کاری مختلف توجه شود. در بنیاد بازی‌های رایانه‌ای هیئت امنایی از اغلب نهادهای مرتبط در این حوزه وجود دارد که در ارتقای این حوزه می‌توانند نقش داشته باشند؛ مثل آموزش و پرورش و کانون پرورشی که به فراخور نقششان می‌توانند فعال باشند و با کارهای هم‌افزا به زنجیره اقتصاد فرهنگ و هنر کمک کنند.

وزیر ارشاد در پایان گفت: باید فضای حمایتی گسترده‌ای را رقم بزنیم و دستگاه‌ها و بخش‌های نخبگانی نیز کمک کنند؛ یکی از اهداف ما باید حمایت از این بخش باشد در برنامه هفتم نیز وظایف مهمی در این زمینه بر عهده ما قرار گرفته که امیدواریم محقق شود‌. 

انتهای پیام
captcha