بهترین بازی‌سازان ایران با غزال به خانه رفتند
کد خبر: 4193736
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶

بهترین بازی‌سازان ایران با غزال به خانه رفتند

نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر با اعطای غزال زرین به بهترین بازی‌سازان ایران امشب به پایان رسید.

بهترین بازی‌سازان ایران با غزال به خانه رفتند

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم اختتامیه نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر، پس از چهار سال وقفه امشب در تالار وحدت برگزارشد.

در ابتدای این مراسم محمدامین حاجی هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دبیر نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر، ضمن خیرمقدم به حضار گفت: حوزه بازی‌های رایانه‌ای حوزه‌ای مهجور است و چنین برنامه‌هایی حداقل کاری است که می‌توان برای معرفی این صنعت انجام‌ داد. 

وی ادامه داد: این صنعت علاوه بر اینکه به یک رویداد فرهنگی نیاز دارد، به یک رویداد اقتصادی نیز نیاز دارد. این فناوری بدون حوزه اقتصاد راه به جایی نمی‌برد. به همین دلیل بخش سرمایه‌گذاری به جشنواره اضافه و سه پیش رویداد با حضور ۵۲ تیم برگزار شد. 

حاجی هاشمی افزود: ما می‌خواستیم بحث اقتصاد و فرهنگ را با هم پیوند بزنیم و همکاری بازی‌سازان، صندوق‌‌های حمایت و ... را محقق کنیم. غزال زرین در سال‌های بعد نیز در کنار بخش سرمایه‌گذاری پیش خواهد رفت. 

در ادامه جوایز بخش سرمایه‌گذاری اهدا شد و برندگان چک‌های سرمایه‌گذاری خود را دریافت کردند. بزرگ‌ترین جذب سرمایه‌گذاری صورت گرفته بر روی شرکت پردیس سرگرمی پیله به میزان دو و نیم میلیارد تومان بود. در مجموع هفت میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در سکوی پرتاب غزال سرمایه جذب کرد. 

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز گفت: امروز در صنعت خلاق آنچه مورد توجه است این است که چه قدر از مخاطب زمان و توجه می‌گیریم. در ایران روزانه ۳۴ میلیون نفر متوسط ۹۵ دقیقه در روز بازی می‌کنند یعنی سه میلیارد نفر ساعت بازی در روز؛ اگر هر دقیقه بازی قابلیت خلق ارزش ۱۰ تومان داشته باشد، این حجم از توجه و زمان سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان ظرفیت دارد. 

وی تصریح کرد: بنابراین باید به عنوان یک حوزه جدی نرم به بازی‌های رایانه‌ای توحه کنیم. وقتی از بازاری با این حجم حرف می‌زنیم باید توجه سرمایه‌گذاران بیشتر شود. 

در ادامه برندگان بخش سبک‌ها نیز معرفی و تجلیل شدند. همچنین بیانیه هیئت داوران قرائت و برندگان بخش دستاوردها معرفی شدند. 

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد آخرین سخنران این مراسم بود؛ وی گفت: ما باید به بحث بازی‌ها به عنوان یکی از راه‌های مهم در حوزه مسائل فرهنگی و اقتصاد فرهنگ و هنر توجه کنیم. امروز سهم مهمی را بازی‌ها در انتقال فرهنگی، تحمیل ارزش‌های فرهنگی و ... ایفا می‌کنند. همه کشورهای توسعه یافته در این بخش، در حال گسترش سرمایه‌گذاری هستند و متوجه می‌شویم در گذر زمان یک مجموعه بازی در حوزه‌های مختلف زندگی رسوخ می‌کند. 

اسماعیلی اضافه کرد: ایران فرهنگی بزرگ ما میراث بزرگی در بخش‌های مختلف دارد و استفاده دقیق حتماً برای ما دستاوردهای مهم فرهنگی را در پی خواهد داشت. 

وی بیان کرد: میراث بزرگ ما در ادبیات، شاهنامه، آثار حکیم نظامی، روایت‌های مهم از اسطوره‌های بزرگ ایران و ... وجود دارد و شاهد هستیم در این مجموعه بازی‌ها بخش مهمی به روایت شخصیت‌های فرهنگی و قهرمانان فرهنگی اختصاص پیدا کرده است. 

در بخش پایانی نیز برگزیدگان بخش نهایی اعلام و جوایز آن‌ها اعطا شد.

انتهای پیام
captcha